معرفی دکتر ختنه نوزادان و کلینیک مرکزی ختنه تهران

منبع: فرزند

160

1400/3/13

17:04


معرفی دکتر ختنه نوزادان و کلینیک مرکزی ختنه تهران

یکی از اولین سؤالی که ممکن است پزشک متخصص اطفال (دکتر ختنه) بعد از تولد فرزندتان بپرسد این است که آیا قصد دارید او را ختنه کنید. این یک عمل جراحی نسبتاً متداول است که پوست سر آلت تناسلی کودک برداشته می شود.

معمولاً قبل از ترک بیمارستان ، ۲ یا ۳ روز پس از تولد انجام می شود.

عمل ختنه به مصر باستان باز می گردد. اعتقاد بر این بود که به مردان کمک می کند تا آن ناحیه را تمیز نگه دارند. البته این اعتقاد درست است، اما امروز ختنه عمدتا به دلایل مذهبی یا فرهنگی انجام می شود. در ایالات متحده آمریکا ، حدود ۵۵٪ از نوزادان اندکی پس از تولد ختنه می شوند. برخی دیگر بعداً عمل جراحی را انجام می دهند ، اما برخی دیگر هرگز آن را انجام نمی دهند.

برای اینکه از بهداشت کلینیک ختنه نوزاد خود اطمینان کامل را داشته باشید ، باید به دکتر متخصص ختنه یا پزشکی که در این زمینه سابقه حرفه ای و دارای کلینیک ختنه  نوزادان باشد ، مراجعه کنید.

قابل ذکر است که دکتر کامبیز هرمان مقدم ، از مجرب ترین دکتر های ختنه در تهران هستند که با بیش از ده سال سابقه در امر ختنه اطفال فعالیت می کنند.

دکتر کامبیز هرمان مقدم، دکتر ختنه در تهران

تماس با ما ۰۲۱۸۸۲۱۳۲۱۸

مورد بعدی توجه به کلینیک ختنه نوزاد می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلینیک تخصصی ختنه در تهران، مرکزی است که در آن با استفاده از کادر مجرب و حرفه ای با استفاده از روش‌های نوین و اصولی به ختنه کردن کودکان و نوزادان پسر و همچنین موارد اصلاحی در این زمینه پرداخته می شود. عمل ختنه یکی از عمل ها برای فرزندان پسر بوده که بهتر است این عمل در کلینیک تخصصی ختنه انجام شده و با توجه به کادر مجرب موجود در این کلینیک مشکل جسمی و یا  گاهی اوقات روحی برای فرزندان به وجود نمی آید تا در نتیجه والدین فرزند با اطمینان کامل به ختنه کردن فرزند خود بپردازند.

همچنین باید به سابقه کار کلینیک مرکزی ختنه تهران توجه نمود و پیشنهاد می شود قبل از آنکه بخواهیم نسبت به انتخاب کلینیک مرکزی ختنه تهران اقدام نماییم از رزومه و سابقه پزشک و همچنین مرکز و کلینیک ختنه در تهران اطلاع کامل کسب کرده و از خوشنامی این مرکز مطمئن شویم این امر می‌تواند از طریق افرادی که قبلاً به این مرکز مراجعه کرده و کودکان خود را در کلینیک تخصصی ختنه در تهران ختنه کردند پرس و جو گردد.

ختنه به روش حلقه با بی حسی

انجمن اطفال آمریکا توصیه می‌کند که در حین انجام ختنه حتماً باید نوزاد بی‌حس شود.

پلاستی بل ها در ایران از شماره ١ تا ٧ موجود می باشد که در نوزادان شماره ١ تا٣ به طور معمول استفاده می شود.

مرحله ١) ابتدا بی حسی بوسیله بلوک عصب پشت آلت و  اگر بدو تولد باشد بوسیله ژل موضعی انجام می شود.

مرحله ٢) پس از شستو پوست روی آلت به جلو کشیده می شود و برای جدا شدن اتصالات در آن محل یک برش داده می شود.

مرحله ٣) پوست تا حد لازم عقب کشیده می شود

مرحله ۴) حلقه با سایز مناسب روی آلت قرار می گیرد .

مرحله ۵) نخی مخصوص به نام نخ لیگاتور روی شیار حلقه قرار می گیرد و با یک گره روی آن محکم می شود.

و در روش موژن مانند مراحل اولیه توضیح داده شده در روش پلاستی بل پوست ختنه گاه به سمت بیرون کشیده می شود و در میان شکاف موژن قرار می گیرد به طوریکه کلاهک آلت پشت موژن قرار گرفته و در نهایت برش داده می شود.

نکات ایمنی انجام عمل ختنه:

محل ختنه بوسیله حلقه نیاز به پانسمان ندارد.

بعد از انجام ختنه با روش حلقه باید نوک آلت با وازلین طبی چرب شود.

دادن آنتی بیوتیک بسته به نظر پزشک است.

حلقه پس از  ٧ تا ١٠ روز می افتد.

بهترین زمان برای انجام ختنه چه زمانی است ؟

در بسیاری از ادیان دستوری دینی برای انجام ختنه نداریم. اما در برخی از ادیان مانند دین یهود، روز هشتم را بهترین روز و یا در اسلام طبق حدیثی که از پیامبر نقل شده، روز هفتم بهترین روز برای انجام عمل ختنه برای نوزادان می باشد.

طبق مطالعات انجام شده بهترین زمان ختنه در ۱۰ روز اول تولد و ترجیحاً همان ۴۸ ساعت اول است. در بعضی موارد نیز، پزشکان ممکن است این اقدام را به دلایل پزشکی به تأخیر بیندازند که زمان بعدی ختنه، ۱۱ روز اول بعد از تولد نوزاد و سپس تا پایان دورۀ نوزادی یعنی تا ۲۸ روز بعد از تولد است. بعد از ختنه، نوزادتان حداقل تا دو ساعت زیر نظر خواهد بود.

بهترین زمان ختنه از دید اسلام

پزشکان توصیه می کنند فرزندان پسر را تا سن سه سالگی ختنه کنیم زیرا یک پسر بچه سه ساله به نوع جنسیت خود آگاه است و شاید هنگام ختنه کردن احساس تعرض به هویت و جنسیتش را داشته باشد و بنابراین بر روحیه اش اثر منفی می گذارد.

جهت اطلاعات بیشتر برای بهترین زمان ختنه به لینک آن مراجعه کنید.

حال این سوال مطرح است که اگر به هر دلیلی ختنه به سنین بالاتر موکول شد برای جلوگیری از آثار منفی روحی باید چه کرد؟

در این شرایط توصیه می شود اگر سن بچه بالای سه سال است از روش بیهوشی استفاده کنید و از انجام عمل با بی حسی اجتناب کنید تا مراحل عمل ختنه توسط کودک دیده نشود و تاثیر منفی در روحیه او نداشته باشد.

بنابراین در پاسخ به این سوال که چه زمانی نیاز به بیهوشی است باید گفت به طور کلی بهتر است ختنه در زیر سن ۱۵ روزگی با بی حسی موضعی و بالای ۶ ماهگی تحت بیهوشی عمومی و در سنین مابین این دو بیهوشی بر اساس تعامل و توافق بین والدین و پزشک انجام گردد.

وقتی صحبت از بیهوشی نوزادان، شیرخواران و یا کودکان می شود ظرافت کار نسبت به بزرگسالان بیشتر می شود به طوریکه هرچه سن کودک در حین بیهوشی کمتر بوده و یا بیماری زمینه ای وجود داشته باشد بیهوشی مشکل تر و طبیعتا عوارض ناشی از آن بیشتر می شود و بنابراین ضروری است تا والدین در انتخاب مراکز درمانی توجه ویژه ای داشته و نسبت به مشاوره بیهوشی قبل از عمل جراحی نیزکوتاهی نکنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو