کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان را بشناسید

89

1400/3/11

15:29


کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان را بشناسید

سلامت نیوز: همزمان با فرارسیدن روزهای گرم سال و تابش شدید خورشید، بحث استفاده از کرم ضد آفتاب و سایر محصولات محافظتی برای پوست، مجددا داغ شده است. در این میان باید به این موضوع توجه کرد که بیشتر مردم به درستی از این محصولات استفاده نمی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، بسیاری از مردم جهان از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنند اما کمتر کسی به این موضوع توجه دارد که انواع مختلف این کرم ها دارای کاربرد های متعددی بوده و هر کدام را باید در مواردی خاص مصرف کرد.

بررسی های انجام شده توسط آکادمی پوست آمریکا (AAD) نشان می دهد بسیاری از افراد در مورد استفاده مناسب از کرم های ضد آفتاب و فاکتورهای محافظت کننده پوست مانند (SPF) سردرگم هستند.

نظرسنجی این مرکز پژوهشی نشان می دهد که اگرچه هشتاد درصد افراد می دانند که در خارج از منزل هر دو ساعت یکبار باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند ، اما فقط ۳۳ درصد به طور معمول این کار را انجام می دهند ، در حالی که ۴۲ درصد معمولاً از این کرم دوباره استفاده نمی کنند یا فقط هنگام خیس شدن دوباره در آب استخر یا دریا کرم ضد آفتاب خود را تجدید می کنند.

در این میان از هر ده پاسخ دهنده سه نفر اعلام کردند که کرم ضد آفتاب را فقط به صورت خود می زنند و این کار باعث می شود سایر مناطق بدن آنها در مقابل نور خورشید محافظت نشود.

گزارشی که اخیراً در ژورنال JAMA Dermatology منتشر شده نشان می دهد که بیشتر افراد هنگام انتخاب انخاب کرم ضد آفتاب ، درجه بندی SPF را مهمترین معیار می دانند.

دکتر هنری لیم ، رئیس سابق بخش پوست در بیمارستان هنری فورد در دیترویت در این رابطه گفت: اطلاعات زیادی در مورد برچسب های ضد آفتاب وجود دارد و این اطلاعات لزوماً دارای موارد کافی در این زمینه نیست. به گزارش سیناپرس، من به همه افراد توصیه می کنم هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب به دنبال سه چیز باشند: SPF 30 یا بالاتر ، قابلیت محافظت در مقابل طیف گسترده امواج و مقاومت در برابر آب.

بررسی های انجام شده نشان می دهد کرم های ضد آفتاب دارای SPF 30 یا بالاتر ۹۷ درصد اشعه UVB خورشید را مسدود می کند و در این میان هیچ ضد آفتابی نمی تواند صد درصد اشعه UVB خورشید را روی پوست خنثی کند.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که می توانند از کرم ضد آفتاب با بالاترین درجه SPF استفاده کرده و سپس بدون تجدید کردن آن طی کل روز در معرض آفتاب قرار بگیرند ؛ با این حال ، SPF اندازه گیری میزان محافظت کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه UVB خورشید است که باعث می شود آفتاب سوختگی به وجود بیاید. باید توجه داشت این استاندارد به معنی اندازه گیری مدت زمانی نیست که فرد می تواند در آفتاب بماند و استفاده از درصد بالاتر SPF دلیل نمی شود که نیازی به تجدید کرم وجود نداشته باشد.

طبق اعلام آکادمی پوست آمریکا ، سه مرحله ساده برای محافظت در برابر آفتاب وجود دارد که با به کار بردن آن ها می توانید از پوستتان در تابستان محافظت کنید:

۱- به دنبال سایه بگردید و به خاطر داشته باشید که پرتوهای خورشید بین ساعت ده صبح تا ۲ بعد از ظهر شدیدتر هستند.
۲- در صورت امکان از لباس های مناسب تابستان و هوای آفتابی مانند پیراهن سبک ، آستین بلند ، شلوار ، کلاه لبه دار و عینک آفتابی با محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش (UV) استفاده کنید.
۳- کرم ضد آفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بالاتر را روی تمام بخش های پوشیده نشده از بدن توسط لباس قرار دهید. هر دو ساعت یکبار در فضای باز یا بعد از شنا یا تعریق مجددا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
در خاتمه توصیه می شود برای داشتن اثربخشی بیشتر لباس ها در برابر آفتاب ، از لباس هایی با شماره فاکتور محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش (UPF) روی برچسب آن استفاده کنید.

منبع: consumer.healthday


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو