عمل زیبایی، چند نکته و باید و نباید

منبع: نوداد

128

1400/3/19

10:17


دکتر Paul McCluskey یک جراح پلاستیک با تجربه است که در Atlanta، GA و مناطق اطراف آن ها جراحی زیبایی بینی انجام می دهد.

این کارها را انجام دهید

1-رژیم غذایی و خوراک خود را تنظیم کنید: به منظور بهبود هضم، غذاهای فیبری را افزایش دهید. این کار از بدن در برابر یبوست که ممکن است به دنبال داروهای پس از عمل و بیهوشی رخ دهد پشتیبانی خواهد کرد. تا حد امکان از مصرف الکل خودداری کنید. برای تقویت بهبودی از مکمل های ویتامین C و آهن استفاده کنید.

2-داروها را با دقت و پیگیری مصرف کنید: نسخه های مربوط به داروهای مسکن، آنتی بیوتیک ها و خواب آورها را درست و به موقع مصرف کنید. از کمپرس سرد برای کاهش تورم بعد از جراحی زیبایی بینی استفاده کنید. بعلاوه در چند روز اول بعد از عمل رینوپلاستی از غذاهایی که آسان تهیه می شوند و غذاهای “نرم” استفاده کنید.

3-یک وسیله نقلیه مطمئن و سرایدار برای خود ترتیب دهید: جراح زیبایی از شما می خواهد که پس از جراحی رینوپلاستی شخص دیگری رانندگی کند و شما را به خانه برساند. هم چنین می توانید حداقل برای 48 ساعت اول بعد از عمل جراحی، برای انجام کارهای منزل با یک سرایدار هماهنگ کنید. از اعضای خانواده یا دوستان خود که می توانند از نظر جسمی و روحی شما را پشتیبانی کنند، کمک بگیرید.

4-حدود 10 روزمرخصی کاری بگیرید: اگر شاغلید، باید بعد از جراحی زیبایی بینی حداقل یک تا دو هفته مرخصی بگیرید و استراحت کنید. ممکن است بتوانید به محض برداشتن بخیه ها و باز کردن بانداژ، سر کار برگردید. با این حال، توجه داشته باشید که برای چند روز فعالیت های سبک تر را در محل کار انجام دهید.

5-هر کار عمده و اصلی را که مد نظر دارید، قبل از عمل جراحی انجام دهید: اگر مجبور به انجام تعمیرات فوری در خانه هستید، یا نیاز است که وقت خود را به سلامتی کودکتان اختصاص دهید یا در برخی از وظایف مهم اجتماعی یا حرفه ای شرکت کنید، سعی کنید قبل از عمل جراحی آن ها را انجام دهید. عمل زیبایی بینی خود را در راحت ترین و کم مشغله ترین زمان برنامه ریزی کنید.

این کارها را انجام ندهید

1-در روز عمل جراحی آرایش نکنید: در روز عمل هیچ گونه محصولات آرایشی و بهداشتی را روی صورت یا موهایتان استفاده نکنید. صورت خود را کاملا بشویید تا باکتری ها و بقایای آن از بین بروند. قبل از جراحی زیبایی بینی حداقل هشت ساعت غذا و نوشیدنی نخورید و یک خواب خوب داشته باشید.

2-از اضطراب بپرهیزید و شک و تردید نکنید: به منظور به حداقل رساندن شگفتی یا ناامیدی ها در آخرین لحظه، از روش تغییر شکل بینی کاملا آگاه باشید. احساس اطمینان نسبت به جراحی بسیار مهم است، بنابراین خیلی صریح در مورد همه تردیدها و نگرانی ها با جراح صحبت کنید.

3-برخی از داروها و مکمل ها را مصرف نکنید: حداقل دو هفته قبل از جراحی بینی از مصرف آسپرین، NSAID ها، مکمل های ویتامین E یا داروهای گیاهی مانند جینسینگ خودداری کنید. بعضی از گیاهان می توانند در بیهوشی اختلال ایجاد کنند، بنابراین توصیه می شود که از مصرف آن ها خودداری کنید.

4-سیگار نکشید: سیگار کشیدن باعث تغییر جریان خون می شود که می تواند در روند بهبودی بعد از جراحی زیبایی بینی اختلال ایجاد کند. بنابراین حداقل دو هفته قبل از جراحی سیگار کشیدن را ترک کنید و تا چند هفته بعد از جراحی از استعمال سیگار خودداری کنید.

5-فعالیت های جدی و سنگین انجام ندهید: پس از عمل جراحی رینوپلاستی، پیاده روی سبک و انجام فعالیت های جزئی خانگی توصیه می شود. اما باید از فعالیت ها و تمرینات شدید به مدت دو تا چهار هفته خودداری کنید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو