طرز تهیه کلوچه برنجی لاری

طرز تهیه کلوچه برنجی لاری ,  طرز تهیه کلوچه برنجی جهرمی

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد.این کلوچه ساده و بدون مغز با آرد برنج و آرد گندم طبخ می شود. کلوچه ها در مقایسه با شیرینی، طعم شیرینی کمتری دارند، اما بافت منسجم تری نسبت به کیک دارند. در دستور زیر، کلوچه برنجی ساده خانگی بیان شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه برنجی لاری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه برنجی
آرد قنادی۲ پیمانه
آرد برنج۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق مربا خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
روغن مایعدو سوم پیمانه
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
ماست۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چای خوری
عسل یا شربت بار۱ قاشق غذا خوری
گلاب۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کلوچه برنجی لاری

مرحله اول

برای تهیه کلوچه خوشمزه و مخصوص برنجی در ابتدای کار، همه مواد را در دمای محیط قرار می دهیم تا هم دمای محیط شود. فر را از قبل روشن می کنیم تا گرم شود. روغن و شکر و عسل و نمک و تخم مرغ را درون یک کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس ماست و وانیل را اضافه کرده و هم می زنیم تا شکر حل و مخلوط یکدست شود. در ظرف جداگانه دیگری آرد و آرد برنج را با بکینگ پودر مخلوط کرده و الک می کنیم. سپس آرد را به بقیه مواد اضافه کرده و در حدی که مخلوط شود هم می زنیم.

مرحله سوم

یک خمیر چسبناکی بوجود می آید. خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. دست ها را چرب کرده و از خمیر به اندازه یک نارنگی برداشته و با دست گلوله می کنیم و درون سینی فر با فاصله می چینیم.

مرحله چهارم

سپس به مدت ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا خمیر خودش را بگیرد. در ادامه روی سطح خمیر را شکل داده و به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا لبه های کلوچه طلایی شود اما خود کلوچه نباید تغییر رنگ دهد.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را از فر خارج کرده و کلوچه ها را کنار می گذاریم تا از دما بیفتد و خنک شود. سپس کلوچه ها را از سینی خارج کرده و روی توری قرار می دهیم تا خنک شود. سپس درون یک ظرف در دار نگهداری می کنیم.