راهنمای اسباب کشی با راهکارهای آسان و کاربردی

راهنمای اسباب کشی با راهکارهای آسان و کاربردی


منبع: آرگا

131

1400/3/18

19:11


اگر دوست دارید یک اسباب کشی بدون زحمت و خستگی داشته باشید توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید زیرا نکاتی را برایتان بررسی می کنیم که با رعایت کردن آن ها علاوه بر کاهش شکستن ظروف و وسایلتان می توانید به راحتی وسایل خود را بسته بندی کنید.

اسباب کشی یکی از کارهایی می باشد که بسیاری از افراد درگیر آن می شوند و نمی دانند که چگونه باید کارها را انجام بدهند تا بتوانند کم تر اذیت شوند و راحت تر وسایل خود را جا به جا کنند. در ادامه راهنمای این کار را برایتان بیان خواهیم کرد.

راهنمای اسباب کشی

راهنمای اسباب کشی

سالم ماندن وسایل یکی از مهم ترین چیزهایی می باشد که افراد باید به آن اهمیت بدهند. در واقع اسباب کشی کار سختی نمی باشد اگر بتوانید راهنمای و نکات ضروری را در جا به جا کردن وسایل به کار ببرید. در ادامه هر آنچه باید درباره اسباب کشی بدانید را برایتان بیان خواهیم کرد.

جدا سازی وسایل

ابتدایی ترین اقدامی که باید قبل از اسباب کشی آن را انجام بدهید این است که وسایل بدرد نخور را از وسایل ضروری خود جدا کنید. بسیاری از ما دارای یک سری وسایل هستیم که سال ها است بدون استفاده باقی مانده است و بهتر است وسایل اضافه و به درد نخور خود را دور بریزید یا با خلاقیت در خانه وسایل جدیدتری بسازید.

همچنین بسیاری از وسایل ممکن است تنها به درد شما نخورد و یک فرد دیگری به آن ها نیاز داشته باشد بنابراین بهتر است آن ها را مرتب در یک کیسه بریزید و به افراد نیازمند بدهید.

یک راه دیگری هم برای دور ریختن وسایل اضافی وجود دارد و آن هم این است که آن ها را بفروشید و با پول آن ها هر چیزی که نیاز دارید را تهیه کنید. بعد از جدا کردن وسیله های اضافی می توانید وسایل ضروری و مهم خود را با کارتن و روزنامه های باطله خوب بسته بندی کنید و مانع از شکستن وسایل شکستنی خود شوید.

جداسازی وسایل در حین اسباب کشی

تهیه کردن کارتن

راهنمای دیگر تهیه کارت است در واقع قبل از این که وسایل را جمع کنید و به طور کلی به فکر اسباب کشی باشید باید مقداری کارتن تهیه کنید. معمولا کارتن های موز از بهترین و با دوام ترین کارتن ها می باشند و شما می توانید به راحتی و بدون دلهره وسایل خود را درون آن ها بچینید و با استفاده از جای دسته ای که دارد آن را به راحتی حمل کنید.

اگر کارتن موز پیدا نکردید می توانید از کارتن های معمولی هم استفاده کنید ولی بهتر است در کنار این کارتن ها چسب پهن هم تهیه کرده تا بتوانید کارتن ها را به طور مناسب بسته بندی کنید. یادتان نرود که روی هر کارتنی که وسایل شکستنی دارد با ماژیک پر رنگ بنویسید تا افراد آن را با دقت بیش تری حمل کنند و مشکلی برای وسایل شما ایجاد نشد.

مدارک را دم دست بگذارید.

اسناد و مدارک مانند شناسنامه و دفترچه های بیمه و سایر مدارکی که دارید را درون یک کیف بگذارید و خودتان آن ها را حمل کنید زیرا ممکن است در اثر شلوغی و رفت و آمدها مدارکتان گم شود و در صورت نیاز نتوانید آن ها را پیدا کنید.

ساک وسایل ضروری تهیه کنید.

یک ساک تهیه کنید و درون آن وسایل ضروری مانند حوله، مسواک، کارت بانکی، پول و شارژر و … را در آن قرار بدهید تا در صورت نیاز بتوانید بدون بهم زدن سایر وسایل آن ها را پیدا کنید.

بین وسیالی شکستنی لباس های نرم قرار بدهید.

استفاده از لباس بین وسایل شکستنی

بسیاری از خانم ها روی ظروف خود حساس می باشند. اگر دوست ندارید که شاهد شکستن آن ها باشید سعی کنید که آن ها را در کف کارتن نچینید و زمانی که ظروف را درون کارتن می گذارید لا به لای هر ظرف از پلاستیک های حباب دار و یا لباس های نرم و همچنین روزنامه استفاده کنید. با این کار می توانید از شکستن ظروف چینی خود در حین جا به جایی پیشگیری کنید.

توصیه برای اسباب کشی و جمع کردن ظروف

ظروف سنگین مانند سوپ خوری ها را در زیر کارتن قرار بدهید و ظرف های کوچک تر را به روی کارتن انتقال بدهید تا از شکستن ظروف ریز و سبک پیشگیری کنید. بسیاری از افراد کارتن ظروفی که می خرند را نگه می دارند که با این راهکار می تواند در زمان اسباب کشی به سراغ آن ها آمده و دیگر نیازی به هزینه های اضافی برای تهیه کارتن نیست.

بسته بندی مناسب

برای این که بتوانید احتمال شکستن وسایل را کاهش دهید لازم است تا وسایل ریز را با استفاده از لباس و یا پلاستیک های حباب دار درون کارتن های بزرگ بچینید و وسایلی که سنگین تر هستند را با استفاده از کارتن های کوچک تر بسته بندی کنید. سعی کنید کتاب هایتان را درون جعبه های کوچک بچینید تا حمل و نقل آن ها راحت تر باشد و فشاری به شما وارد نشود.

بسته بندی کتاب ها

بسته بندی مشابه

یادتان باشد که همیشه وسایل مرتبط با یک دیگر را با هم بسته بندی کنید تا بتوانید به راحتی چیزهایی که می خواهید و مورد نیازتان می باشد را پیدا کنید. برای مثال سعی کنید داروها را با وسایل شکستنی درون یک کارتن نریزید زیرا پیدا کردن آن ها دشوار خواهد بود.

بسته بندی کارتن ها

راهنمای اسباب کشی قابل توجه دیگر بسته بندی کارتن ها است. قبل از این که وسایل خود را درون کارتن های معمولی بچینید سعی کنید ته آن ها را با چسب پهن محکم کنید و حتما کف کارتن ها از یک مقوا استفاده کنید و حتما درب کارتن ها را خوب چسب بزنید تا در حین جا به جایی مشکلی برای وسایلتان ایجاد نشود.

نوشتن روی کارتن ها

سعی کنید هر کارتن را به یک سری از وسایل اختصاص بدهید و روی آن بنویسید که چه چیزی درون کارتن ها وجود دارد. بهتر است این مورد را در کنار جعبه ها بزنید تا خودتان بتوانید آن ها را بخوانید و روی جعبه فقط مشخص کنید که در کدام یک از این جعبه ها وسایل شکستنی وجود دارد.

راهنمای اسباب کشی

راهکار اسباب کشی برای جمع کردن لباس ها

برای این که یک اسباب کشی راحت و بدون دردسر داشته باشید بهتر است از راهنمای این کار استفاده کنید. سعی کنید کشو های دراور و کمد های خود را خالی نکنید. برای این که نهایت استفاده را از آن ها ببرید لازم است تا آن ها را با چسب و پلاستیک محکم کنید. سعی کنید این کار را در آخرین لحظه انجام دهید تا جای چسب روی کشو های کمد و دراور شما باقی نماند و به راحتی بتوانید آن را جدا کنید.

بسته بندی لباس ها

راهنمای دیگر بسته بندی لباس ها می باشد. برای این که لباس هایتان کثیف نشود می توانید از کاور لباس استفاده کنید و اگر کاور لباس ندارید می توانید از کیسه های زباله کمک بگیرید و لباس های خود را درون آن ها قرار بدهید. در این صورت دیگر نیازی به جدا کردن چوب لباسی از لباس ها و تا کردن آن ها ندارید و به آسانی و در کم ترین زمان می توانید اسباب کشی کنید.

جا به جایی تشک ها

بهداشت وسایل خواب یکی از مهم ترین مواردی می باشد که باید آن را رعایت کنید. یادتان باشد که برای جا به جایی تشک ها می توانید از کاور های پارچه ای استفاده کنید ولی بهتر است از کاور های پلاستیکی مخصوص استفاده کنید. البته تشک های خوشخواب دارای رویه های جدا شدنی می باشد که می توانید بعد از اسباب کشی آن ها را بشویید ولی بهتر است برای جا به جایی آن ها از پلاستیک های بزرگ استفاده کرده و دور آن ها را با چسب محکم کنید.

جا به جایی تشک ها

بسته بندی وسایل ریز

برخی از وسایل مانند پایه های مبل و پایه های تلویزیون و تابلو ها را بهتر است در یک کارتن بسته بندی کنید زیرا در حین جا به جایی امکان این که پایه های مبل و وسایل این چنینی گم شود بسیار زیاد است بنابراین بهتر است این مورد را از یاد نبرید.

زمان جمع کردن وسایل

راهنمای مهم دیگر توجه به زمان می باشد. برای این که وسایل خود را بسته بندی کنید بهتر است دو هفته قبل از اسباب کشی این کار را شروع کنید و فقط وسایل ضروری را نگه دارید. با این کار می توانید با آرامش تمامی وسایل را درست جمع کنید و در زمان اسباب کشی هیچ گونه استرسی نخواهید داشت.

مراقبت از کودکان

بهتر است کودکان را قبل از اسباب کشی به خانه پدر بزرگ و مادربزرگشان ببرید زیرا آمار کودکانی که در حین اسباب کشی گم می شوند بسیار زیاد است. اگر امکان این کار برایتان وجود ندارد باید بیش تر از این که مراقب وسیله های خود باشید حواستان به کودکتان باشد تا کار دستتان ندهد. البته علاوه بر کودکان اگر حیوان خانگی دارید بهتر است آن ها را در زمان اسباب کشی درون باکس بگذارید و تا زمانی که به مقصد نرسیدید آن ها را آزاد نکنید.

مراقبت از کودکان در حین اسباب کشی

تقسیم بندی خوراکی ها

تقسیم بندی خوراکی ها نیز راهنمای ضروری می باشد چرا که معمولا افرادی که می خواهند اسباب کشی کنند سعی می کنند از یک هفته قبل خرید نکنند تا مواد غذایی در حین اسباب کشی خراب نشود. اگر مواد غذایی دارید بهتر است آن ها را در دو دسته خراب شدنی و خراب نشدنی تقسیم بندی کنید و درون سبدی قرار بدهید تا بتوانید بلافاصله بعد از اسباب کشی آن ها را درون یخچال قرار بدهید.

بهتر است یک سبد شامل قند و لیوان و چای و فلاسک را قبل از شروع کار آماده کنید و نزدیک خودتان نگهدارید زیرا چایی گرم می تواند به شما کمک کند تا خستگی خود را برای مدتی رفع کنید و با انرژی بیش تری باقی کارها را انجام بدهید.

تمیز کردن خانه

یادتان باشد قبل از این که خانه خود را به صاحبش تحویل بدهید باید آن را تمیز کنید. تمیز کردن سینک ظرفشویی و تمیز کردن سنگ ها از وظایف شما می باشد و سعی کنید قبل از تحویل خانه را جارو بزنید. این کار شما می توانید نشانه فرهنگ و شخصیت شما باشد بنابراین آن را به بهترین نحو ممکن انجام بدهید.

کمک بگیرید.

اگر نمی توانید به تنهایی از پس اسباب کشی بر بیایید بهتر است از افرادی که در نزدیکی شما هستند کمک و راهنمای بگیرید. البته برای این کار بهتر است هر فردی را وادار به کمک نکنید و اگر دوست ندارید از دوستان و آشنایانتان کسی به کمک شما بیاید می توانید از شرکت های معتبر خدماتی استفاده کنید. برای این کار کافی است شما با یکی از آن ها تماس بگیرید و درخواست کنید تا چند نفر را برای کمک به شما بفرستند.

کمک گرفتن برای اسباب کشی از شرکت های خدماتی

بیش تر تدارکات و جمع آوری وسایل خانه قبل از اسباب کشی بر عهده خانم ها می باشد و بهتر است در این کار خود را اذیت نکنید و حتما از راهنمای اسباب کشی در زمان جمع آوری وسایل استفاده کنید تا بتوانید کار خود را آسان تر کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو