«جنایت بی‌دقت» در دهمین دوره جشنواره بازل

منبع: برترین ها

83

1400/3/16

09:35


«جنایت بی‌دقت»، پس از حضور در جشنواره‌های بلژیک، کره جنوبی و جشنواره فیلم روتردام در ماه‌های اخیر، این بار در دهمین دوره جشنواره فیلم بازل سوییس با ۱۶ فیلم رقابت خواهد کرد.

ایرنا: «جنایت بی‌دقت»، پس از حضور در جشنواره‌های بلژیک، کره جنوبی و جشنواره فیلم روتردام در ماه‌های اخیر، این بار در دهمین دوره جشنواره فیلم بازل سوییس با ۱۶ فیلم رقابت خواهد کرد.

این فیلم به کارگردانی شهرام مکری و تهیه کنندگی نگار اسکندرفر به عنوان یکی از شانزده فیلم بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره فیلم بازل که از بیست و ششم تا سی‌ویکم خرداد ماه در این شهر سوییس برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید.

«جنایت بی‌دقت» در دهمین دوره جشنواره بازل

کمپانی تریگون فیلم، پخش این فیلم را در آلمان، سوییس و اتریش برعهده دارد. جشنواره بازل و مدیران این کمپانی در تلاش هستند که با کاهش محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، امکان حضور شهرام مکری در این جشنواره را فراهم کنند. بنا به گفته مدیر کمپانی تریگون فیلم، نمایش عمومی جنایت بی‌دقت، در سوییس بعد از اتمام این جشنواره خواهد بود و آنها سعی می‌کنند که همزمان فیلم را در زوریخ، ژنو و فرایبورگ، دیگر شهرهای این کشور، به نمایش درآورند.

جنایت بی‌دقت، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در فستیوال روتردام به نمایش درآمد و مکری به صورت آنلاین با تماشاگران فیلم گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، جنایت بی‌دقت اولین نمایش جهانی خود را در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد. بابک کریمی، راضیه منصوری، ابوالفضل کاهانی، محمد ساربان، عادل یراقی، محمد بهرازنیا و بهزاد دورانی بازیگران فیلم ۱۳۹ دقیقه‌ای شهرام مُکری هستند.

این فیلم تاکنون در جشنواره های بین‌المللی ونیز، ویناله، شیکاگو، ‌مد فیلم، شارجه، توکیوفیلمکس حضور داشته و برای اکران آن در اروپا توسط پخش‌کننده بین‌المللی برنامه‌ریزی صورت گرفته است. همچنین جایزه جشنواره داکا دومین جایزه فیلمنامه‌نویسی جنایت بی‌دقت پس از جایزه منتقدان جشنواره ونیز است. این اثر سینمایی، یکی از فیلم‌های بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره فیلم شیکاگو نیز بود و در نهایت موفق به کسب جایزه هیات داوران (هوگوی نقره‌ای) از این رویداد سینمایی شد.

این فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره آن حرف می‌زنند و با شروع نمایش بر پرده سینما، ماجرا شکل جدیدی به خود می‌گیرد.

پخش بین المللی فیلم جنایت بی‌دقت برعهده نسرین میرشب و کمپانی فرانسوی دریم لب است و این اثر محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو