اطلاعاتی جالب درباره فواید سبزیجات

123

1400/3/10

17:12


اطلاعاتی جالب درباره فواید سبزیجات

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه از بهترین سبزیجات که برای سلامتی فواید فراوانی دارند، سخن گفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،، پایگاه آمریکایی «Eat This, Not That» در گزارشی به بهترین سبزیجات برای خوردن طبق توصیه یک متخصص تغذیه پرداخت.


این پایگاه در گزارش خود به نقل از این متخصص تغذیه نوشت: کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم غنچه (که به آن کلم بروکسل نیز می‌گویند) تنها، تعدادی از سبزیجات دلچسب هستند که در یک گروه بزرگتر از محصولات به نام سبزیجات چلیپایی رده بندی می‌شوند.


او در ادامه گفت: من به عنوان یک متخصص رژیم غذایی، از خوردن سبزیجات گوناگون دفاع می‌کنم، اما اگر مجبور بودم تا میان آن‌ها تبعیض قائل شوم، سبزیجات چلیپایی (که به آن سبزیجات صلیبی نیز می‌گویند) گزینه نخست من برای بهترین سبزیجات بود. این سبزیجات سرشار از مواد مغذی و فیبر بوده و دارای اثرات ضد سرطانی هستند.


بر پایه این گزارش، سبزیجات چلیپایی دارای ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی هستند؛ یعنی ویتامین‌های C، A، E و K در آن‌ها یافت می‌شود. ویتامین C در تشکیل کلاژن کمک کرده و سبب می‌شود تا مو‌ها، پوست و ناخن‌های شما سالم رشد کنند.


ویتامین‌های محلول در چربی A، E و K کمک می‌کنند تا سیستم ایمنی بدن مورد حمایت قرار گرفته و روند ضد پیری را تقویت می‌کنند. پس از این رو، طیفی از این سبزیجات را بخورید تا در سال‌های آتی سالم بمانید.


سبزیجات چلیپایی بخشی از خانواده کلم‌ها هستند. این طبقه از سبزیجات به دلیل داشتن فیبر زیاد و اینکه نقشی حیاتی را در سلامتی دستگاه گوارش ایفا می‌کنند، معروف هستند. اگر شما فکر می‌کنید هضم این سبزیجات دشوار است، این مسئله بخاطر فیبر بالای آن‌هاست؛ پس سعی کنید به جای خام خوردن آن‌ها، این سبزیجات را بپزید.


سبزیجات خانواده کلم‌ها (براسیکا) همچنین به سم زدایی شناخته می‌شوند. شما می‌توانید توانایی طبیعی بدن خود برای از میان بردن سموم را با افزودن این سبزیجات به رژیم غذایی‌تان تقویت کنید.


سبزیجات چلیپایی همچنین دارای خواص ضد سرطانی هستند. این سبزیجات حاوی «گلوکوزینولات» هستند که با کاهش خطر سرطان به واسطه خنثی سازی سلول‌های سرطانی بدن در ارتباط هستند. برای همین تعجبی ندارد که سبزیجات چلیپایی، به عنوان بهترین سبزیجات معرفی می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو