با آغاز مراسم اختتامیه؛ جشنواره جهانی فیلم فجر به آخر خط رسید

منبع: سینما پرس

146

1400/3/12

12:22


سینماپرس: مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز شد.

حسین انتظامی در ششمین روز سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری محمدمهدی عسگرپور امروز چهارشنبه ۱۲ خردادماه به صورت آنلاین آغاز شد.

امیر اسفندیاری مدیر بخش بین الملل سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر قرار بود در سال گذشته برگزار شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا این امکان فراهم نشد، تاکید کرد: سی و هشتمین دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی به ۲ صورت فیزیکی و مجازی برگزار شد.

محمدمهدی عسگرپور دبیر سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در ادامه این مراسم گفت: طی یک سال گذشته شاهد برگزاری جشنواره های مختلفی در سراسر دنیا بودیم و تجربیات بسیاری را کسب کردیم؛ در واقع نقشی هم ایفا کردیم و در رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، تبدیل به الگویی در برگزاری جشنواره بین المللی به صورت فیزیکی و مجازی شدیم.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از فعالان حوزه سینمای جهان در بازار آنلاین این دوره از جشنواره شرکت کردند که شامل خریداران و صاحبان جشنواره های بین المللی بودند، تعداد مخاطبان حضور در بخش های مختلف جشنواره نزدیک به ۱۰ هزار نفر بود که این خود آمار بسیار خوبی به شمار می رود. ما توانستیم این جشنواره را در میان محدودیت ها برگزار کنیم. همچنین «فیاپف» به اتفاق آرا جشنواره جهانی فجر را به عنوان یک جشنواره غیرتخصصی رقابتی تایید کرد که این اتفاق گام جدیدی برای سینمای ایران و سینمای منطقه به شمار می‌رود. امیدوارم در سال آینده جشنواره بزرگ تری و به صورت حضوری داشته باشیم.

در ادامه مراسم، برنده جایزه نتپک جشنواره اعلام شد. برگزیده این بخش، فیلم سینمایی «میجر» به کارگردانی احسان عبدی پور بود که در ادامه ویدیویی از این کارگردان برای شرکت کنندگان در اختتامیه پخش شد.

در بخش بعدی هیات داوران فیپرشی این دوره از جشنواره، جایزه خود را به فیلم «۲۰۰ متر» به کارگردانی امین نایفه اهدا کرد.

این گزارش در حال به روز رسانی است ...

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو