طرز تهیه مربای گل قند

طرز تهیه مربا گل قند در خانه آفتابی با شکر با نبات تزیینی ارومیه عکس گل قند

مربا یکی از شیرینیجاتی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. مربا معمولا از میوه های مختلف تهیه می شود. مربای گل قند، از ترکیب گل محمدی و قند یا شکر یا عسل تهیه می شود که به مدت ۴۰ روز زمان لازم دارد تا به عمل آید. این مربا بسیار خوشمزه و خوش عطر است و می توان به مدت طولانی آن را تهیه و مصرف نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای گل قند در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای گل قند
گل محمدینیم کیلو
قند۱ کیلو
پودر زنجبیل و دارچینبه مقدار لازم
پودر میخک و هلبه مقدار لازم
شهدبه مقدار لازم

طرز تهیه مربای گل قند

مرحله اول

برای تهیه مربای خوشمزه و خوشرنگ گل قند در ابتدای کار، گل محمدی را پاک کرده و گل برگ های آن را از هم جدا می کنیم. قند راهم درون هاون ریخته و می کوبیم تا کمی ریز تر شود. سپس گل برگ ها را هم اضافه کرده و با قندها می کوبیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط کوبیده شده را درون یک شیشه مناسب می ریزیم که دارای دهانه ای باز باشد. در ادامه لابه لای آن را پودر زنجبیل و دارچین و میخک و خل می ریزیم. سپس با ته گوشت کوب آن را فشار داده تا فشرده شود.

مرحله سوم

درب شیشه را بسته و به مدت ۴۰ روز جلوی نور مستقیم خورشید قرار می دهیم. سپس به یخچال منتقل کرده و حدود یک الی دو سال می توان در یخچال نگه داری کرد. هر موقع که خواستیم مربای گل درست کنیم. مقداری شهد با آب و شکر آماده می کنیم.

مرحله چهارم

وقتی به قوام آمد چند قاشق از گل قند را درون شهد ریخته و می گذاریم مدتی بجوشد. سپس کمی جوهر لیمو و کمی گردو خرد شده اضافه می کنیم و از روی حرارت بر می داریم. مربای گل قند ما آماده است و می توان در یک شیشه در دار ریخت و نگه داری کرد.

مرحله پنجم

می توان گل قند را با شکر آماده کرد برای این کار میزان شکر به ازای نیم کیلو گل محمدی، نیم کیلو شکر است. که با دست خوب مخلوط می کنیم به طوری که گل ها کمی له شود. بعد مانند مراحل قبل درون شیشه ریخته و ادامه کار را انجام می دهیم.

مرحله ششم

در صورت تمایل می توان به جای شکر و قند از عسل استفاده کرد که بسیار پر خاصیت است و می توان ۴ سال آن را در یخچال نگه داشت. توصیه می شود از گل های آذربایجان استفاده شود چون نسبت به گل های دیگر تلخی کم تری دارد.