حد مجاز مصرف بستنی در کودکان چقدر است؟

49

1400/3/18

08:31


بستنی از تنقلات بسیار پرطرفدار در بین کودکان و بزرگسالان است. یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه بستنی دارای کلسیم بوده و انرژی زایی خوبی دارد، گفت: برای کودکان مصرف روزانه یک بستنی بلامانع است.

حد مجاز مصرف بستنی در کودکان چقدر است؟

به گزارش بهداشت نیوز، علی اشرف رشیدی با بیان اینکه بستنی از خانواده لبنیات است، گفت: این ماده خوراکی از نظر وجود کلسیم در آن مفید است، علاوه بر این با وجود شکر و چربی موجود در آن، بستنی عملا خوراکی انرژی زایی محسوب می شود.

 

وی به طبیعت خنک بستنی اشاره کرد وافزود: این خنک بودن موجب می شود که در فصول گرم سال دمای بدن به تعادل برسد و از این جهت مصرف آن می‌تواند مفید باشد.

 

سالم ترین بستنی کدام است؟

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه انواع بستنی بسته به مواد مورد استفاده در آن ارزش غذایی متفاوت دارند، گفت: در این میان بستنی سنتی به دلیل استفاده از شیر طبیعی از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است.

 

رشیدی گفت: تنها نکته مهم در خصوص بستنی سنتی بحث وضعیت بهداشتی تهیه آن است و اگر بصورت کاملا بهداشتی تهیه شود، نسبت به سایر بستنی ها ارجحیت دارد.

 

خطر جدی مصرف زیاد بستنی در افراد

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه استفاده زیاد از بستنی می‌تواند آسیب رسان باشد، گفت: مصرف زیاد بستنی به دلیل قند و چربی بالا می تواند موجب چاقی و افزایش قند و چربی خون شود، بنابراین برای افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی بوده و یا چربی و قندِ خون بالا دارند توصیه می شود به میزان کم و با احتیاط از این ماده خوراکی استفاده کنند.

 

وی افزود: برای سایر افراد سالم هم توصیه می شود مصرف بستنی در حد متعادل باشد، اما برای کودکان مصرف این خوراکی به صورت روزانه بلامانع است.

 

رشیدی گفت: کودکان بالای پنج سال می‌توانند روزانه یک بستنی مصرف کنند، اما برای کودکان زیر پنج سال مصرف این ماده خوراکی چندان توصیه نمی شود و باید مصرف آن بصورت بسیار محدود باشد.

منبع: رکنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو