الناز شاکردوست چگونه جایگزین گلشیفته فراهانی شد؟

منبع: ایران آرت

114

1400/3/18

13:59


خسرو معصومی کارگردان فیلم "باد در علفزار می‌پیچد" فاش کرد که انتخاب اولش برای بازی در نقش اصلی این فیلم گلشیفته فراهانی بوده است.

ایران آرت: خسرو معصومی کارگردان فیلم‌های "پر پرواز" و "رسم عاشق‌کشی" درباره مشکلات و موانع جذب سرمایه برای ساخت فیلم بیان کرد: برخی از نهادها و سازمان‌های دولتی با توجه به موضوع فیلمنامه از کار حمایت می‌کنند اما معتقدم اگر فیلمنامه جذاب باشد، سرمایه‌گذار مشتاق به سرمایه‌گذاری خواهد بود. برای مثال فیلمنامه‌های "مارمولک" کمال تبریزی یا "پر پرواز" که ساخته خودم بود، سرمایه‌گذاران را به خودی خود ترغیب می‌کنند. موضوعات اجتماعی نیز مخاطبان جشنواره‌ای دارند و بخشی از این انتخاب‌ها به دغدغه و سلیقه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اینکه چقدر دغدغه سینما را دارند، برمی‌گردد.

او در گفت‌وگویی که روز دوشنبه ۱۷ خرداد در اینستاگرام خانه هنرمندان ایران برگزار شد، اظهار داشت: برخی از سرمایه‌گذاران نیز شروطی را برای حضور و حمایت از تولید فیلم مطرح می‌کنند. برای مثال چند سال پیش برای یکی از فیلمنامه‌هایم یک سرمایه‌گذار حاضر به پرداخت 4 میلیارد تومان بود به شرط آن که رضا عطاران پای قرارداد را برای بازی‌اش امضا کند. سرمایه‌گذاران برای حضور بازیگران چهره نیاز به اطمینان دارند اما شاید به بازیگران تئاتری اقبال نکنند.

وی ادامه داد: کیانوش عیاری هنگام ساخت "پر پرواز" به من پیشنهاد داد از شادمهر عقیلی که آن روزها یک کاست پرفروش داشت به عنوان بازیگر استفاده کنم و نتیجه آن یک فیلم پرفروش شد.

خسرو معصومی در پاسخ به این که چقدر در برابر شروط سرمایه‌گذاران مبنی بر استفاده از بازیگران چهره مقاومت می‌کند، بیان کرد: در فیلم "باد در علفزار می‌پیچد" که الناز شاکردوست بازی کرد و خوب هم بازی کرد انتخاب اول من گلشیفته فراهانی بود. از همکاری با الناز به خاطر نقش روستایی که با چهره‌اش همخوانی زیادی نداشت، نگران بودم اما بعد از همکاری از نتیجه کار راضی بودم و الناز برای ایفای نقشش زحمات زیادی کشید. بعدها نیز مسیر بازی‌اش را تغییر داد و برای بازی خوبی که داشت جایزه سیمرغ را نیز دریافت کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو