مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج

چندین سال است که مشاوره قبل از ازدواج و مشورت گرفتن از یک متخصص در مورد مهم ترین تصمیم زندگی تان به طور کامل احساس می شود. لزوم ضرورت مشاوره قبل از ازدواج در دنیای امروز به دلیل پیچیدگی روابط، افراد و مسائل و مشکلات و نقش های متفاوت زنان و مردان در جامعه امروز مهم تر از گذشته است.

جهت شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج، ویکی روان را در گوگل سرچ کنید و یا به نشانی اینترنتی وب سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان www.wikiravan.com مراجعه کنید.

این تصمیم از این لحاظ متفاوت است که تمامی اهداف، روابط اجتماعی و خانوادگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو داشتن استرس و اضطراب در زمان این تصمیم گیری امری طبیعی می باشد. در بعضی از موارد میزان استرس تا حدی است که فرد نمی تواند بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشد. در این مطلب در مورد این که آیا مشاوره قبل از ازدواج اجباری و ضروری است، زمان و هزینه مشاوره پیش از ازدواج و … به طور مفصل توضیح می دهیم.

آیا مشاوره پیش از ازدواج لازم است؟

به طور کلی این نوع مشاوه نوعی روش درمانی است که موجب می شود تا شما نقاط قوت و ضعف طرف مقابل خود را بشناسید. شما با این روش درمانی از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کرده و در صورت بروز به راحتی می توانید آن را حل نمایید. سوالات مشاوره قبل از ازدواج شامل موارد زیر می باشد.

  • مهارت های ارتباطی
  • نقش کودکان
  • انتظارات، ارزش ها و باورهای زوجین
  • امور مالی و مدیریت منابع
  • مهارت های ارتباطی
  • میزان صمیمیت، محبت و رابطه جنسی
  • نحوه برخورد با خشم و عصبانیت
  • روش تصمیم گیری و حل مشکلات
  • چگونگی تقسیم نقش و وظایف در آینده
  • روش های بروز و کنترل احساسات

در مشاوره ازدواج چه می گویند؟

شما با مراجعه به یک مشاوره پیش از ازدواج خوب، می توانید آمادگی لازم را برای شروع یک زندگی مشترک پیدا کنید. مشاور با بررسی ویژگی های شخصیتی و اختلاف های زوجین، دو طرف را از این اختلاف ها آگاه کرده و راه های جلوگیری بروز آن را به هر دو طرف آموزش می دهد.

به طور کلی این نوع شناخت و شناسایی افکار زوجین با یک سری از سوالات مشاوره قبل از ازدواج مشخص می شود. با این نوع سوالات است که افراد به تفاهم می رسند. در طی این جلسات به کنکاش مهارت ای زندگی مشترک و نحوه حل تعارض ها با یکدیگر و با خانواده هایشان می کنند. در ادامه شما را با تعدادی از این سوالات آشنا می کنیم.

روابط فردی و جنسی

مشاوره انتظارات زوجین را در این نوع روابط مشخص می کند و این که به چه برخوردهای حساسیت دارند. در رابطه جنسی هر شخص توقعات و فانتزی های خود را دارد؛ از این رو باید حتما در مورد آن پیش از ازدواج صحبت شود. در ضمن درجه و اهمیت این نوع روابط با توجه به سوالات و تست ها مشخص می شود.

 زمان فرزند آوری

ازدواج موجب ایجاد بار زیادی از مسئولیت ها می شود. این مسئولیت زمانی زیادتر می شود که موضوع بارداری و بچه دار شدن به میان بیاید. بعضی از افراد دوست دارند تا بعد از ازدواج سریع بچه دار شوند اما بعضی دوست دارند که بعد از گذشت چند سال باردار شوند. در این نوع جلسات حتی در مورد تعداد فرزندان و زمان تقریبی بچه دار شدن مشخص می شود.

صحبت در مورد خانواده های یکدیگر

نوع رابطه با خانواده همسر نیز نقش مهمی در زندگی مشترک شما دارد. در طول این نوع جلسات مشاور مهارت های لازم در جهت میزان و نوع برقراری رابطه با خانواده های یکدیگر را به زوجین آموزش می دهد.

مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟

در حالت کلی یک مشاوره پیش از ازدواج خوب موجب جلوگیری از بروز اختلافات اساسی و جدی در آینده می شود و درصد طلاق در آینده را کاهش می دهد. این نوع مشاوره با تعداد جلسات متفاوتی برای زوجین ها تجویز می شود.

دلیل این اختلاف به دلیل تفاوت های شخصیتی و مشکلات احتمالی در آینده است. در حالت کلی تعداد جلسات بین 5 تا 10 جلسه متفاوت می باشد. البته لازم به ذکر است که بعضی از زوجین ممکن است که به تعداد جلسات بیشتر هم نیاز داشته باشند.

بهترین زمان مشاوره قبل از ازدواج

ازدواج امری بسیار مهم است و زندگی زوجین را به طور کلی تغییر می دهد. بنابراین باید در زمان مناسب به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه نمایند. هدف از این رو مشاوره، رسیدن به شناخت دقیق طرفین است. از این رو می توان مناسب ترین زمان برای مراجعه به مشاوره را بعد از خواستگاری و آشنایی طرف با یکدیگر دانست.

اگر شما زودتر و بلافاصله بعد از خواستگاری به مشاوره مراجعه کنید به دلیل شناخت ناقص کار نادرستی می باشد؛ در ضمن اگر بعد از نامزدی و آشنایی کامل نزد مشاوره بروید، به دلیل به وجود آمدن وابستگی و عمیق شدن روابط عاطفی بین زوجین، صحبت ها و راهکارهای مشاور تاثیر نخواهد داشت.

هزینه مشاوره قبل از ازدواج

همانطور که همه می دانیم ازدواج یکی از سرنوشت سازترین انتخاب های هر شخص است و از این رو مراجعه به یک متخصص برای راهنمایی بیش از هر دوره ای اهمیت دارد. ما در ابتدای راه و زندگی باید دقت کنیم تا انتخاب مان درست است تا در میانه راه به مشکل نخوریم.

همه افراد در اوایل زندگی با یکدیگر عاشقانه زندگی می کنند؛ اما ممکن است که بعد از گذشت چندماه دچار اختلاف با یکدیگر شوند. شما با مراجعه به مشاور و هزینه کردن مشاوره قبل از ازدواج از بروز این نوع مشکلات احتمالی جلوگیری می کنید.

در ضمن اگر شما می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید یا این که به دلیل مشغله فراوان امکان مراجعه حضوری ندارید؛ می توانید از مشاوره قبل از ازدواج آنلاین استفاده کنید. در این میان شما می توانید از سایت ویکی روان با کمترین هزینه مشاوره ازدواج و از خبره ترین متخصصان خدمات بگیرید.

تست مشاوره قبل از ازدواج چیست؟ فرایند انجام آن چگونه است؟

تست های روانشناسی کمک می کند تا مشاور طرفین خود را بهتر بشناسد. این نوع تست ها ممکن است که به صورت پر کردن پاسخنامه یا یک جلسه اختصاصی با طرفین باشد. در این نوع تست ها اختلالات روانی، شیوه نحوه برخورد هر شخص با مشکلات فردی مورد بررسی قرار می گیرد.

 گرفتن بهترین آموزش ها از مشاوره پیش از ازدواج خوب

همانطور که متوجه شدید مشاوره قبل از ازدواج موجب ایجاد رابطه سالم و قوی بین زوجین می شود و به شما فرصت می دهد که یک ازدواج پایدار و راضی کننده را به وجود آورد. در این میان سایت ویکی روان یکی از معتبرترین مراکز مشاوره اینترنتی در زمینه های گوناگون به خصوص مشاوره ازدواج است.

این کلینیک مشاوره و روانشناسی آنلاین با داشتن تیمی تخصصی و حرفه ای و گرد هم آوردن بهترین متخصصان توانسته بهترین خدمات را از جمله مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره کودک و … را ارائه دهد.