تاکید سازمان جهانی بهداشت بر ارزش سلامت غذا در دوران شیوع کرونا

89

1400/3/17

15:19


تاکید سازمان جهانی بهداشت بر ارزش سلامت غذا در دوران شیوع کرونا

سلامت نیوز:همزمان با روز جهانی ایمنی مواد غذایی، سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر ارزش امنیت و سلامت مواد غذایی در دوران همه گیری کووید-۱۹ تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هفتم ماه ژوئن به عنوان روز جهانی ایمنی مواد غذایی نامگذاری شده تا سطح آگاهی افراد در مورد بیماریهای ناشی از مواد غذایی افزایش یافته و به پیشگیری، تشخیص و مدیریت بیماریها کمک شود.


امسال همزمان با روز جهانی ایمنی مواد غذایی، ناظران جهانی ایمنی مواد غذایی به طور ویژه خطرات ناشی از الگوهای مضر غذایی در زمینه شیوع کروناویروس را برجسته کرده اند زیرا این باور وجود دارد که گسترش این بیماری در میان انسانها مربوط به "بازار مرطوب" شهر ووهان چین بوده است.


مجمع جهانی بهداشت (WHA) هفتم ژوئن را روز مهمی برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت ایمنی مواد غذایی و بهبود و ارتقای اقدامات برای پیشگیری از بروز بیماریهای ناشی از مواد غذایی آلوده در سطح محلی، ملی، منطقه ای و جهانی عنوان کرده که می تواند اقدامات جهانی با هدف حفظ ایمنی مواد غذایی به منظور کاهش فشار ناشی از بیماریهای مرتبط با مواد غذایی آلوده را تقویت کند.


امسال شعار "غذای ایمن امروز برای فردایی سالم" به مناسبت روز جهانی ایمنی مواد غذایی انتخاب شده است. با انتخاب این شعار سازمان جهانی بهداشت قصد دارد این واقعیت را تاکید کند که تولید و مصرف غذای بی خطر، فواید فوری و بلند مدت برای بشر، کره زمین و اقتصاد دارد.


به گزارش هندوستان تایمز، سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد شناخت ارتباط بین سلامت بشر، حیوانات، گیاهان، محیط زیست و اقتصاد به رفع نیازهای ما در آینده کمک خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو