معاون مطبوعاتی خبر داد؛ تهیه لیست اسامی خبرنگاران شاغل در رسانه‌ها برای دریافت واکسن

منبع: سینما پرس

56

1400/3/10

18:10


سینماپرس: معاون مطبوعاتی از تهیه لیست اسامی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های مختلف بر اساس اولویت، برای دریافت واکسن کرونا خبر داد.

خبرنگار

سینماپرس: معاون مطبوعاتی از تهیه لیست اسامی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های مختلف بر اساس اولویت، برای دریافت واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش سینماپرس، معاون امور مطبوعاتی در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات این استان گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر در جریان رسانه‌ای کشور خطای ادراکی پیش آمد و آن هم کمی شدن رسانه بود.

محمد خُدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از شنیدن سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و نماینده مدیران مسئول روزنامه‌های استان همدان با تاکید بر اینکه مسائل مطرح شده در این جلسه پیگیری شده و نتایج آن به صورت گزارش مکتوب ارسال خواهد شد، گفت: ما ۱۳ هزار رسانه و ۵۰ هزار مدعی خبرنگاری در کشور داریم؛ ۵ هزار نفر از خبرنگاران آزاد که در رسانه‌های مختلف مشغول به کار هستند بیمه شده‌اند، اما با این آمار و رشد کمی رسانه‌ها عملا هر کاری در این حوزه با مشکلات مختلفی مواجه است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی، خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم و ارائه اولویت‌های آموزشی توسط خانه مطبوعات، کلاس‌های این دوره در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

خدادی درباره توزیع کاغذ در بین نشریات هم توضیحاتی ارائه کرد و با بیان اینکه مشکل حوزه کاغذ، ارز است، گفت: کاغذ از ردیف ارز ۴۲۰۰ تومان خارج شده است؛ ما به عنوان معاونت مطبوعاتی نه ساختار واردات، نه صادرات و نه ساختار توزیع داریم؛ ولی از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم و به هر قیمتی کار را انجام دادیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: به هرحال واقعیت ماجرا این است که شاخص دریافت کاغذ تغییر کرده و در حال حاضر نشریه‌ای که ۸۰ درصد انتشار دارد، کاغذ دریافت می‌کند.

خدادی با اشاره به درخواست خانه مطبوعات استان همدان مبنی بر ساماندهی سرپرستی نشریات سراسری گفت: خانه مطبوعات برنامه پیشنهادی خود را برای این مسأله ارائه دهد.

در ابتدای این نشست، اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و نماینده مدیر مسئولان روزنامه‌های استان همدان به بیان مسائل و مشکلات حوزه رسانه در همدان پرداختند و سپس احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گزارشی از فعالیت‌های حوزه رسانه در استان همدان ارائه کرد.

تعیین تکلیف مجوزهای غیرفعال رسانه‌ها، افزایش سهم رسانه‌های استان از یارانه و اختصاص سهمیه کاغذ به مطبوعات استانی، توجه ویژه به آموزش خبرنگاران استانی، تسریع در واکسیناسیون خبرنگاران در برابر ویروس کرونا، اختصاص ردیف بودجه به خانه‌های مطبوعات و رفع برخی مشکلات سامانه خانه مطبوعات ازجمله موضوعات مطرح شده از سوی اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و نماینده مدیر مسئولان روزنامه‌های استان همدان بود.

همچنین در این نشست که به‌صورت آنلاین برگزار گردید، مصوب شد که جلسه‌ای با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات مدیره خانه مطبوعات و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار و مشکلات مطبوعات پیگیری و راه‌کارهای برون رفت از آن بررسی شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو