ارائه تسهیلات مالیاتی به جامعه پزشکی

87

1400/3/13

12:09


ارائه تسهیلات مالیاتی به جامعه پزشکی

سلامت نیوز:دکتر ظفرقندی در نامه به دکتر روحانی ضمن اشاره به چالش های اقتصادی کادر درمان و افزایش هزینه های جاری خواستار تمدید زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی، افزایش سقف بهره مندی مشمولین تبصره ماده 100 و صدور مجوز احیای ضرائب مالیاتی برای عملکرد دو سال 1399 و 1400 شدرئیس کل سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه ای به ریاست جمهوری خواستار ارائه تسهیلات مالیاتی برای جامعه پزشکی کشور شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان نظام پزشکی،دکتر ظفرقندی در نامه به دکتر روحانی ضمن اشاره به چالش های اقتصادی کادر درمان و افزایش هزینه های جاری خواستار تمدید زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی، افزایش سقف بهره مندی مشمولین تبصره ماده 100 و صدور مجوز احیای ضرائب مالیاتی برای عملکرد دو سال 1399 و 1400 شد. متن نامه دکتز ظفرقندی به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

با سلام و احترام،
همانگونه که مستحضرید جامعه پزشکی و سایر صنوف کشور به دنبال همه‌گیری بیماری کووید-19 با چالش‌های اقتصادی مهم و جدی روبرو بوده‌اند. چرا که در طول بیش از یک سال از شروع همه‌گیری این بیماری بر اساس توصیه‌های بهداشتی از حجم فعالیت‌های بسیاری از مطب‌ها و دفاتر کار جامعه پزشکی به طور چشمگیری کاسته شده است. از سوی دیگر هزینه‌های مطب‌داری از جمله اجاره مطب، هزینه‌های جاری مثل آب و برق و گاز و هزینه نگهداری و حقوق و دستمزد افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. همچنین در این مدت همکاران خدوم جامعه پزشکی برای ارائه خدمات ضروری متحمل هزینه‌های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و تأمین تجهیزات لازم برای ارایه خدمات بر بستر فن‌آوری‌های جدید و نیز تهیه اقلام محافظتی در برابر بیماری شده‌اند.
با عنایت به مطالب پیشگفت موارد زیر جهت استحضار و در صورت صلاحدید صدور دستور مساعدت لازم، پیشنهاد می‌گردد.
1- تمدید زمان ارایه اظهارنامه مالیاتی به دلیل عدم اتمام موج چهارم بیماری و تقارن با زمان انتخابات
2- افزایش سقف بهره‌مندی مشمولین تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم به 50 برابر برای تمام صنوف طبق وعده سال گذشته
3- صدور مجوز احیای ضرایب مالیاتی برای عملکرد دو سال 1399 و 1400 و تشکیل کمیسیون‌های بازنگری ضرایب با توجه به شرایط بحرانی اقتصادی برای تمام مشاغل به خصوص در حوزه سلامت
4- تشکیل کارگروه مالیاتی حوزه سلامت با مشارکت سازمان امور مالیاتی (وزارت امور اقتصاد و دارایی)، معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی جهت تدبیر امور مرتبط با اختیارات لازم.

دکتر محمدرضا ظفرقندی
رئیس کل
رونوشت:
جناب آقای دکتر نهاوندیان معاون محترم اقتصادی ریاست جمهوری- جهت استحضار و اقدام لازم
جناب آقای دکتر حمیدرضا جمشیدی دبیر محترم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- جهت استحضار
جناب آقای امیدعلی پارسا رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور- جهت استحضار
استاد ارجمند جناب آقای دکتر معین رئیس محترم شورای عالی-جهت استحضار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو