خواص درمانی هسته ازگیل : جادوگری بی همتا

منبع: دلگرم

210

1400/3/11

17:40


خواص درمانی هسته ازگیل : جادوگری بی همتا

با خاصیت هسته ازگیل بیشتر آشنا شوید

ازگیل میوه ای تقریبا ناشناخته برای اکثر مردم دنیا می باشد و به عنوان میوه ای فانتزی و گران قیمت شناخته می شود، این میوه در ایران و برخی کشورهای همسایه به فراوانی یافت می شود. و در اواخر پاییز و زمستان قابل برداشت است؛ میوه ازگیل شبیه زالزالک است با این تفاوت که کمی درشت تر از آن و به رنگ قهوه ای بوده و طعمش شیرین و کمی گس می باشد .

بنابراین عده ای طعم آن را مشابه انجیر و یا حتی طعمی بین گلابی وحشی یا زالزالک می دانند. برای پرورش ازگیل، هسته آن را می کارند و گاهی نیز آن را به درخت های به و گلابی پیوند می زنند. از بخش های مورد استفاده درخت ازگیل می توان به برگ و میوه آن اشاره کرد.در زبان گیلکی به آن کونوس, کُنوس می‌گویند، و در زبان مازندرانی به آن کِنِس و کندس می‌گویند.دو نوع ازگیل داریم ازگیل ایرانی و ژاپنی.

از مهمترین خواص هسته ازگیل : می توان به تاثیر شگفت انگیز آن در درمان عوارض نقرس اشاره کرد و باعث تسکین درد قسمت پایین کمر می شود؛ هسته ازگیل برای دفع سنگ کلیه نیز مفید می باشد

پیشگیری از سرماخوردگی با مصرف هسته ازگیل

هسته میوه ازگیل به دلیل دارا بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C، می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و در نتیجه خطر ابتلا به سرماخوردگی، آسم و سرفه را کاهش می دهد.

درمان کبد چرب با خوردن هسته میوه ازگیل

هسته ازگیل دارای خواص پاک سازی و سم زدایی قوی می باشد که سم زدایی کبد یکی از این موارد است در نتیجه اگر کبد پاکسازی شود بیماری های کبد مانند کبد چرب را درمان می کند.

هسته ازگیل مفید برای درمان سنگ کلیه

هسته ازگیل خواص دیورتیک طبیعی یا همان ادرار آور را دارا می باشد. هسته ازگیل با افزایش ادرار به دفع اسید اوریک اضافی خون کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کند.

هسته ازگیل

خاصیت هسته ازگیل برای سلامتی بدن

جوان سازی پوست با هسته میوه ازگیل

هسته میوه ازگیل سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود که برای کلاژن سازی و افزایش انعطاف پوست بسیار کارآمد می باشد.در نتیجه به رفع چین و چروک کمک کرده و با خاصیت کشسانی پوست را افزایش داده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

کاهش وزن و لاغری با هسته میوه ازگیل

هسته میوه ازگیل از حمله میوه های با کالری پایین است و مقادیر بسیاری فیبر در ان وجود دارد که باعث کاهش اشتها می شود و همچنین از پرخوری پیشگری می کند به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.فیبر موجود در ازگیل تقریبا مانع از جذب چربی در روده می شود و به همین دلیل در کاهش چربی شکم نقش بسزایی دارد و باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

دیابت را با هسته میوه ازگیل درمان کنید

مصرف میوه ازگیل و چای و دمنوش برگ ازگیل باعث کاهش قند خون می شود و همچنین مانع از افزایش سطح کلسترول و چربی خون در افراد دیابتی جلوگیری می کند.

هسته میوه ازگیل مفید برای کودکان

هسته میوه ازگیل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که به بهبود رشد نوزادان و کودکان کمک می کند.فیبر موجود در ازگیل برای پیشگیری و درمان نفخ معده و یبوست در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

هسته ازگیل مفید برای درمان ریزش مو

آهن، مس و روی موجود در هسته ازگیل میوه می تواند برای مشکلات مو عالی باشد زیرا باعث افزایش جریان خون در پوست سر شده و با تقویت فولیکول های مو، از ریزش مو پیشگیری می کند.

درمان یبوست با مصرف هسته ازگیل

فیبر موجود در میوه و هسته ازگیل باعث می شود که به یک ملین ملایم تبدیل شود.ملین ها افزایش حرکات روده را در پی دارند که مانع از ایجاد یبوست و همچنین مفید برای درمان آن می باشد.

همچنین بخوانید :

رب ازگیل (رب کونوس) چیست و چه خواصی دارد + طرز تهیه

خواص میوه ازگیل و خاصیت های جالب ازگیل

آموزش تهیه ی ترشی ازگیل یک ترشی پاییزی+خواص آن


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو