آشنایی با اسکین تگ و نحوه از بین بردن آن

منبع: آرگا

136

1400/3/17

23:12


در این مطلب شما را با اسکین تگ و هر آنچه باید درباره آن بدانید آشنا می کنیم. این ضایعه های پوستی درمیان مردم شایع اند و شما تنها نیستید که دچار این مشکل شده اید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اسکین تگ یکی از ضایعات پوستی می باشد که ممکن است در هر قسمت از بدن شما نمایان شود. این ضایعات پوستی می تواند مشکلات بسیاری برایتان ایجاد کند و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین بهتر است با این ضایعات بیش تر آشنا شوید.

 اسکین تگ

اسکین تگ و مطالبی درباره آن

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است این ضایعه پوستی می تواند بیش از نیمی از مردم را درگیر کرده و آن ها را آزار دهد. یادتان باشد که این ضایعات عموما بی خطر می باشند و تنها در مواردی خاص ممکن است سرطانی شده و جان شما را به خطر بیندازد با این حال نباید از آن ها غافل شوید. یادتان باشد که ضایعات پوستی مانند زگیل تناسلی، خال و جوش های پوستی ممکن است در هر زمانی برای شما ایجاد شود ولی بهتر است برای بررسی آن ها اقدام کنید زیرا بسیاری از این ضایعات در اثر مشکلات اضطرابی و سایر بیماری ها می باشد که باید تشخیص داده شود در غیر این صورت می تواند مشکل ساز باشد.

آشنایی با اسکین تگ

به گفته محققان این ضایعات پوستی در اثر رشد خوش خیم لایه های زیرین پوست و بیرون زدن آن ها است. یادتان باشد که اسکین تگ ها به وسیله ساقه ای بر روی پوست چسبیده اند و شما می توانید آن ها را به راحتی حرکت بدهید. این ضایعه های پوستی در پزشکی با نام آکروکوردون معروف اند و بیش تر ان ها مشکل ساز نیستند ولی باز هم می توانند مزاحمت هایی برایتان ایجاد کنند. اسکین تگ ها معمولا تکی هستند ولی گاهی ممکن است رشد آن ها به گونه ای باشد که شما آن ها را به صورت خوشه ای ببینید. یادتان باشد که این ضایعه ها زمانی که دستکاری نشود مشکل ساز نیستند و شما آن ها را حس نمی کنید ولی زمانی که به لباس و یا طلاجان شما گیر کنند ممکن است وضعیت بد و دردناکی را تجربه کنید.

افراد مستعد برای تگ های پوستی چه کسانی اند؟

افراد مستعد

  • یادتان باشد که اگر چاق هستید و یا اضافه وزن دارید مستعد این ضایعه های پوستی هستید.
  • در صورتی که دیابت دارید می توانید مستعد این مشکل باشید و یا در صورتی که این مشکل برایتان ایجاد می شود امکان دارد به دیابت مبتلا شده باشید زیرا یکی از تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این ضایعه پوستی به میزان انسولین در خون بستگی دارد.
  • افراد دیگری که مستعد این بیماری هستند کسانی اند که در خانواده آن ها این ضایعه پوستی در افراد درجه یک آن ها وجود دارد.

درمان

یادتان باشد که تنها در دو صورت می توانید از شر این ضایعات پوستی خلاص شوید زیرا تا زمانی که مشکلی برایتان ایجاد نشده باشد نیازی به برداشتن آن ها ندارید. اولین دلیل زمانی است که تگ های بدن شما بزرگ شده باشند و بسیار متورم و دردناک باشند و یا حتی در برخی از مواقع خونریزی آن ها مانع از انجام فعالیت های روزانه شما باشد و دلیل دوم راضی نبودن از ظاهر آن ها می باشد که برای بالا بردن اعتماد به نفس خود می توانید برای برداشتن آن ها اقدام کنید. درمان این تگ ها با سه روش قابل انجام می باشد که این روش ها عبارت اند از :

  • جراحی کریو که با استفاده از فریز کردن نیتروژن مایع صورت می گیرد و شما می توانید با این روش به راحتی هر نوع ضایعه پوستی مانند تگ ها را به راحتی نابود کنید.
  • کاتری نوع دیگری از درمان این مشکل می باشد که با سوزاندن و تخریب بافت امکان پذیر می باشد. این روش کمی دردناک می باشد اما می توان گفت بیش ترین ماندگاری را دارد.
  • برش با ابزار جراحی آخرین روش می باشد که می توان گفت سخت ترین روش است زیرا این تگ ها از بافت های زیرین بوجود آمده اند و جداسازی آن ها کمی سخت و دردناک خواهد بود.

نکته : یادتان باشد که این روش ها بسیار سخت و دردناک می باشد ولی به صورت سرپایی انجام می شود و نیاز به هیچ گونه اقدام قبل و بعد از درمان ندارد.

درمان اسکین تگ ها

خود درمانی کنیم ؟

بسیاری از افراد وسوسه می شوند که خودشان این تگ ها را از بین ببرند بنابراین سعی می کنند با کشیدن و یا بریدن این کار را انجام بدهند ولی این کار بسیار خطرناک می باشد و تگ ها به آسانی از بدن جدا نمی شوند زیرا به لایه های زیرین متصل اند و اگر خونریزی رخ بدهد امکان آلودگی وجود دارد و ممکن است نتوانید آن را کنترل کنید.

اسکین تگ ها سرطانی اند؟

شاید فکر کنید که اسکین تگ ها ضایعات پوستی هستند که منجر به ایجاد سرطان می شوند ولی سخت در اشتباهید زیرا این ضایعات ممکن است ارثی باشند. در نظر داشته باشید که اگر تگ ها بدن شما بعد از مدتی تغییر رنگ می دهند و رشد بسیار زیادی دارند و به همراه این تغییرات خونریزی هم دارند بهتر است برای معاینات تکمیلی به پزشک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو