منتقدان، چشم‌انتظار نتیجه انتخابات ۲۸خرداد باشند

منبع: برترین ها

95

1400/3/12

07:20


بعد از رد صلاحیت‌ها، از همه گروه‌ها و نهاد‌ها از خود شورای نگهبان تا قوه مجریه، از فعالان سیاسی و اقشار مختلف مردم ندای اعتراض برخاست.

‌نعمت احمدی، حقوق‌دان در شرق نوشت: بعد از رد صلاحیت‌ها، از همه گروه‌ها و نهاد‌ها از خود شورای نگهبان تا قوه مجریه، از فعالان سیاسی و اقشار مختلف مردم ندای اعتراض برخاست.

40 نفری که بین آنان رئیس‌جمهور سابق، رئیس مجلس سابق، معاون اول فعلی، وزرا، نمایندگان مجلس و دیگر کارگزاران حکومتی که بعضا چندین‌بار از همین شورای نگهبان جواز ورود به انتخابات‌های مختلف از ریاست‌جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری را گرفته بودند و از بین طیف معتدل و اصلاح‌طلب تنها برای دو نفر یعنی آقایان عبدالناصر همتی که به جز کار بانکداری در دیگر مدیریت‌های کلان کشور کارنامه قابل توجیهی حتی نسبت به مصوبه خارق‌العاده شورای نگهبان نداشت و آقای محسن مهرعلیزاده که در دوره گذشته برای ورود به مجلس از همین شورای نگهبان جواز عدم ورود گرفته بود، مجوز حضور در رقابت‌های انتخاباتی را صادر کرد، بهت و حیرت جامعه را فراگرفت.

‌انصافاً خوب شد، دیگر توجیه قبول نیست

حال که شرایط به وضع جدید منتهی شده است، اصلاح‌طلبانی از قطار انتخابات خود را پیاده‌شده می‌دانند و بخش فعال اصولگرایان مانند احمدی‌نژاد و آن دسته از افراد تأثیرگذار مانند آقای لاریجانی شرایط به‌وجودآمده علیه خود را طی شکایتی به خداوند احاله داده‌اند.

اما گروه مقابل، این حق را خواهند داشت که بگویند «انصافا خوب شد» دیگر همه از مسئولان اجرائی، تقنینی و حتی قضائی که در مسیر مبارزه با فساد حرکت می‌کنند، یکدست در جهت رفاه عمومی حرکت خواهند کرد. باید صبر کرد و دید بعد از 12 مرداد که جابه‌‌جایی قدرت صورت می‌گیرد و رئیس‌جمهور همسو، همه قدرت را با دیگر نهادها و سازمان‌های تأثیرگذار در اختیار خواهد داشت، چه عملکردی بروز و ظهور خواهد کرد. مردم حق دارند از هم‌اکنون دنبال این مهم باشند که رئیس‌جمهور منتخب با توجه به رفع همه موانع ناشی از تکثر موزاییک‌های قدرت که خط هر‌یک از این موزاییک‌ها به این بخش یا آن بخش دوگانه جایگاه طرفین وصل است و با انتخابات 28 خرداد با این لیست پالایش‌شده دیگر جزیره‌های جدا از هم قدرت را نداریم، مانند دیگر کشورها عملکرد سه‌ماهه اقدامات آغاز دولت را خواستار شوند.

توصیه نهایی این است؛ کسانی که به نقد وضع موجود و لیست احراز صلاحیت‌ شده تا هم‌اکنون اقدامی کردند، بعد از توصیه‌های رهبری خطاب به نمایندگان مجلس سکوت کنند و چشم‌انتظار نتیجه انتخابات در 28 خرداد باشند و با انتقال قدرت در مردادماه، سه‌ماهه اول جابه‌جایی قدرت را رصد کنند و چشم‌انتظار این باشند که رئیس دولت گزارشی از سه‌ماهه اول دولت خود را به اطلاع مردم برساند.

بر این باورم انصافا خوب شد وقتی یکی از کاندیداها خطاب به جوانان می‌گوید جوان‌های عزیز اگر به هر دلیلی از وضعیت فعلی و مشکلات ناامید هستند نباید انتقام دولت فعلی را از دولت آینده گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو