برای موفقیت در کنکور چگونه درس بخوانیم؟

منبع: فوت و فن

98

1400/3/12

09:51


برای موفقیت در کنکور چگونه درس بخوانیم؟

بیایید نگاهی دقیق تر به این موضوع داشته باشیم. به احتمال زیاد شما بدون داشتن اطلاعات کافی به کشور دیگری سفر نمی‌کنید. اغلب ما یک کتاب گردشگری می خوانیم یا به نقشه نگاه می کنیم. ممکن است سعی کنیم چند کلمه را به زبان دیگر بیاموزیم. اگر کشور مشابه کشور خودمان باشد ممکن است آمادگی کمتری نسبت به شرایط داشته باشیم.

این آماده سازی پیشرفته به ما امکان می دهد از هواپیما پیاده شویم و درک کنیم که چه می دانیم و نمی دانیم ، چه سوالاتی را باید بپرسیم و ابتدا می خواهیم کجا برویم. با خرید کتاب کمک درسی از زودر می توانید موفقیت خود را در کنکور بیشتر نمایید زیرا تمامی کتاب های کمک درسی در فروشگاه آنلاین زودر موجود است.

مقدمه یک کتاب تقریباً همین کار را انجام می دهد. با نگاهی کلی به کتاب کمک درسی شروع کنید. عناوین بخش را بخوانید. اگر عنوان ندارید ، سطرهای اول پاراگراف ها را بخوانید. پاراگراف آخر را بخوانید. نگاهی به نمودارها یا عکس های استفاده شده در صفحات بیندازید. خلاصه هایی را که ممکن است در انتهای صفحه اصلی آورده شود بخوانید. حالا ، لحظه ای وقت بگذارید و به آنچه تازه دیده اید فکر کنید. بزرگترین سوال شما در حال حاضر چیست ؟ چه چیز دیگری باید بدانید؟

ایا خواندن کتاب درسی برای کنکور کافی است

استفاده از کتاب کمک درسی در کنار کتاب درسی می تواند بسیار مفید باشد چرا که برخی از سوالات و موضوعاتی که ممکن است ابهام برانگیز باشد با مثال های متعددی که در کتاب های کمک درسی مطرح شده است قابل حل شدن خواهد بود. اما مهم ترین نکته برای یادگیری بهتر و بیشتر دانش آموزان نحوه درست مطالعه کردن است که باید هر دانش آموزی درباره این موضوع اطلاعات کافی داشته باشد.

شاید یکی از راه های موفقیت در کنکور دانستن روش درست مطالعه و استفاده مفید از کتاب درسی و کم درسی باشد. پیشنهاد ما به دانش آموزانی که برای کنکور آماده می شوند این است که اگر با بخشی از متن کتاب درسی روبرو شدید که آن را نمی فهمید ، زیر آن خط بکشید و در حاشیه کتاب خود علامت بگذارید و با مراجعه به کتاب کمک درسی این مبحث را مطالعه نمایید اگر پیشرفتی در خود احساس نمی کنید ، کمی استراحت کنید و دوباره برگردید. برای آنکه درک و ماندگاری مطالب خوانده شده را افزایش دهید.

  • همه عناوین و زیرعنوان های فصل را مرور کنید.
  • به تصاویر و نمودارهایی که خوانده اید نگاهی بیاندازید.
  • هر کلمه پررنگ یا مورب را بخوانید و مطمئن شوید که آنها را می فهمید.
  • خلاصه فصل را بخوانید.
  • سوالات پایان فصل را مرور کنید.

راهکارهای فوق به شما کمک می کند تا هنگام خواندن کتاب های درسی ، درک خود را به حداکثر برسانید و اطلاعات را حفظ کنید. همان طور که می دانید بلند خوانی، درک و حفظ اطلاعات را بهبود می بخشد. تصویری از مفاهیم ارائه شده در ذهن خود بسازید. تجسم اطلاعات ، مفاهیم یا مطالب ارائه شده ، به خاطر سپردن آن را بسیار آسان تر می کند. به هنگام مطالعه کتاب های درسی دقت داشته باشید ، مفاهیم و حقایق مهمی را که می توانند سوالات تستی باشند ، شناسایی کنید و زیر این مفاهیم خط بکشید.

کنکور یک مقطع مهم و حساس برای دانش آموزانی است که به ادامه تحصیل اهمیت می دهند و قطعا موفقیت در آن آینده تحصیلی و شغلی آن ها را رقم خواهد زد. به همین منظور برای کسب بهترین نتیجه اولین انتخاب مطالعه کتاب های درسی است اما نحوه مطالعه صحیح یکی از رموز برای کسب نمره عالی است. کسانی که برای کنکور خود را آماده می کنند به هنگام مطالعه در حاشیه کتاب درسی برای هر یک از مطالب مهم تعریف کوتاهی می نویسند. پیشنهاد می کنیم یادداشت های کاملاً منظمی داشته باشید. زیرا یادداشت های کتاب درسی به راحتی قابل دسترسی و بررسی خواهد بود و شما را برای کنکور آماده می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو