مِیر از ایست‌تاون؛ دود از کُنده‌ی کیت وینسلت

مِیر از ایست‌تاون؛ دود از کُنده‌ی کیت وینسلت


منبع: برترین ها

141

1400/3/19

08:55


مینی سریال «میر از ایست تاون» درباره راز یک قتل است که وجوه بسیاری دارد: غم و اندوه ، بحران استعمال مواد مخدر ، زندگی در یک شهر کوچک.

برترین‌ها: یکی از سریال‌هایی که این روز‌ها مورد توجه قرار گرفته و در دسترس تماشاست سریال «میر از ایست‌تاون» محصول شبکه اچ بی او است.‌ پخش این مینی سریال هفت قسمتی از ۱۸ آوریل آغاز شد تا ۳۰ می ادامه داشت. سریال در نهایت امتیاز ۸.۶ را از IMDb‌ گرفت تا یکی از سریال‌های مورد توجه این روز‌ها باشد.
 

میر از ایست‌تاون

 
سریال داستان کارآگاه زن میانسالی با بازی کیت وینسلت به نام میر را روایت می‌کند که در شهر کوچک ایست‌تاون یک سال را با پرونده بی فرجام گمشدن یک دختر سر و کله زده است. در همان قسمت اول پیدا شدن جسد دختر جوان دیگری اداره پلیس و کارآگاه را در وضعیت دشواری قرار می‌دهد. میر فقط یک کارآگاه زن نیست و شرایط خانوادگی دشواری هم به عنوان مادر و مادر بزرگ دارد. میر نه مادر ایده‌آلی است و نه کارآگاه کاملی. اما هر دوی آن‌ها چیزی موجه‌تر در خودشان دارند که باعث می‌شود تماشایشان کنیم: آن‌ها واقعی هستند. 
 
بدون شک نخستین نکته‌ی پررنگ سریال بازیگران آن به خصوص کیت وینسلت است. وینسلت بعد از چندین سال از سریال خوب «میلدرد پیرس» بار دیگر به تلویزیون بازگشته که این موضوع برای تماشاگران یک غنیمت است، البته سنگ تمام هم می‌گذارد. در بسیاری از نقد‌ها و کامنت‌ها یکی از نقاط قوت سریال بازی وینسلت عنوان شده است.
 

میر از ایست‌تاون

 
سریال به عنوان یک مجموعه کارآگاهی- معمایی مخاطب را با خود همراه و می‌تواند چندین بار مخاطب را غافلگیر کند. از سوی دیگر به موازات داستان معمایی-پلیسی، جهان عاطفی مدرن شخصیت‌ها که به نوعی تغییر در روابط انسانی را به رسمیت شناخته‌اند برای مخاطب می‌تواند جذاب باشد. ما با پلیسی روبرو هستیم که خود نقطه ظعف دارد و قانون را زیر پا می‌گذارد. 
 

میر از ایست‌تاون

 
امیر پریمی در ویجیاتو نوشت: جالب است بدانید کیت وینسلت در «میر از ایست‌تاون»، سریال هفت اپیزودی برای اولین بار در کار حرفه‌ای خود در نقش یک پلیس ظاهر شده است. هر بازیگری در آمریکا باید سرانجام نقش یک پلیس را بازی کند. در واقع این موضوع یکی از آن قوانین نانوشته صنفی است. اما به طور کلی این سریال یک درام خانوادگی پر شور و دیدنی است؛ که با بازی‌های عالی از جانب کیت وینسلت تا گای پیرس و جین اسمارت و البته آنگوری رایس و ایوان پیترز تقویت شده است. سازندگان این سریال با قرار دادن این داستان خانوادگی در موقعیت ژانر جنایی باعث افزایش روحیه ترس و حتی لحظات کمدی کم نظیر در این سریال شده‌اند؛ و این ترکیبات جالب بخشی است که سریال را به جذاب‌ترین نمایش تلویزیونی در حال حاضر تبدیل می‌کند.
 
مینی سریال  اثری است که از همکاری مشترک یک نویسنده و کارگردان منفرد حاصل شده است. در این حالت، فیلمنامه سریال را برد اینگلسبی نوشته است که پیش از این با نگارش فیلمنامه آثاری، چون «Run All Night» و «The Way Back» در بین سینما دوستان شناخته شده بود. اینگلسبی نشان داده است که در ساختن شخصیت‌های از نظر روانشناختی تخریب شده و ارائه داستان‌هایی به آن‌ها که صرفاً مربوط به رستگاری نیست، مهارت بالایی دارد؛ بنابراین او این مسیر را در خلق فضای دیدنی سریال جدید خود نیز ادامه داده است.
 

میر از ایست‌تاون

 
کیت وینسلت درباره نقشی که در «میر از ایست تاون» بازی کرد در مصاحبه اخیرش گفت: «از اینکه تماشاگران عاشق شخصیت زنی با چنین نقاط ضعف، عیب ها، بهم ریختگی، درهم شکسته ومتفاوت شدند، تعجب کردم. من عاشق زخم ها؛ ویژگی ها، نقاط ضعف و این واقعیت درباره شیهان شدم که او دکمه توقف و خاموش شدن ندارد و فقط به جلو پیش می‌رود.»
 

میر از ایست‌تاون

 
فاطمه مرشد‌کیان در سینما تریبون نوشت: وجود یک قصه‌ پرکشش و فیلمنامه‌ کم ایراد به علاوه درخشش یک ستاره در نقش اصلی، فرمول تقریبا اثبات شده‌ایست و در کابوس ایست‌‌تاون هم جواب می‌دهد تا جایی که رکورد بینندگان سرویس اچ‌‌.بی.اُ مکس شکسته می‌شود. البته در اینجا خبری از خلاقیت‌های عجیب یا جنایت‌های افراطی نیست. همه چیز تا حد ممکن نزدیک به واقعیت روزمره ماست و شاید همین پیرنگ ساده به جذابیت آن کمک کرده. از طرفی سرنخ‌های روایی در جای مناسب خود قرار دارند و پیچش‌های داستان سردرگم‌کننده نیست. با اینکه مرکز قصه را یک معمای جنایی تشکیل می‌دهد اما خُرده مشکلات شخصیت‌های فرعی نیز در موازات ماجرای قتل مورد بررسی قرار می‌گیرند. کیت وینسلت در اولین مرتبه‌ای که دست به اسلحه شده، در نقش شخصیتی سرسخت اما افسرده درخشان عمل می‌کند. از ایرادات سریال هم کلیشه‌ای بودن دیالوگ‌ها و موقعیت‌هاست. بعضی از چرخش‌ها و تغییرات شخصیتی باورپذیر نیست و تعدادی از داستان‌های فرعی ناتمام باقی می‌مانند. حضور چهره مطرحی مانند گای پیرس که هیچ تاثیر و اهمیتی در روند سریال ندارند هم سوالی بدون جواب است. با اینکه فضای کلی مجموعه آنچنان تلخ و تیره نیست و حتی در بخش‌هایی لحن کمدی به‌خود می‌گیرد، اما نوع نگاه به نسل جدید با ناامیدی بسیاری‌ همراه است. فرزندانی که یا دچار مشکلات جسمی و ذهنی اند، یا خودخواه و دروغگو هستند و یا درگیر اعتیاد. اما مهم‌ترین اشکال آن‌ها ضعیف بودنشان است. مانند پلیس‌های تازه‌کاری که تحمل دیدن خون ندارند و فرزندانی که بدون مسئولیت‌پذیری جان خود را می‌گیرند. آن‌ها نوید نسلی از انسان‌های غیرقابل اعتماد را می‌دهند. این نگرش می‌تواند ترسناک‌ترین بخش سریال باشد.
 

میر از ایست‌تاون

 

میر از ایست‌تاون

میر از ایست‌تاون

میر از ایست‌تاون

 

میر از ایست‌تاون

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو