طرز تهیه قوت همدانی

طرز تهیه قوت همدانی , دستور پخت غذای همدانی قوت

قوت یا دویماج یک میان وعده یا عصرانه سنتی است. البته این غذا را در شهر های ترک زبان مانند تبریز و همدان و قزوین نیز تهیه می شود اما دستور تهیه آن در هر شهر متفاوت است. این دستور مربوط به شهر همدان است. قوت همدانی یک ترکیب از نان و گردو و پنیر و سبزی و پیاز است و به عنوان عصرانه یا میان وعده سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قوت همدانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم قوت همدانی
نان سنگک۲ عدد
پیاز۱ عدد
کره۵۰ گرم
گردو خرد شدهنصف پیمانه
سبزی خشک معطربه مقدار لازم
پنیردو قاشق غذا خوری
آب پنیر یا آببه مقدار لازم

طرز تهیه قوت همدانی

مرحله اول

برای تهیه غذای ساده خوشمزه همدانی ابتدای کار سنگک خشک را می کوبیم تا خرد شود. درون یک کاسه می ریزیم. روی آن را با آب پنیر یا آب مرطوب می کنیم. به آن پنیر و گردوی خرد شده اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کمی سبزیجات خشک به دلخواه به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت کاملا ریز خرد می کنیم. پیاز خرد شده را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کره را درون یک کاسه روی حرارت بخار سماور یا کتری به روش بن ماری قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود. سپس به مواد اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توان به جای کره از روغن حیوانی نیز استفاده کرد.

مرحله چهارم

وقتی تمام مواد با هم مخلوط شدند، به اندازه مورد نظر از آن جدا کرده و به شکل توپ یا به شکل سنتی آن به صورت مشتی جدا کرده و فرم می دهیم. این غذا را قوت یا دویماج می گویند که به عنوان میان وعده می توان استفاده نمود.