ترک سیگار با ورزش چگونه انجام می شود؟

ترک سیگار با ورزش چگونه انجام می شود؟


منبع: بیتوته

90

1400/3/13

10:04


ترک سیگار با ورزش چگونه انجام می شود؟



تاثیر ورزش علیه نیکوتین, ورزش برای سیگاری ها, كم كردن عوارض سيگار

ورزش روند ترک سیگار را تسهیل می کند 

 

همه چیز درباره ترک سیگار با ورزش

ترک سیگار با ورزش که امروزه مطالعات پزشکی نیز آن را تایید می کند، نه تنها روند ترک سیگار را برای شما آسان تر می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد تا اراده خود را در برابر شروع مجدد سیگار کشیدن کاهش دهید و این ماده پرخطر را از زندگی خود دور کنید. ما در این مقاله به صورت کامل به شما تاثیر ورزش در ترک سیگار را بیان خواهیم کرد. همراه ما باشید.

چرا سیگار کشیدن را با ورزش ترک کنیم؟

ممکن است شما هم بارها اقدام به ترک سیگار کرده باشید اما هر بار ناکام مانده اید. این مشکل فقط برای شما نیست بلکه طبق اظهارات گالوپ (موسسه بزرگ نظرسنجی) ، حدود 74 درصد افرادی که به سیگار اعتیاد دارند، قصد ترک کردن آن را دارند؛ اما 85 درصد از این افراد شکست می خورند.

 

بهتر است بدانید این در حالی است که 50 درصد از آن ها برای 3 دفعه متوالی در این ترک عادت شکست خورده اند.

بنابراین می توان گفت ترک سیگار آنقدر ها هم راحت نیست و شما نیاز به زمینه ای برای تغیر عادات خود و ترک این رفتار مضر دارید. اما جالب است بدانید ورزش می تواند به شما کمک کند سیگار را برای همشه راحت ترک کنید و علاوه بر آن میل شما برای استفاده مجدد از سیگار در این روش بسیار کاهش خواهد یافت.

 

آن چه که ما در این مقاله سعی داریم به آن بپردازیم این است که شما می توانید با ورزش کردن سیگار را ترک کنید. شاید در نگاه اول باور کردن آن برایتان سخت باشد اما اجازه دهید تا آزمایش انجام شده برای اثبات قضیه ی ترک سیگار با ورزش را برایتان شرح دهیم.

 

آزمایش تاثیر ورزش بر ترک سیگار 

یکی از آزمایش های جالبی که دانشمندان توانستند با آن تاثیر ورزش بر ترک سیگار را اثبات کنند این بود که از دو گروه موش آزمایشی استفاده کردند آن ها این دو گروه را در 2 محیط مجزا قرار دادند.

 

گروه اول از موش ها را به مدت 2 هفته در محیطی از نیکوتین قرار دادند. و گروه دوم را نیز در محیطی مشابه آن قرار دادند با این تفاوت که آن ها را وادار به ورزش و تحرک می کردند.

پس از گذشت 2 هفته دانشمندان متوجه شدند که تاثیر نیکوتین بر روی مغز موش هایی که در روز 2 ساعت تحرک داشتند کمتر از گروه اول بود و در نتیجه دانشمندان با این آزمایش به تاثیر ورزش در ترک سیگار پی بردند.

به گفته الکسیس بیلی (استاد نوروفارماکولوژی دانشگاه لندن) ، ورزش وابستگی افراد به نیکوتین را کاهش خواهد داد.

 

4 دلیل برای اینکه مطمئن شوید ورزش ترک کردن سیگار را آسان تر میکند

 

ترک اعتیاد با ورزش, ورزش های هوازی ترک سیگار, روش ترک سیگار با ورزش

ورزش با افزایش ترشح هرمون های سرخوشی به شما در ترک سیگار کمک می کند.

 

1. ورزش روحیه شما را برای مقابله با سیگار افزایش می دهد

اصلی ترین جزء ترک کردن یک رفتار مضر ، داشتن روحیه و عزت نفس بالاست. خوشبختانه ورزش کردن به دلیل اینکه هورمون هایی مانند اندورفین را در بدن شما افزایش می دهد و به دنبال آن موجب احساس سرخوشی می شود ، می تواند نقش به سزایی در ترک سیگار داشته باشد.

 

2. ورزش شما را از وضعیت بدنیتان مطلع می سازد

ورزش کردن به دلیل اینکه شما را از وضعیت بدنیتان آگاه می سازد می تواند یک تشویق کننده عالی نیز به شمار آید. اینکه قدرت بدنی شما افزایش پیدا کند به تنهایی به شما کمک می کند میل به ورزش را افزایش دهید و برعکس، سیگار کشیدن را از ذهنتان دور کنید.

 

3. ورزش کردن استرس و اضطراب را کاهش می دهد

یکی دیگر از دلایل ترک سیگار با ورزش این است که دیگر نیازی نیست هنگامی که استرس دارید به سراغ سیگار بروید. با اینکه بسیاری از افراد سیگار را برای کاهش استرس انتخاب می کنند اما جالب است بدانید ورزش تاثیر بیشتری برای مقابله با اضطراب دارد و به همین دلیل می تواند به شما در ترک سیگار کمک کند.

 

4. ورزش فواید دیگری نیز دارد

علاوه بر اینکه ورزش به شما کمک می کند با یک ذهن آماده به سراغ ترک سیگار بروید ، به تناسب اندام شما نیز کمک خواهد کرد. فواید بیشمار ورزش انگیزه لازم برای تداوم در آن را ایجاد می کند و این یعنی ترک سیگار برایتان بسیار راحت تر خواهد بود.

 

ترک سیگار با ورزش نیازمند چقدر ورزش در روز است؟

شاید تا کنون این سوال نیز برایتان به وجود آمده باشد که برای ترک سیگار در روز چقدر باید ورزش کنیم؟ 

بهتر است بدانید تحقیقاتی که دانشمندان در ادامه ترک سیگار با ورزش داشتند ، به این نتیجه رسیدند که حتی در صورتی که ورزش شدت زیادی نداشته باشد و یک تمرین هوازی ساده باشد ، با روزی 50 دقیقه ورزش کردن هم می توان تاثیر ورزش در ترک سیگار را مشاهده کرد.

 

به همین دلیل نیازی نیست در ابتدای کار ورزش را با شدت زیاد شروع کنید می توانید حتی ورزش کردن را با 30 دقیقه پیاده روی در روز آغاز کنید.

شروع ورزش با شدت کم به شما کمک می کند در ادامه کمتر خسته شوید و آن را ترک نکنید. اما برعکس با وارد کردن فشار ناگهانی روی بدن ممکن است دچار آسیب دیدگی شوید. 

 

نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که به هیچ وجه قبل از ورزش سیگار نکشید. به دلیل اینکه با ورزش کردن جریان خون در کل بدن افزایش یافته و نیکوتین مصرف شده در کل بدن پخش خواهد شد.

 

ترک کردن سیگار را با چه ورزشی شروع کنیم؟

 

ورزش پس از ترک سیگار, ترک سیگار و ورزش, ترک سیگار با ورزش

ترک سیگار را با ورزش های هوازی شروع کنید

 

هرچند که محدودیتی در ورزش کردن وجود نخواهد داشت (در صورتی که بدن شما در سلامت کامل باشد) اما با این وجود بهتر است ترک کردن سیگار را با ورزش های هوازی شروع کنید.

ترک سیگار با ورزش های هوازی به شما کمک می کند در کنار تناسب اندام و افزایش سلامتی ، روحیه و شادابی شما نیز افزایش یابد. ورزش هایی مانند پیاده روی تند ، یوگا ، بدنسازی ، دوچرخه سواری و طناب زدن از ورزش های هوازی هستند که انرژی و نشاط را به شدت افزایش می دهند.

 

در کنار ورزش تغذیه را فراموش نکنید!

یکی دیگر از اصلی ترین فاکتور هایی که باید برای ترک سیگار به آن توجه کنید ، رژیم غذایی شماست. خوردن غذا های مفید نیز همانند ورزش ، یا حتی بیشتر از آن می تواند به شما نشاط و روحیه مقابله با سیگار را بدهد.

 

ترک سیگار و ورزش, ترک سیگار با ورزش, ترک اعتیاد با ورزش

ترک سیگار با ورزش نیز نیازمند تغذیه سالم و مفید است

 

بنابراین از وعده های غذایی سالم و پر انرژی برای مقابله با سیگار استفاده کنید و خوردن سبزیجات و غذا هایی که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند نیز در لیست برنامه غذاییتان قرار دهید.

 

جمع بندی و نتیجه گیری 

همانطور که خواندید ، ورزش نقش به سزایی در ترک سیگار خواهد داشت. با این وجود ترک سیگار با ورزش نباید همانند قبل برایتان سخت باشد. تحقیقات به شما این اطمینان را می دهد در صورتی که ورزش را در لیست فعالیت های روزانه قرار دهید بسیار راحت تر می توانید سیگار را ترک کنید.

 

به یاد داشته باشید تداوم در ورزش نیز از اهمیت بالایی برخودار است. در صورتی که پس از ترک سیگار ، ورزش را نیز ترک کنید احتمال اینکه دوباره به سراغ سیگار بازگردید وجود دارد. 

 

 گردآوری : بخش ورزشی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو