امکان تعیین جنسیت جنین و درمان نازایی

امکان تعیین جنسیت جنین و درمان نازایی


105

1400/3/18

17:41


امکان تعیین جنسیت جنین و درمان نازایی

سلامت نیوز: نازایی و ناباروری به این معنی است که زوجین به مدت حداقل یک سال هیچ روش جلوگیری از بارداری استفاده نکرده باشند، در ضمن نزدیکی جنسی منظم داشته باشند ولی موفق به بارداری نشده باشند. ناباروری به معنی عقیم بودن نیست، درصد بسیار کمی از زوجین نابارور عقیم هستند. این مورد نیز راه های درمانی متعددی دارد.

به گزارش سلامت نیوز، امروزه درصد بسیار زیادی از افراد درگیر نازایی و ناباروری توسط روش کمک ناباروری تحت درمان قرار می گیرند و صاحب فرزند می شوند.

امکان تعیین جنسیت جنین و درمان نازایی

تعیین جنسیت روشی است که در آن می توان جنسیت جنین را مشخص و معلوم کرد. پروسه کلی انتخاب جنسیت و داشتن فرزند با جنسیت دلخواه به یاری IVF و PGT بدین شکل است که بعد از اینکه لقاح به خوبی و با بهره گیری از شیوه ی IVF شکل گرفت، با انجام آزمایش PGT می توان به راحتی جنسیت جنین های ایجاد گردیده را تعیین کرد.

لطفا برای اطلاعات بیشتر روی لینک ای وی اف کلیک نمایید.

روش های درمان ناباروری در مردان

گزینه های مردان ممکن است شامل درمان مشکلات جنسی عمومی یا عدم وجود اسپرم سالم باشد. درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تغییر سبک زندگی

بهبود شیوه زندگی و عوامل رفتاری می تواند شانس بارداری را بهبود بخشد ، از جمله کاهش انتخاب دارو ، کاهش / از بین بردن مواد مضر ، بهبود دفعات و زمان روابط ، ورزش منظم و بهینه سازی سایر عواملی که ممکن است به باروری آسیب برساند.

داروها

برخی از داروها ممکن است تعداد اسپرم را افزایش داده و احتمال موفقیت در بارداری را افزایش دهند. این داروها ممکن است عملکرد پروستات ، از جمله تولید و کیفیت اسپرم را افزایش دهند.

عمل جراحی

در شرایط انتخابی ، ممکن است جراحی بتواند انسداد اسپرم را معکوس کرده و باروری را بازگرداند. در موارد دیگر ، درمان جراحی واریکوسل ممکن است شانس کلی بارداری را بهبود بخشد.

بهبود اسپرم

این تکنیک ها باعث می شوند اسپرم در حین انزال یا در هنگام عدم انزال نطفه ای با مشکل روبرو شود. همچنین ممکن است در مواردی که تکنیک های تولید مثل با استفاده از تکنیک های تولید مثل کاهش یا غیرمعمول باشد ، استفاده شوند.

درمان هایی برای نازایی در زنان

اگرچه ممکن است یک زن برای بازگرداندن باروری فقط به یک یا دو روش درمانی احتیاج داشته باشد ، اما ممکن است چندین روش درمانی مختلف قبل از درک آن لازم باشد که در ذیل به این روش ها اشاره کرده ایم.

استفاده از داروهای تحریک تخمک گذاری

در مشکلاتی نظیر سندرم تخمدان پلی کیستیک، ناباروری با علت نا مشخص و اندومتریوز خفیف از داروهای خوراکی یا تزریقی برای بهبود تخمک گذاری استفاده می شود. شروع استفاده از این داروها از روزهای ابتدایی قاعدگی است و پس از مصرف دارو با مدت زمان مناسب سونوگرافی واژینال برای بررسی پاسخ تخمدانی مناسب انجام می شود.

فولیکول های تخمدانی تشکیل شده توسط سونوگرافی مشخص می شوند و با رسیدن فولیکول ها به سایز مناسب داروی ازاد سازی و زمان مناسب برای انجام نزدیکی به بیمار توضیح داده می شود.

جراحی لاپاراسکوپی برای درمان نازایی

در روش لاپاراسکوپی یک برش بسیار کوچک اطراف ناف داده می شود. تروکار که یک وسیله لوله ای شکل است به داخل شکم فرو برده می شود. در ادامه توسط لنز و دوربین مخصوص ارگانهای شکم و لگن به صورت مستقیم دیده می شود. رحم، لوله های رحمی و تخمدان ها دیده می شوند.

توسط تزریق ماده حاجب به داخل رحم از باز بودن لوله های فالوپ مطمئن می شویم. در صورت وجود کیست های تخمدانی، اندومتریوز و فیبروم های رحم همزمان با انجام لاپاراسکوپی تشخیصی اقدامات جراحی برای درمان این ضایعات نیز انجام می شود.

برای اطلاعات بیشتر روی لینک اندومتریوز کلیک نمایید.

C:UsersmehraraAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.Wordاندومتریوز دکتر اطمه سروی.jpg

لاپاراسکوپی بهترین روش برای تشخیص اندومتریوز از نوع خفیف است. این نوع از اندومتریوز می تواند منجر به ناباروری شود. ولی با روش های معمول مثل سونوگرافی واژینال قابل تشخیص نیست. به روش لاپاراسکوپی نقاط اندومتریوز کوتر می شود وتا حدودی میزان باروری افزایش می یابد. اما اندومتریوز چیست

جراحی هسیتروسکوپی برای درمان نازایی

در جراحی هیستروسکوپی حفره داخل رحم توسط دوربین اندوسکوپی دیده می شود. پاتولوژی های داخل رحم نظیر فیبروم، پولیپ های بزرگ و سپتوم های رحمی توسط ابزارهای داخل رحم قابل اصلاح هستند. گاهی قبل از انجام ای وی اف برای افزایش لانه گزینی جنین هیستروسکوپی انجام می شود.

روش درمانی ای وی اف

باید بدانید که قبل از استارت دوره درمان آی وی اف تقریبا یک ماه برای انجام سونوگرافی های اولیه و آزمایشات هورمونی باید اقدام کنید و بعد از آن انجام مراحل آی وی اف شروع می شود. مراحل آی وی اف معمولا به ترتیب زیر انجام می گیرد:

تعیین جنسیت توسط آی وی اف

تعیین جنسیت با آی وی اف و آزمایش ژنتیک PGD یا PGT، پیشرفته ترین شیوه تعیین جنسیت با دقت حدودا 100درصد می باشد. از این طریق تعداد کمی از سلول های جنین تشکیل‌شده، چندین روز بعد از IVF به آزمایشگاه ژنتیک فرستاده می‌شوند. پس از نمونه برداری، جنین ها منجمد شده تا نتایج ارزیابی های ژنتیکی به دست آید.

بعداز آن بر طبق تحلیل ژنتیکی انجام شده، والدین می‌توانند از جنسیت جنین خود مطلع شوند. چنانچه که جنسیت جنین آنالیز شده، مورد تائید والدین باشد. جنین ذوب گردیده و جنین به درون رحم مادر منتقل می شود. این شیوه به والدین این امکان را می دهد تا بتوانند با دقت 99.9 درصد جنسیت جنین خود را انتخاب نمایند.

امکان تعیین جنسیت جنین و درمان نازایی

نگاهی به هزینه های انتخاب جنسیت دلخواه با IVF

هزینه تعیین جنسیت با آی وی اف متغیر می باشد چون شامل هزینه های زیادی می شود . هزینه تعیین جنسیت بر اساس تعداد جنین هایی که مورد بررسی قرار می‌گیرند، متفاوت است . بخش دیگری از هزینه تعیین جنسیت شامل هزینه بیوپسی سلولی جنین و هزینه آزمایشگاه ژنتیک می‌باشد. هزینه انتخاب جنسیت با آی وی اف بر طبق مصوبات وزرات بهداشت اعلام می شود و همچنین ناگفته نماند که فقط هزینه ها در موارد گفته شده با یکدیگر فرق دارند.

منبع: دکتر فاطمه سروری

شماره های تماس جهت رزرو: 88087542-021 و 09195934458 و 09195600342

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو