آشنایی با زیباترین مکان های دیدنی نایین و مناطق گردشگری این شهر

آشنایی با زیباترین مکان های دیدنی نایین و مناطق گردشگری این شهر


منبع: آرگا

181

1400/3/17

10:44


نایین یکی از شهرهای قدیمی و زیبا در اصفهان است که با برخورداری از منظره کویری محلی خاص برای اکثر گردشگران است. مکان های دیدنی نایین از دیدنی های شناخته شده در اصفهان هستند که دارای جذابیت های خاص می باشند.

قدمت این شهر به بیش از ۳ هزار سال پیش باز می گردد وجود جاذبه های تاریخی بسیار قدیمی و ارزشمند در این منطقه از اصفهان با نمایی ویژه از معماری های قدیمی بناها به خوبی ارزش تاریخی این شهر را نشان خواهد داد. اما اکثر گردشگران دوست دارند تا با سفر به اصفهان به سراغ مکان های دیدنی نایین نیز بروند و از این جاذبه ها بسیار استقبال می شود.

 

مکان های دیدنی مهم نایین

آشنایی با مکان های دیدنی نایین

در شهر نایین جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دیده می شود یکی از مهم ترین این جاذبه های قلعه نارنج با قدمت طولانی است که در دوران پیش از اسلام بنا شده است. معماری این قلعه بسیاری از گردشگران را به خود علاقه مند کرده است.

مکان های پر جاذبه نایین

مسجد جامع نایین:

این مسجد تاریخی به مسجد علویان نیز شهرت دارد و سبک معماری آن با استفاده از معماری مسجد نبی ساخته شده است که سبکی نزدیک به خراسانی دارد. با وجود اینکه این مسجد باشکوه دچار تغییراتی بوده است اما همچنان یکی از جاهای دیدنی نایین به شمار می رود.

مکان های دیدنی در نایین

خانه تاریخی امامی:

در محله قدیمی کلوان خانه ای با معماری بی نظیر قرار دارد که به خانه امامی شهرت پیدا کرده است جالب است بدانید که معماری این خانه متعلق به دوران قاجار است.

مکان های دیدنی نایین را بشناسید

کاروانسرای نیستانک:

در فاصله ۳۰ کیلومتری از نایین کاروانسرای قدیمی قرار دارد که در دوران قاجار و در مسیر نایین به اردستان بنا شده است. در معماری این کاروانسرا نمای هشت ضلعی و حیاطی با معماری جالب را مشاهده خواهید کرد که می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند.

مناطق دیدنی نایین

مسجد بابا عبدالله:

مقبره این مسجد متعلق به دوران ایلخانان است و در حال حاضر این مسجد بسیار توسعه پیدا کرده است اما با وجود این دارای جذابیت های زیادی است.

جاذبه های دیدنی نایین

خانه تاریخی پیرنیا:

این خانه یکی دیگر از جاذبه های تاریخی ویژه در نایین است که به عنوان موزه مردم شناسی نایین شهرت دارد و در دوران صفویه ساخته شده است. قدمت این خانه نیز به ۴۰۰ سال پیش باز می گردد.

مکان های دیدنی قدیمی نایین

قلعه محمدیه:

معروف ترین بنایی که در نایین وجود دارد و یکی از مکان های دیدنی نایین است قلعه مجمدیه نام دارد که بر فراز کوه های محمدیه واقع شده است. در گذشته از این قلعه به عنوان یک دژ محافظتی استفاده می شده است قدمت این قلعه نیز به دوران پیش از اسلام باز می گردد.

مکان های دیدنی تاریخی نایین

قلعه رستم:

در روستای بافران که در نواحی شرقی نایین واقع شده است می توان آثاری از خانه های تخریب شده قدیمی را مشاهده کرد که خود دارای جاذبه های دیدنی بسیاری هستند و برای علاقه مندان جالب می باشند.

مکان های دیدنی ناب نایین

آب انبار معصوم خانی :

از جمله انبار های اصلی شهر نایین می باشد که به وسیله فرد خیری به همین نام در دوران پهلوی و در محله چهل دختران در کنار دروازه چهل دختران ساخته شد و هم اکنون یکی از آثار ملی ایران می باشد.

مکانهای دیدنی نایین

بازار تاریخی نایین :

این بازار از جمله بازار های قدیمی و سنتی ایران است که از معابر اصلی و مهم شهر نایین و نیز مرکز تجاری این شهر در گذشته بوده است.

مکان های دیدنی نایین +عکس

ورودی بازار تاریخی نایین که از جمله دروازه های قدیمی شهر است به دروازه چهل دختران معروف بوده و بنای تاریخی این بازار مربوط به دوره ایلخان می باشد، همچنین رونق این مکان مربوط به دوران حکومت صفویان می باشد.

آسیاب آبی ریگاره :

این آسیاب در محله محمدیه شهر نایین واقع شده و از جمله شاهکار های تاریخی و معماری این منطقه محسوب می شود.

جاهای دیدنی نایین

در محوطه اصلی آسیاب و در عمق ۲۵ متری آن، فضا های زیادی همچون اتاق ها، اصطبل، سنگ های آسیاب و تنوره مشاهده خواهید کرد.

خانه فاطمی‌ ها :

این بنای تاریخی جزو خانه های تاریخی و سنتی نایین در دوران قاجاریه بوده و در مقابل بازار تاریخی شهر نایین، در محله نوآباد واقع شده است.

مکانهای گردشگری نایین

این بنا هم اکنون در مالکیت نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری نایین بوده و در حال بازسازی می باشد.

آتشکده سپرو :

این آتشکده در روستای سپرو، در ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر نایین و بر فراز شیرکوه قرار گرفته است. مردم محلی به این آتشکده چهار دری می گویند. این بنای تاریخی که در دوران ساسانیان ساخته شده است، در لیست آثار باستانی به ثبت رسیده و جزو بناهای در حال ترمیم و بازسازی می باشد.

تصاویر بناهای دیدنی نایین

باغ مصلی :

باغ مصلی از دیگر بناهای تاریخی و دیدنی نایین می باشد و در تا چند سال قبل جزو یکی از تفرجگاه ها و مکان های تفریحی مردم در ایام تعطیلات بود، ضمن اینکه بقعه داخل آن که متعلق به پیشینیان «خاندان پیرنیا» است، زیارتگاه نایینی ها محسوب می شد.

جاذبه های دیدنی نایین

جاذبه های دیدنی و توریستی نایین که در منطقه ای کویری از اصفهان قرار گرفته است دارای ارزش تاریخی و فرهنگی است و برای گردشگرانی است که به ایران گردی و کشف چیزهای جدید علاقه مند هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو