عبدالناصر همتی در پاسخ به سوالی در خصوص سومدیریت های اقتصادی و ناکارآمدی مدیریت شهری گفت:

آسیب های اجتماعی در کل کشور ناشی از ساختاری بسیار غلط است. گروه های ذی نفع و رانت خوار بر اقتصاد و فرهنگ و جامعه چنبره زده اند. اگر نتوانیم فساد این ها را حل نکنیم، این مسائل قابل حل نیست. این ها ارتباطات وسیعی در صادرات و واردات دارند این ها ارتباطات زنجیره ای با کاسبان تحریم در حوزه قاچاق و پول شویی دارند. 

دوستانی که به عنوان رقیب من آمده اند، برای تقویت وضع موجود آمده اند. من در مقابل جریانی قرار دارم که به جای توسعه ایران می گوید باید برویم و کاخ سفید را حسینیه کنیم. این ها دنیا را نمی شناسند. چه افرادی به سفارت عربستان حمله کردند و کشور را با مشکل مواجه کردند و باعث کاهش ارزش پول و بهم خوردن قیمت ها و بهم خوردن روابط ما شد؟ چه کسانی در پشت این حمله بودند؟

من می گویم تحریم باعث بحران اقتصادی و نقدینگی شده است. ۷۵ هزار میلیارد دلار از درآمد نقتی کشور کم شده است اما دوستان قبول نمی کنند. بعد به ما می گویند چرا نتوانستید اقتصاد را اداره کنید؟ همین ها که بر اقتصاد کشور چنبره زده اند، سالی بیست درصد، سود کاسبان تحریم از حجم تجارت خارجی ایران است.

بعد می گویند چرا مردم فقیر می شوند؟ چرا شغل ایجاد نمی شود؟ ما باید در زندگی اقتصادی و اجتماعی مان تغییر ایجاد کنیم. من آمده ام که این فضا را عوض کنم.