بازیگران مشهور برای نقش آفرینی های خود دستمزد زیادی دریافت می کنند، آن هم به خاطر شب بیداری ها، ساعات طولانی کار و برآورده کردن توقعات بالایی که در رابطه با ظاهرشان وجود دارد. این ها تنها چند مورد از چالش های متعددی است که مجبورند در شغل خود با آن ها مواجه شوند. درست است که همه ی بازیگران موفق نمی شوند فوراً پول زیادی در ازای کارشان بگیرند اما بازیگران مشهور اغلب دستمزدهای چندین میلیون دلاری دارند. با این حال، آن ها گاهی مجبور شده اند با حداقل دستمزد کار کنند اما همین نقش هایی که پول اندکی برایشان دریافت کردند به موفق ترین کار آن ها بدل شده و تا مدت ها در خاطر تماشاچیان باقی مانده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، در ادامه از بازیگران مشهوری خواهیم گفت که از فیلم های پرفروش خود دستمزد ناچیزی گرفتند.

مل گیبسون در «مکس دیوانه» (Mad Max)

مل گیبسون در «مکس دیوانه» (Mad Max)

اولین قسمت از سه گانه ی مشهور «مکس دیوانه» ۱۰۰ میلیون دلار در دنیا فروش کرد، فیلمی که برای آن ۳۰۰ هزار دلار هزینه شده بود. دستمزد مل گیبسون در این فیلم ۱۵ هزار دلار بود که البته در مقایسه با ۴۰۰ دلاری که گیبسون برای اولین نقش خود در فیلم «شهر تابستانی» (Summer City) دریافت کرده بود، مبلغ کمی محسوب نمی شود. با این حال، در برابر دستمزدهای بعدی اش مبلغ ناچیزی است.

جف دنیلز در «احمق و احمق تر» (Dumb and Dumber)

جف دنیلز در «احمق و احمق تر» (Dumb and Dumber)

جف دنیلز تا پیش از بازی در فیلم «احمق و احمق تر» تجربه هایی در زمینه ی بازیگری داشت اما دستمزد بسیار کمی برای نقش خود در این فیلم دریافت کرد که تنها ۵۰ هزار دلار بود. این در حالی است که همبازی او، جیم کری، ۷ میلیون دلار برای این فیلم دستمزد گرفت.

در عین حال، این نکته را هم باید در نظر گرفت که دنیلز هم به همان اندازه ی کری در شکل گیری فضای شاد این کمدی مشهور نقش داشت و شوخی های او چیزی از کری کم نداشتند. مدت زمان حضور آن ها در برابر دوربین هم تقریباً یکسان بود.

میشل ویلیامز در «تمام پول های جهان» (All the Money in the World)

میشل ویلیامز در «تمام پول های جهان» (All the Money in the World)

وقتی کار ساخت فیلم به پایان رسید، به دلیل تغییر یکی از بازیگران کار، برخی سکانس ها باید خیلی زود دوباره فیلمبرداری می شدند. میشل ویلیامز هم مانند بعضی از دیگر بازیگران فیلم حاضر بود سکانس های تکراری را مجانی بازی کند اما در هر حال، دستمزد این سکانس ها هم به آن ها پرداخت شد.

میشل ویلیامز برای سکانس های تکراری کمتر از هزار دلار دریافت کرد، در حالی که به همبازی هایش مانند مارک والبرگ ۱/۵ میلیون دلار برای همان سکانس ها پرداختند. این اتفاق به یک رسوایی انجامید چون برای مردم قابل قبول نبود که این بازیگر زن توانمند که سابقه ی دریافت جوایز متعددی را دارد و نقش اصلی زن فیلم را هم برعهده داشت باید چنین دستمزد مضحکی دریافت کند.

جولیا رابرتس در «زن زیبا» (Pretty Woman)

جولیا رابرتس در «زن زیبا» (Pretty Woman)

جولیا رابرتس ابتدا برای نقش اصلی فیلم انتخاب نشد چون مدیریت دیزنی از او خوشش نمی آمد. اما وقتی کاندیداهای دیگر هر یک به دلیلی نتوانستند این نقش را بگیرند، جولیا رابرتس جوان با تنها ۳۰۰ هزار دلار دستمزد در این فیلم بازی کرد. فیلم «زن زیبا» به لطف بازی رابرتس تبدیل به فیلمی به یاد ماندنی شد و او خود حالا یکی از گران قیمت ترین بازیگران زن دنیا است.

جان تراولتا در «داستان عامه پسند» (Pulp Fiction)

جان تراولتا در «داستان عامه پسند» (Pulp Fiction)

«وینسنت وگا» یعنی همان نقشی که تراولتا در فیلم «داستان عامه پسند» آن را ایفا کرد تبدیل به شخصیتی به یادماندنی شد. عمده دلیل آن هم جذابیت خود این بازیگر بود. تماشاچیان بالاخره در این فیلم به پتانسیل قابل توجه تراولتا برای بازیگری پی بردند و او بعد از این فیلم در مسیر پیشرفت قرار گرفت. با این حال، تراولتا دستمزد بسیار اندکی برای بازی در فیلم «داستان عامه پسند» دریافت کرد که تنها ۱۵۰ هزار دلار بود. در حالی که این فیلم بدون او چیز دیگری از آب درمی آمد.

 

مطالب پیشنهادی: