ماجرای سگ‌هایی که کودکان را کتاب‌خوان می‌کنند

منبع: ایران آرت

63

1400/3/19

17:59


در برخی از مدارس بریتانیا سگ‌هایی که آموزش دیده‌اند به کودکان در خواندن کتاب کمک می‌کنند

ایران آرت: کودکان در مدارس شهر کارمانتشر ولز بریتانیا هنگام کتاب‌خواندن از یک دوست پشمالو نیز کمک می‌گیرند.

بچه‌های این مدارس روزهای جمعه هرهفته زمانی که می‌خواهند کتاب بخوانند یک سگ بامزه پشمالو کنارشان می‌نشیند و نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد. تعداد این سگ‌ها که به سگ‌های مطالعه شناخته می‌شوند به 65 عدد می‌رسد که بعد از آموزش در مدارس ولز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از دانش‌آموزان این مدارس می‌گوید «هر وقت کلمه‌ای را اشتباه می‌گویم این سگ با آرنج به من می‌زند تا دوباره برای گفتن آن کلمه تلاش کنم.»

 معاون یک مدرسه که به سگش یاد داده هروقت کلمه کتاب به گوشش می‌خورد، کتاب را با دماغش لمس کند می‌گوید «کودکان در حضور یک حیوان بیشتر و بلندتر صحبت می‌کنند و احساس می‌کنند سگ با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند و این خیلی لذت‌بخش است.»

به گزارش ایبنا، موسسه خیریه‌ای که این طرح را اجرایی کرده می‌گوید «خواندن با یک همراه آن هم از نوع یک سگ می‌تواند کودکان را به خواندن به صورت مستقل تشویق کند و اعتماد‌به‌نفس آن‌ها را بالا ببرد و نیز مهارت‌های خواندن را در کودکان بهبود ببخشد.»

مدرس دانشگاه سوانزی نیز می‌گویند که فواید سگ‌های مطالعه و درمانی را در کلاس‌ها از نزدیک مشاهده کرده‌اند. دکتر هلن سوئیس، مدرس ارشد دانشکده آموزش در این باره می‌گوید «از نزدیک شاهد بوده‌ایم که چطور سگ‌ها کودکان را درگیر مطالعه می‌کنند و به آن‌ها انگیزه می‌دهند.»

او اضافه می‌کند «سگ‌ها عصای جادویی برای بهبود مطالعه و واژگان کودکان نبودند. درست همانند کودکان سگ‌ها نیز از شخصیت منحصر به فرد خودشان برخوردار هستند و ما باید ببینیم آن‌ها چطور درباره بودن در محیط مدرسه از خود واکنش نشان می‌دهند.»

او می‌گوید نمره‌های کودکان در مهارت‌های خواندن بعد از بودن سگ‌های مطالعه در کلاس پیشرفت چشمگیری داشته است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو