اکسیوس گزارش داد، آمریکا، مصر، قطر و دیگر کشورها درباره کمک به بازسازی غزه  و نیز کمک انسان دوستانه به آن ابراز تعهد کرده اند. دردرگیری اخیر بین فلسطینی ها و صهیونیست ها بسیاری از خانه های مسکونی، مراکز مراقبتی و مدارس تخریب شدند و زیرساختارهای آب آسیب دیده است.

کریس ون هولن سناتور دموکرات از ایالت مریلند هدایت این تلاش دموکرات ها را برعهده دارد.

رژیم صهیونیستی تهدید کرده از تلاش ها برای انتقال کمک های انسان دوستانه و مصالح لازم برای بازسازی غزه ممانعت خواهد کرد.

مقامات تل آیو به مصر و آمریکا گفته اند که اجازه نمی دهند روند بازسازی ها آغاز شود مگر این که پیشرفتی در روند آزادی  شهروندان اسرائیلی که حماس گروگان گرفته یا تحویل اجساد حاصل شود.  

رژیم صهیونیستی بیش از یک دهه است که موانعی را برای انتقال کمک ها به غزه از طریق ایجاد کرده است.

در این نامه که در اختیار تارنمای آکسیوس قرارگرفته است، سناتورها نوشته اند دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا باید بر بازگشایی گذرگاه مرزی پافشاری کند تا امکان ورود سوخت و مصالح ساختمانی و کمک ها ایجاد شود.

این خواسته سناتورهای دموکرات شامل لغو محدود تردد  فلسطینی ها با اهداف درمانی یا دیدار با خویشاوندان شان می شود.

آنها همچنین از آمریکا خواسته اند تلاش های انسان دوستانه در غزه از سرگرفته شود و  کمک ها به فلسطینی ها به سطح قبل از دوران ریاست جمهوری ترامپ برسد.

سناتور ها بعلاوه دولت بایدن را تحت فشار قرار داده اند تا سفیر آمریکا دراسرائیل و سرکنسول این کشور در اورشلیم (قدس) را به منظور هماهنگی ها با فلسطینی ها و رئیس اداره  توسعه جهانی موسوم به «یو اس اید» منصوب کند.

دموکرات های سنا  در این نامه تاکید کرده اند که برای حفظ پایداری آتش بس و جلوگیری از دور جدید خشونت مهم است که شرایط وخیم  کنونی در غزه بهتر شود.

آنها در تهیه این نامه و درخواست از بلینکن تلاشی برای جلب حمایت سناتورهای جمهوری خواه نکرده اند زیرا برخی از جمهوریخواهان سنا اظهاراتی منفی درباره کمک آمریکا به فلسطینی ها در نوار غربی و غزه مطرح کرده اند.

 کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۸۵ فلسطینی شهید و بیش از یک هزار و ۹۰۰ تن نیز زخمی شدند.