طرز تهیه مربای پوست هندوانه

طرز تهیه مربای پوست هندوانه با آهک خواص مربای پوست هندوانه در طب سنتی مرحله به مرحله بدون آهک مامی سایت

مربا یکی از شیرینیجاتی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. مربا معمولا از میوه های مختلف تهیه می شود. مربای پوست هندوانه یکی از مرباهای خوشمزه ای است که طرفدار زیادی دارد. این مربا از دور ریز هندوانه تهیه می شود و علاوه بر خوشمزگی به صرفه و اقتصادی هم هست. در این دستور از آهک استفاده نشده است. در مرباهایی که از آهک خوراکی استفاده می شود بافت ترد تری پیدا می کند اما مزه آن تغییری نمی کند و می توان به راحتی و بدون آهک این مربا را با دستور زیر تهیه نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای پوست هندوانه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای پوست هندوانه
هندوانه۱ عدد
شکربه مقدار لازم
هلچند عدد
زعفران دم کشیده۲ قاشق غذا خوری
آب لیمو تازهنصف قاشق غذا خوری
گلاب۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مربای پوست هندوانه

مرحله اول

برای تهیه مربای خوشمزه و مخصوص هندوانه در ابتدای کار، پوست یک هندوانه را به صورت کامل می گیریم. سپس قسمت قرمز آن و قسمت سبز آن را کامل جدا کرده و قسمت سفید آن را به شکل دلخواه برای مربا برش می زنیم.

مرحله دوم

می توان به صورت مکعبی خرد کرد یا با قالب شیرینی نخودچی آن را برش زد. سپس آن را وزن می کنیم. معادل وزن قسمت سفید پوست، شکر لازم داریم. مثلا برای ۱ کیلو پوست هندوانه، باید به مقدار ۱ کیلو شکر استفاده کنیم.

مرحله سوم

پوست های خرد شده را داخل زودپز می ریزیم. آب سرد را تا جایی که روی پوست سفید را بگیرد اضافه کرده و زمان می دهیم تا پخته شود. می توان داخل قابلمه هم آن را پخت. زمانی که برای پخت آن لازم است معادل پخت گوشت گوسفند است.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست های پخته شده را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. سپس آبی که درون زودپز بود را از صافی رد می کنیم تا ناخالصی های آن به طور کامل گرفته شود، سپس به قابلمه حاوی پوست هندوانه اضافه میکنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله چند عدد هل را می شکنیم تا عطر و عصاره آن هنگام پخت خارج شود، سپس به همراه شکر به قابلمه اضافه می کنیم. زعفران را هم به آن اضافه کرده و با شعله ملایم می گذاریم حدود نیم ساعت بپزد تا شهد آن به قوام آید.

مرحله ششم

وقتی روی مربا کف تشکیل شد یعنی مربا به قوام لازم رسیده است. آبلمیو و گلاب را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا ۵ دقیقه دیگر بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود و داخل شیشه در دار می ریزیم.