رئیسی: عدالت بدون مردم سالاری امکان‌پذیر نیست

منبع: برترین ها

89

1400/3/20

01:04


کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مردم عدالت را فریاد زده و با هر گونه فساد مخالفند گفت: عدالت بدون مردم سالاری امکان پذیر نیست و تنها با حضور مردم می توان عدالت را اجرا کرد.

ایرنا: کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مردم عدالت را فریاد زده و با هر گونه فساد مخالفند گفت: عدالت بدون مردم سالاری امکان پذیر نیست و تنها با حضور مردم می توان عدالت را اجرا کرد.

سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در نخستین سفر استانی خود به خوزستان در دیدار مردمی در ورزشگاه تختی اهواز اظهار داشت: امروز کشور دارای شرایط خاصی است و جا دارد مردم در سطح خوزستان، اقوام و گویشهای مختلف استان، عرب و بختیاری و کرد و قشقایی شرایط را درک کنند.

رئیسی: عدالت بدون مردم سالاری امکان‌پذیر نیست

وی افزود: وضع اداره امور اجتماعی در کشور مردم را نگران کرده و موجب ناامیدی جوانان شده است به همین دلیل مردم تحول را مطالبه می کنند و باید رویکردها و جهت‌گیری ها متفاوت شود و اساس این تغییر باید عدالت خواهی باشد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اساس این تحول باید عدالت خواهی و حق خواهی باشد. مردم نداشتن نان را می توانند تحمل کنند اما تبعیض را هرگز بر نمی تابند و با بی عدالتی سازگار نیستند چرا که اساس حرکت انبیا نیز اجرای عدالت بود.

وی بیان کرد: حکمرانی دینی ما فقط با عدالت و بدون فقر است و در تمامی لایه های جامعه عدالت باید جلوه داشته باشد.

آیت الله رییسی گفت: تبعیض، مردم خوزستان را نگران کرده و این درحالی است که این استان دارای منابع عظیم نفت و گاز، تاسیسات فولاد، کشت و صنعت های مختلف، رودخانه‌های کارون، کرخه و دز است اما نبود امکانات زیربنایی در خوزستان محرومیت هایی را ایجاد کرده است.

وی گفت: چرا جوانان در این استان صنعتی باید برای شغل معطل باشند در حالی که امروز ۴۰ درصد تولید کشور معطل است. ما می توانیم ۷۰ درصد ظرفیت های اقتصادی کشور را فعال کنیم و برای بسیاری از جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شرایطی که خوزستان می تواند یکی از قطب‌های کشاورزی، صنایع و گردشگری و بسیاری از محورهای توسعه یافتگی باشد ، جوانان این استان معطل کار مانده اند و این حق آن ها نیست که این همه سرمایه های متراکم در این استان معطل بماند.

وی افزود: مشکل خوزستان حلقه مفقوده مدیریت کارآمد انقلابی است چرا که اگر مدیریت کارآمد انقلابی باشد تمامی این ظرفیت ها را به کار می گیرد.

وی تصریح کرد: مدیران بومی کارآمد در تمامی سطوح مدیریتی باید بکارگیری شوند و برای نیروهای بومی کارآمد و تحصیل کرده و دلسوز باید میدان کار فراهم شود.

رئیسی گفت: حق آلایندگی قانونی متعلق به خوزستان است ؛ چرا این درصد اختصاص پیدا نمی کند در حالی که ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در قانون آمده است ؛ برای خوزستان می توان خیلی برنامه ریزی کرد .

وی اظهار داشت : با علم و اطلاع از توانمندی های خوزستان مسکن و اشتغال را اولویت دولت قرار دادیم و با همکاری مردم با این شعار که "ازدواج از شما ،ایجاد اشتغال و پیگیری آن از دولت" وارد میدان شده ایم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا در استان خوزستان با یک باران همه باید احساس خطر کنند و شبکه های فاضلاب در خوزستان اصلاح نمی شود.

وی گفت: بهره مندی از آب آشامیدنی سالم حق مردم خوزستان است.

وی افزود: برخی گفتند آب خوزستان باید منتقل شود اما این آب به خوزستان تعلق دارد؛ چرا روستائیان روستا را ترک و به حاشیه شهرها می روند.

رئیسی افزود: کشاورزی و اقتصاد در روستاها فعال نیست، باغدار ، کشاورز و مصرف کننده نباید ناراحت باشند؛ مشخص است که بر تولید و مصرف نظارتی نمی شود.

رئیسی گفت: خوزستان را باید در کشور ویژه ببینیم و بی شک ویژه خواهیم دید ؛ توسعه زیرساخت های ریلی در استان و زیرساخت های جاده ای به توسعه استان کمک می کند؛ اولویت ما در ارتباطات با کشورهای همسایه است ؛ ما هم دیپلماسی بلدیم و هم تعامل با دنیا را می دانیم و هم با اجرای قراردادها آشنایی داریم.

وی ادامه داد: ما از موضع عزت و اقتدار ایجاد شده توسط خون شهدا با جهان حرف می زنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس از پیروزی در انتخابات در این استان کنسولگری ارتباط با کشوهای خلیج فارس برقرار خواهد شد. بسیاری از گره ها به دست جوانان گشوده می شود و تنها باید به جوانان اعتماد کنیم .

وی تصریح کرد: اعتماد به جوانان گره‌گشای مشکلات است و با شعار ما می توانیم وارد این عرصه شده ایم ؛ این تهمت ها و ترکش ها ما را از میدان خارج نخواهد کرد چرا که شهدا نیز هر چه ترکش و گلوله به سمتشان آمد، مردانه ایستادند و دفاع کردند.

رئیسی گفت: ائتلاف ما با مردم علیه فساد و رانت و زد و بند است؛ دغدغه ما تنها مشکلات نیشکر هفت‌تپه نیست بلکه مشکلات مردم منطقه کوت عبدالله و سایر مناطق خوزستان هم دغدغه ما است.

در این همایش که در ورزشگاه تختی برگزار شد جمع زیادی از مردم خوزستان حضور داشتند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو