طلایی: مجلس اصلاحات، من را تایید صلاحیت کرد

منبع: برترین ها

66

1400/3/20

01:00


مرتضی طلایی روایتی از ردصلاحیت شدنش در انتخابات شورای شهر را مطرح کرد.

خبرآنلاین: مرتضی طلایی روایتی از ردصلاحیت شدنش در انتخابات شورای شهر را مطرح کرد.

«تکرار تجربه ردصلاحیت های ریاست جمهوری در شورای شهر؟» موضوعی بود که در کلاب هاوس امشب به بحث و بررسی گذاشته شد.

در ادامه بخش هایی از این نشست مجازی را بخوانید؛

*مرتضی طلایی عضو پیشین شورای شهر که ردصلاحیت شد

بنده در هیات نظارت شهرستان و استان تایید صلاحیت شدم ولی در هیات مرکزی رد شدم. از منظر دیگری جایگاه هیات نظارت قانون گذار را بررسی کنیم. تصور بنده این است که آنجایی که هیات اجرایی کسی را بر حسب موارد قانونی ردصلاحیت می کند وظیفه دستگاه اجرایی است.

طلایی: اصلاح‌طلبان من را تایید صلاحیت کردند اما ...

هیات های نظارت در تمام فرآیند در مقام دفاع از حقوق شهروندی که ردصلاحیت توسط هیات اجرایی شده است باید قرار گیرد ولی این معادله الان برعکس است. عزیزان هیات نظارت که باید از حقوق شهروندان دفاع کنند در مقام و جایگاه دستگاه های اجرایی قرار گرفتند و به جای دستگاه های اجرایی ایفای نقش می کنند.

درباره شخص خودم هم هیات نظارت شهرستان و هم استان صلاحیتم را تایید کردند و مستنداتش در اختیار بنده است. ظرف روز گذشته تا امروز آنچه اتفاق افتاده، فرماندار تهران اعلام کرده 2294 نفر تایید صلاحیت شده اند. در داخل سامانه 2292 نفر بارگزاری شده است و دو نفر حذف شده است که یکی از این دو نفر بنده هستم.

به نظر می رسد این اقدام یک اقدام غیرقانونی است. چون نص صریح قانون مشخص می کند و همچنین نامه وزارت کشور صراحتا موضوع را بی اعتبار اعلام می کند و می گوید هیات نظارت مرکزی حق مداخله ندارد. مشروح مذاکرات و اراده قانونگذار در زمان تصویب قانون و جلسه غیرعلنی امروز هم مشخص می کند این کار غیرقانونی است و شنیدم ریاست مجلس برای هیات نظارت مرکزی 24 ساعت زمان تعیین کرده اند تا نسبت به 300 و خرده ای نفر تجدیدنظر کنند.

حق دفاع در این شرایط موجود است ولی حق دفاعی برای کسی پیش بینی نکرده اند. درباره جناب حق شناس هم این شرایط را داریم. به نظر می رسد عزیزان هیات نظارت مرکزی پاسخگوی چنین اتفاقی باشند. آیا خدای ناکرده هیات نظارت در جایگاه دفاع یا برنامه ریزی یا اقدام برای موفقیت یک جریان سیاسی این کار را کرده که امیدواریم چنین نباشد. شان هیات نظارت از چنین نسبتهایی دور است و امیدواریم قبل از اینکه موضوع بیش از این به جایگاه مجلس خدشه وارد کند اصلاح شود.

از باب تنوع هم عرض کردم در دوره مجلس دهم که مجلس در اختیار دوستان اصلاح طلب بود صلاحیت بنده تایید شد ولی الان می بینیم مجلس انقلابی چنین اقدامی را نسبت به حقیر داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو