نقوی حسینی: با اختلاف بالا رئیسی پیروز است

منبع: برترین ها

68

1400/3/12

15:06


فعال سیاسی اصولگرا گفت: ، ما در گروه های جریان انقلابی و جریان ولایتمدار و اصولگرا شکافی نداریم و اختلاف نظری وجود ندارد. افراد خود باید مصلحت کار را ببینند و بنشینند و هماهنگ کنند و سران جریان اصولگرا باید بنشینند و با آنها مذاکره کنند و تصمیمی بگیرند ولی تا الان رئیسی با فاصله زیادی از دیگران جلوتر است.

مدارا: سید حسین نقوی حسینی، نماینده ادوار مجلس و از اعضای ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی درباره گزینه نهایی اصولگرایان گفت: آقای رئیسی مورد اجماع کلیه جبهه ها، احزاب، نیروها و گرایش های حوزه اصولگرایی است و تردیدی در این وجود ندارد. تمام جریانات اصولگرا از جبهه پایداری تا شورای ائتلاف و شورای وحدت و همه گروه ها روی رئیسی توافق دارند و در این شکی وجود ندارد ولی بقیه نامزدهای اصولگرا خود باید تصمیم بگیرند که هماهنگ با هم در انتخابات بمانند یا ادامه دهند و یا به نفع رئیسی کنار بروند.

کدام یک از اینها مصالح انتخابات را رقم می زند؟ باید تجزیه و تحلیل شود چون برخی مواقع ماندن نامزدها صلاح است و گاهی مواقع کنار رفتن صلاح است. این را باید خود تجزیه و تحلیل کنند و تصمیم بگیرند. در دوره گذشته خیلی ها این تحلیل را داشتند که اگر آقای قالیباف کنار نمی رفت شاید انتخابات به مرحله دوم کشیده می شد. بنابراین تجزیه و تحلیل انتخابات را باید خود انجام دهند.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که اگر سایر نامزدهای اصولگرا هم بمانند باز هم رئیسی با فاصله رای بالایی دارد. تا امروز را ارزیابی می کنم چون انتخابات مثل بازی فوتبال است که ۹۰ دقیقه بعلاوه وقت اضافی باید رقابت کرد. هر دقیقه و ثانیه ممکن است حرکتی به ضرر و یا به نفع شما تمام می شود اما برآورد فعلاً تا اینجا این چنین است. جبهه پایداری بیانیه صادر کرده و صراحتاً بیان کرده رئیسی نامزد انتخابات ۱۴۰۰ از سوی جبهه پایداری است. بنابراین، ما در گروه های جریان انقلابی و جریان ولایتمدار و اصولگرا شکافی نداریم و اختلاف نظری وجود ندارد. افراد خود باید مصلحت کار را ببینند و بنشینند و هماهنگ کنند و سران جریان اصولگرا باید بنشینند و با آنها مذاکره کنند و تصمیمی بگیرند ولی تا الان رئیسی با فاصله زیادی از دیگران جلوتر است.

نقوی حسینی درباره شعارهایی که برخی از کاندیداها می دهند گفت: برخی اظهارنظرات از سوی نامزدها انصافاً آدم را به تعجب وا می دارد و احساس می شود افراد عدد و رقم در دست ندارند. الان یارانه ۴۵ هزار تومانی سالانه حدود ۴۰ و اندی هزار میلیارد تومان اختصاص داده می شود. اگر این را ده برابر کنید یعنی ۴۵۰ هزار تومان شود که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در سال می شود. کل بودجه جاری کشور چقدر است که بخواهیم ۴۰۰ هزار میلیارد تومان را یارانه پرداخت کنیم.

او با اشاره به اینکه این شعارها بیشتر جنبه بازارگرمی را دارد گفت: انگار عدد و رقم در دست ندارند. یک نامزد می گویند ۴۵۰ هزار تومان یارانه می دهیم، یعنی یارانه را ده برابر می کنید و الان بودجه سالانه یارانه ۴۰ هزار میلیارد تومان است و ده برابر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می شود که کل بودجه جاری کشور اعم از حقوق و مزایا و غیره زیر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است. عدد ندارند و در جریان نیستند. اگر این میزان بخواهند یارانه بدهند بقیه امور جاری کشور را چطور تامین می کنند؟ نامزد دیگری بیان کرده ما یک میلیون تومان یارانه می دهیم. یک میلیون تومان یعنی ۲۰ برابر و این اعداد در جدول بودجه وجود ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو