بهترین زمان دوش گرفتن چه موقع است؟

80

1400/3/13

00:13


بسیاری از افراد دوست دارند صبح خود را با حمام کردن آغاز کنند در حالیکه برخی دیگر دوش گرفتن قبل از خواب را ترجیح می دهند انتخاب شما کدام یک از این گزینه هاست؟ صبر کنید احتمال می رود آنچه که شما انتخاب می کنید واقعا مهم نباشد.

بهترین زمان دوش گرفتن چه موقع است؟

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از تایمزسوفاندیا، در ادامه بررسی می کنیم آیا واقعا دوش گرفتن در زمان خاصی از روز فواید خاصی دارد؟

 

افسانه شکست خورده

هیچ منبع علمی مبنی بر تعیین بهترین زمان دوش گرفتن برای ایجاد احساس بهتر و تمیزتر در شما وجود ندارد. هیچ تفاوت عمده یا مدرکی برای اثبات بهتر بودن دوش گرفتن در صبح یا عصر وجود ندارد. هنگام حمام کردن ایده آل بودن آن به اهداف و کارهایی که در طول روز انجام می دهید بستگی دارد. در ادامه با تشریح جزئیات به توضیح آن می پردازیم.

 

چه وقت باید صبح دوش بگیرید

پوست چربی دارید

اگر پوست چربی دارید بر اساس نظر متخصصان پوست شما باید صبح حمام کنید نه اینکه آن را به شب موکول کنید. هنگام خواب چربی پوست تجمع می یابد و دوش گرفتن بلافاصله بعد از بیدار شدن راهی عالی برای پاکسازی چربی و منافذ پوست محسوب می شود.

 

اگر به سختی از خواب بیدار شده اید

برای بسیاری از افراد صبح دوش گرفتن گزینه مفیدتری از نوشیدن یک فنجان قهوه است. دوش گرفتن در صبح ضمن تقویت سوخت و ساز بدن باعث هوشیاری بیشتر می شود. در واقع، استفاده از آب سرد در چند دقیقه آخر حمام می تواند به شما کمک کند تا در طول روز هوشیارتر بمانید.

 

صبح ورزش می کنید

اگر در گروه افرادی قرار دارید که صبح ها ورزش می کنند به طور قطع باید صبح دوش بگیرید. هدف از حمام کردن بعد از جلسه ورزشی از بین بردن باکتری ها، عرق و آلاینده های پوست است.

 

کار خلاقانه ای دارید

دوش گرفتن مثل مراقبه است، بنابراین هنگام دوش گرفتن به حالت موج مغزی آلفا آرام و در عین حال هوشیار وارد می شوید حالتی که برای ارائه ایده های خلاقانه گزینه مناسبی است، بنابراین اگر می خواهید خلاقیت های زیادی داشته باشید دوش صبحگاهی گزینه بهتری برای شما محسوب می شود.

 

چه موقع باید شب حمام کنید

به سختی می خوابید

در بالا گفته شد دوش صبحگاهی به شما در هوشیاری و افزایش انرژی کمک می کند، اما در شب داستان کاملا متفاوت است. خنک کننده ای که بدن بعد از دوش گرفتن احساس می کند باعث ایجاد خواب طبیعی می شود.

 

پوست خشکی دارید

اگر پوست شما خشک و پوسته پوسته است باید حمام کردن خود را به بعد کار موکول کنید زیرا دوش صبحگاهی باعث خشک شدن پوست در طول روز می شود.

 

اگر می خواهید روبالشی و ملحفه های خود را تمیز نگه دارید

در صورتی که تمیزی ملحفه ها و روبالشی ها برای شما حائز اهمیت است دوش گرفتن در شب برای شما انتخاب بهتری است.

 

حضور در محل کار طی روز باعث تماس با انواع باکتری ها و چیزهای نه چندان تمیز می شود

حضور در محل کار طی کل روز باعث می شود با همه انواع باکتری ها در تماس باشید، بنابراین اگر شاغل هستید به ویژه شغل شما بعث می شود زمان زیادی را زیر نور آفتاب سپری کنید به طور قطع باید برای رفع عرق و بوی بد بدن دوش بگیرید. در صورت عدم رعایت این نکته برخی از مشکلات جدی پوستی ایجاد می شود.

 

حتی اگر در یک دفتر مطبوع و سر بسته با تهویه مناسب کار می کنید باید به محض بازگشت به خانه دوش بگیرید زیرا باکتری ها و ویروس می توانند برای مدت بیشتری در آن جو زنده بمانند.

 

شب ورزش می کنید

چه کسی دوست دارد با صورت و بدن عرق کرده به تختخواب برود؟ به طور قطع هیچ کس، بنابراین برای داشتن خواب خوبی دوش گرفتن بعد از ورزش را در شب فراموش نکنید.

منبع: الو دکتر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو