هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش در یک نگاه | میزبانی خانه هنرمندان ایران تا اعطای جایزه آکادمی تن‌پوش برای نخستین بار

116

1400/3/20

02:07


هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش در قالب نمایش آثار برگزیده از ۱ تا ۵ مردادماه ۱۴۰۰ به میزانی دو گالری «بهار» و «نامی» خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش در یک نگاه | میزبانی خانه هنرمندان ایران تا اعطای جایزه آکادمی تن‌پوش برای نخستین بار

گروه مد و لباس هنرآنلاین: عرصه پرکشش و معناگرای مد و لباس، چند سالی است که کانون توجه بسیاری از مراکز فرهنگی، علمی و دانشگاهی قرار گرفته که به تبع این موضوع در سال‌های متمادی، شاهد برگزاری رویدادهایی از قبیل جشنواره، مسابقه و نمایشگاه از سوی نهادهای متعدد هستیم.

یکی از این مجموعه‌ها، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر است که البته با رویکردی محدود در طراحی و نقش نگاری بر روی تی‌شرت، از بالغ‌بر هشت سال گذشته، تلاش کرده تا به کمک انتقال مفاهیم فرهنگ ایرانی اسلامی از طریق تن‌پوش بر آمده و از روش‌های نوین هنرهای معاصر در طراحی تن‌پوش توسط جامعه علاقه‌مند به‌ویژه دانشجویان بهره‌مند شود.

به‌هرروی، قرار است هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش در قالب نمایش آثار برگزیده این دوره، از ۱ تا ۵ مردادماه ۱۴۰۰ به میزانی دو گالری «بهار» و «نامی» خانه هنرمندان برگزار و برگزیدگان نهایی طی روز پایانی نمایشگاه در تالار شهناز این مجموعه معرفی شوند.

به گفته امین مختاری دبیر هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش، در هر یک از بخش‌های «تی‌شرت» و «شال و روسری» به‌صورت مجزا به رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب ۴، ۲ و ۱ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر تعلق خواهد گرفت.

امسال جایزه «آکادمی تن‌پوش» به لیست جوایز جشنواره اضافه‌شده که بهترین اثر جشنواره امسال از نگاه برگزیدگان ادوار مختلف جشنواره معرفی می‌شود. بدین‌صورت که برگزیدگان عضو آکادمی، به داوری آثار حاضر در نمایشگاه پرداخته و بهترین اثر موردنظر خود را انتخاب خواهند کرد.

بخش عفاف و حجاب نیز که با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار می‌شود، به‌صورت مجزا از بخش‌های اصلی، اثر برگزیده به همراه جایزه نقدی و لوح تقدیر خواهد داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو