بیوگرافی پروین ملکی به همراه تصاویر پروین ملکی

بیوگرافی پروین ملکی به همراه تصاویر پروین ملکی


منبع: بیتوته

199

1400/3/17

09:59


بیوگرافی پروین ملکی به همراه تصاویر پروین ملکی



پروین ملکی بازیگر, پروین ملکی درگذشت, زندگی نامه پروین ملکی

پروین ملکی بازیگر سینما، تلویزیون و سینما

 

بیوگرافی و عکس های پروین ملکی

پروین ملکی بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون است و در سال 1326 و در تهران متولد شده است. مهم ترین و محبوب ترین آثار او سریال ها شهرزاد، ترش و شیرین، متهم گریخت و من یک مستاجرم است. اولین تجربه بازیگری در سریال پروین ملکی در سال 1383 بوده است.

چکیده ای از بیوگرافی پروین ملکی

نام اصلی : پروین ملکی

تاریخ تولد : 1326

محل تولد : تهران 

زمینه فعالیت : سینما، تئاتر و تلویزیون

پیشه : بازیگر

 

شروع فعالیت پروین ملکی در تلویزیون

 

پروین ملکی به همراه پسرش, عکس های پروین ملکی, پروین ملکی و همسرش

پروین ملکی نیز مانند اغلب بازیگران به واسطه تئاتر با دنیای بازیگری آشنا شده است

 

خانم ملکی برای اولین بار در سال 1383 و در سریال من یک مستاجرم به کارگردانی پریسا بخت آور در تلویزیون حضور یافت. گرچه موفقیت این اثر کمتر از دیگر آثار خانم ملکی بود اما تجربه خوبی در کنار بازیگرانی همچون سروش خلیلی، بهاره رهنما، محسن قاضی‌مرادی و مجید شهریاری کسب کرد.

 

ازدواج و تشکیل خانواده پروین ملکی 

پروین ملکی از همان دوران کودکی در بازیگری استعداد داشت. و در آن دوران تبحر خاصی در درآوردن ادای این و آن و تقلید لهجه و صدا داشت، اما در سن کم ازدواج کرد و صاحب فرزند شد. همسر او یک بیمار بود که همسر و فرزندان خود را کتک میزد.

چندی نگذشته بود که همسرش بر اثر بیماری فوت کرد و پروین ملکی توانست به عرصه بازیگری وارد شود. او پنج فرزند دارد که یکی از آن ها بعد از فوت شوهرش از دنیا رفت.

 

 فیلم های پروین ملکی, تصاویر پروین ملکی, پروین ملکی و همسرش

پروین ملکی به همراه پسرش

 

آغاز شهرت پروین ملکی

 

پروین ملکی و همسرش, بیوگرافی پروین ملکی, پروین ملکی به همراه پسرش

پروین ملکی و جمعی از بازیگران

 

پروین ملکی در سال 94 در 3 سریال نقش آفرینی کرد که شهرت و موفقیت او را چندین برابر کرد. این سریال ها شامل سریال نفس گرم به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور، سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار و سریال شهرزاد 1 به کارگردانی حسن فتحی است.

از مهم ترین نقش آفرینی های او می توان به سریال شهرزاد 1 اشاره کرد. او با بازی در این سریال تجارب ارزشمندی را برای خود رقم زد و در کنار هنرمندانی مانند علی نصیریان، ترانه علیدوستی، سید شهاب حسینی و مصطفی زمانی نقش آفرینی کرد.

 

همچنین بازی او در کنار هنرمندانی نظیر شهره سلطانی، حمید لولایی، رضا عطاران، مجید صالحی، مریم امیر جلالی و رضا شفیعی‌جم و به کارگردانی رضا عطاران در سریال ترش و شیرین در سال 85 از موفقیت های درخشان او بود.

در این سال ها مهرداد ضیایی با 5 مرتبه، فتح‌الله طاهری با 4 مرتبه، محمد فرزانه با 4 مرتبه، فلور نظری با 4 مرتبه و گلاره عباسی با 4 مرتبه بیشترین همکاری را با پروین ملکی داشته‌اند.

 

بیوگرافی پروین ملکی, پروین ملکی به همراه پسرش, عکس های پروین ملکی

پروین ملکی در فیلم سینمایی آخرین پاییز

 

پروین ملکی دورگه است

به گفته خود پروین ملکی، او از مادری لبنانی و پدری ایرانی است. او به خاطر همین قضیه توانست راحت تر سمنانی و ترکی را یاد بگیرد. او می گوید که در کودکی سه بچه یتیم در کنار خانه آن ها زندگی می کرده و اغلب نون و گوجه و پیاز می خوردند و من اکثر اوقات به مادرم می گفتم عزیز غذا بده تا برای آن ها هم ببرم.

 

این بچه ها ترک بودند وتعامل من با آن ها باعث شد تا ترکی را در کودکی یاد بگیرم. همچنین دوستان اهل سمنان هم داشتم که با لهجه صحبت می کردند معارشرت با آن ها هم باعث شد من لهجه سمنانی را به خوبی یاد بگیرم. من از این آموخته هایم به خوبی در فیلم ها و سریال ها استفاده کردم. حافظه خوبی دارم و به راحتی یاد می گیرم به طوری که من هنوز هم دیالوگ هایم را حفظ میکنم.

 

حتی یادم است در حین ساخت فیلم به خاطر پونه من پیش پسرم در آلمان بودم، زمانی که برگشتم اقای هاتف علیمردانی گفت که برای آمدنتان صبر کردم؛ چون می دانستم فقط شما به درد این نقش می خورید.

 

زندگی نامه پروین ملکی, فیلم های پروین ملکی, تصاویر پروین ملکی

پروین ملکی و مینو نوبهاری در پشت صحنه سریال تلویزیونی دیوار شیشه ای

 

توصیه پروین ملکی

پروین ملکی در یکی از گفت و گو هایش می گوید: در این روز‌ها برخی سعی دارند با روابط نادرست و غیراخلاقی وارد این عرصه شوند. اینکه برخی از زنان حاضر در سینما با پیشنهادات بی‌شرمانه روبرو می‌شوند کاملاً درست است و به نحوی دیگر عادی شده!

اما به نظرم بازیگر خوب و با استعداد می‌تواند بدون توجه به این گونه پیشنهادات راه خود را پیدا کرده و موفق شود. این حرکات ناشایست را نباید جدی گرفت و باید تنها به بازیگری فکر کرد. وضعیت موجود در سینمای ایران بسیار برای زنان دشوار است.

 

کلاً بازیگری اتفاق سختی است و این پدیده برای خانم‌ها سخت‌تر است. در حال حاضر بازیگران زن بسیار خوب و توانایی داریم که در خانه نشسته و بیکار هستند و فرصت دوباره ای برای ایفای نقش ندارند، اما برخی افراد تازه به سینما معرفی می‌شوند و زیاد هم کار می‌کنند اما به هیچ وجه توانایی و استعداد بازیگران خانه نشین ما را ندارند.

 

 عکس های پروین ملکی, پروین ملکی و همسرش, پروین ملکی

پروین ملکی به همراه پژمان چشمیی در فیلم سینمایی جلوی چشم

 

حواشی پروین ملکی

پروین ملکی بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص حذف سکانس‌های خود در فیلم “زرد” گفت : فیلم زرد در ابتدا به نظرم اتفاق جالب و خوبی بود و بازی در آن را پذیرفتم. وقتی جلوی دوربین رفتم، بازی من در یکی از سکانس ها، همه را تحت تاثیر قرار داد و حتی برادر آقای مجیدی که تهیه‌ کننده بود دقایقی گریه کرد به طوری که دلداری‌اش دادند.

 

اما بعد‌ها و در افتتاح این فیلم فهمیدم که من اصلاً در این فیلم نیستم و سکانس هایی که من در آن حضور داشتم کاملا حذف شده اند. با این که اسم من در لیست بازیگران بود اما اثری از سکانس های مربوط به من نبود. من حتی برخلاف بهرام رادان که دستمزدش را کامل نگرفت، دستمزدم را به طور کامل دریافت کردم. اما فکر میکنم که اقای تقی زاده از فیلمبردار تازه کاری استفاده کرده بود و فیلم بازی من به کلی حذف شده است.

 

یکی دیگر از حواشی این بازیگر راجع به فرزند او است. اخیرا برخی از سایت ها به غلط اطلاعاتی را درباره او منتشر کردند، مثلا گفته شد که پانته آ بهرام دختر اوست اما این اطلاعات غلط است و مادر پانته آ بهرام در سال97 از دنیا رفت، که حتی با رخ دادن این اتفاق شایعه هایی مبنی بر مرگ پروین ملکی پخش شد.  

 

 فیلم های پروین ملکی, تصاویر پروین ملکی, پروین ملکی و همسرش

پانته آ بهرام و مادرش

 

حال و احوال پروین ملکی در این روزها

پروین ملکی بازیگر کهنسال سینما و تلویزیون، درباره حال و احوال این روزهای خود می‌گوید: پیرزن‌های خوب سینما رفته‌اند و من جزو معدود زنانی هستم که کارهای مختلفی به من پیشنهاد می‌شود. خدا خانم‌ها میکده و خیرآبادی را بیامرزد که بازیگران بسیار خوبی بودند.

 

پروین ملکی بازیگر, پروین ملکی , زندگی نامه پروین ملکی

پروین ملکی به همراه پسرش

 

همه افراد خانواده ام از جمله فرزندان و خواهرانم از ایران رفته اند و در کشور های دیگری زندگی می کنند اما من ایران را دوست دارم و عاشق کارم هستم، برای همین ایران را ترک نکرده‌ام.

تلویزیون هم بهترین سرگرمی است؛ من هم گیرنده دیجیتال دارم و شبکه‌های مستند و سلامت و نسیم و غیره را می‌بینم. اما سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای مثل آثار ترکیه‌ ای که همه در آن به هم خیانت می‌کنند، حالم را بد و اعصابم را خرد می‌کنند.

 

آثار سینمایی پروین ملکی

 احتمال باران اسیدی 1393 فرار سرباز شایان 1393  فرید بهاری 1393  
خواب زده ها1392   مردن به وقت شهریور 1392  رژیم طلایی 1391  
 بلوک 9 خروجی 1391 دهلیز 1391 

 

سریال های تلویزیونی پروین ملکی

 بوی باران 1398 ستارخان 1396  محکومین 1396 
 پریا 1395  نفس گرم 1394 کیمیا  1394 
 شهرزاد 1  1394 بچه های نسبتاً بد  1392  چمدان 1391 
تکیه بر باد  1391  پنج کیلومتر تا بهشت 1390  سپیده 1390 
 راه شب 1390  ای دوست مرا به خاطر آور 1387 سایه 1387 
 شهریار 1385  ترش و شیرین 1385 متهم گریخت 1384 
 من یک مستاجرم 1383  پشت کنکوری ها 1381 آژانس دوستی  1378 

 

گردآوری: بخش بازیگران بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو