نام‌نویسی در مسترکلاس‌های رهبری ارکستر بنیاد رودکی آغاز شد

87

1400/3/18

17:41


بنیاد فرهنگی هنری رودکی با انتشار یک فراخوان از جذب هنرجو برای برپایی کارگاه‌های آموزشی رهبری ارکستر با حضور استادان و معلمان بین‌المللی خبر داد.

نام‌نویسی در مسترکلاس‌های رهبری ارکستر بنیاد رودکی آغاز شد

به گزارش هنرآنلاین، بنیاد فرهنگی هنری رودکی به زودی مجموعه کارگاه‌های آموزشی رهبری ارکستر را با حضور استادان و معلمان بین‌المللی برگزار خواهد کرد. این در حالی است که برنامه‌ریزی آموزشی این دوره‌ها بلندمدت است و در دوره‌های متفاوتی در طول هر سال بر اساس استانداردهای بین‌المللی اجرایی خواهند شد.

در دوره پیش رو که چهارمین دوره از این سری ورک شاپ‌ها و مستر کلاس‌ها محسوب می‌شود نصیر حیدریان، رهبر ارکستر و استاد دانشگاه گراتس اتریش مباحثی همچون آنالیز پارتیتور، پارتیتورخوانی، پارتیتور نوازی روی پیانو، رهبری ارکستر، تکنیک و اصول رهبری را برای شرکت کنندگان مطرح می‌کند. 

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته، کلاس‌ها در فضاهای بنیاد رودکی همچون تالار رودکی، سالن تمرین طبقه ششم، مرکز آموزش هنری برگزار و در طول کلاس‌ها برحسب نیاز و سطح هنرجویان، چند نفر پیانیست و نیز ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی حضور خواهند داشت. 

حضور در این دوره‌ها مستلزم دارا بودن حداقل تخصص‌هایی همچون تئوری موسیقی، سلفژ، هارمونی، کنترپوان و علوم اولیه موسیقی بوده و در اولین جلسه حضور، آزمون‌های لازم توسط استاد اخذ خواهد شد. شایان ذکر است پیش نیاز شرکت در هر سطح، حضور و قبولی در سطوح پیشین است. 

تمامی شرکت‌کنندگان (به جز سطح یک) لازم است پیش از آغاز کلاس‌ها، تسلط کامل بر روی همه قطعات اعلام شده داشته باشند. ضمن اینکه حسب نیاز متقاضیان و بر اساس تشخیص استاد، برگزاری کلاس‌های خصوصی رهبری ارکستر نیز با شرایط خاص میسر خواهد بود. 

متقاضیان برای ثبت نام و شرکت در دوره، می‌توانند به صورت حضوری به مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی به نشانی خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت مراجعه و یا از طریق صفحه مجازی برای حضور در این کارگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو