طرز تهیه کوکو سبزی در فر

طرز تهیه کوکو سبزی در فر انواع کوکو سبزی در فر برقی نی نی سایت اون توستر

کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو سبزی از ترکیب سبزی کوکو و تخم مرغ و مخلفات مانند زرشک و گردو استفاده شده است که در فر یا روی اجاق گاز پخته و سرخ می شود. این غذا علاوه بر سادگی در طبخ بسیار خوشمزه بوده و خواص بسیاری دارد. از این غذا می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا جشن های تولد تهیه نمود. طبخ آن ساده است و به راحتی بدون کمترین زمان ممکن، به غذا تنوع می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سبزی در فر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۳ عدد
ماست۱ فنجان
آرد سفید۱ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد
سبزی کوکویی۱ کیلو
زرشک و گردوی ریز شدهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
روغن برای چرب کردن قالبمقداری

طرز تهیه کوکو سبزی در فر

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی خوشمزه و مجلسی در فر در ابتدای کار، یک کاسه مناسب برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیمف سپس تخم مرغ ها را به خوبی هم می زنیم تا با هم یکدست شوند و از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه تخم مرغ ها ترکیب شدند، ماست و گردوی ریز شده را اضافه کرده و هم می زنیم. در ادامه پیاز را شسته و پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. پیاز ها را به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زرشک و آرد و نمک و فلفل و زرد چوبه اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سبزی کوکو خرد شده را اضافه کرده و خوب بهم می زنیم تا با هم مخلوط شود. چند دقیقه صبر می کنیم تا استراحت کند و مواد مزه دار شود.

مرحله چهارم

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس ته قالب را چرب کرده و مواد کوکو را داخل قالب می ریزیم و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا پخته شود. وقتی که پخته شد برش زده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.