پلیس به جمع موزه‌داران اضافه می‌شود؟

منبع: برترین ها

79

1400/3/11

10:55


فرمانده انتظامی تهران بزرگ آخرین وضعیت ایجاد موزه‌ پلیس را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی تهران بزرگ آخرین وضعیت ایجاد موزه‌ پلیس را تشریح کرد.

پلیس به جمع موزه‌داران اضافه می‌شود؟

 پیشنهاد تشکیل موزه برای پلیس بارها مطرح شده و دستکم از حدود سه سال پیش این پیشنهاد از سوی شورای شهر تهران نیز مطرح شد. در این پیشنهاد احمد مسجد جامعی به نیروی انتظامی پیشنهاد کرد تا عمارت کلاه فرنگی که داخل مجموعه پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی قرار دارد، مرمت و بازسازی شده و به موزه پلیس تبدیل شود.

این پیشنهاد مورد موافقت اولیه پلیس نیز قرار گرفت و همان زمان، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم در مصاحبه‌ای ضمن بیان اینکه پلیس مخالفتی با تبدیل عمارت کلاه فرنگی به موزه ندارد و حتی از آن استقبال هم کرده و گفته بود: «با این پیشنهاد مخالفتی نداریم؛ چرا که علاوه بر عمارت کلاه‌فرنگی، سردر پلیس آگاهی نیز از بناهای تاریخی است که البته متأسفانه آن مجموعه در حال تخریب است و لازم است برای ماندگاری این میراث گرانبها فکر جدی شود و از همین رو ما نه‌تنها با این پیشنهاد مخالفتی نداریم، بلکه از آن استقبال هم می‌کنیم.»

استقبال پلیس از ایجاد موزه‌ای به نام نیروی انتظامی از آن جهت حائز اهمیت است که این نیرو به عنوان یکی از گسترده‌ترین سازمان‌ها در کشور که بیش از یک قرن مسئولیت تامین و نظم و امنیت کشور را داراست، فضایی برای نمایش تاریخچه و دستاوردهایش ندارد. این درحالیست که بسیاری از سازمان‌ها با قدمت و گستردگی به مراتب کمتری از نیروی انتظامی نسبت به ایجاد موزه‌ای برای خود اقدام کرده‌اند.

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت ایجاد موزه پلیس که بنا بود در عمارت کلاه فرنگی ایجاد شود، گفت: ما این موضوع را دنبال می‌کنیم و اتفاقا خوب است تا فضایی فراهم شود که مردم دستاوردها و پیشرفت‌های پلیس را طی سال‌ها مشاهده کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ستاد ناجا هم پیگیر این موضوع است، خاطرنشان کرد: ایجاد موزه‌ای برای پلیس در دستور کار قرار دارد و امیدوارم بزودی اقدامات بیشتری در مورد آن انجام شود. همانطور که گفتم ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

عمارت کلاه فرنگی جزو ساختمان‌های قدیمی در مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ است. این مجموعه در دورانی که رضاخان فرماندهی نظامی بود، ساخته شد و بعدها در اختیار ژاندامری قرار گرفت، اما پس از تشکیل پلیس، به مرکز پلیس آگاهی تهران بزرگ تبدیل شد. قدمت این ساختمان به اواخر دوره قاجار می‌رسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو