درخواست قصاص برای عامل قتل برادر

منبع: برترین ها

96

1400/3/20

08:24


پسری که متهم است برادرش را در حمایت از پدرش به قتل رسانده است، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

شرق: پسری که متهم است برادرش را در حمایت از پدرش به قتل رسانده است، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، بیست‌و‌نهم شهریور سال ۹۹ به پلیس خبر رسید مرد ۴۰ساله‌ای به نام حمید در خانه‌اش در جنوب تهران در درگیری خانوادگی کشته شده است. جسد حمید با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و برادر کوچکش به نام سعید به‌عنوان عامل قتل تحت بازجویی قرار گرفت. او به درگیری خانوادگی و قتل برادرش اعتراف کرد.

سعید ۳۸ساله در تشریح جزئیات ماجرا گفت: برادرم همه اموال پدرم را تصاحب کرده بود و او را اذیت می‌کرد. او زمین کشاورزی پدرم را اجاره کرده بود، اما هیچ اجاره‌بهایی به او نمی‌داد. پدرم بارها پیش من از برادرم شکایت کرده بود. من چند بار با او صحبت کردم تا اجاره را به پدرم بپردازد اما هر بار با بی‌اعتنایی جوابم را می‌داد. او ادامه داد: آخرین بار برادرم را همراه همسر و فرزندش به خانه‌ام دعوت کردم تا دراین‌باره با او صحبت کنم، اما او دعوتم را نپذیرفت. شکایت‌های پدرم از بدرفتاری‌های برادرم باعث شد تا تصمیم بگیرم برادر بزرگم را گوشمالی ‌بدهم. پدرم گفته بود حمید یک‌بار او را کتک زده است.

من از شنیدن این ماجرا به‌شدت عصبانی شدم و سراغ برادر بزرگم رفتم. می‌خواستم با او صحبت کنم، اما او حاضر به صحبت‌کردن نشد و من به رویش چاقو کشیدم‌. در آن درگیری چاقو ناخواسته به سینه او خورد و موجب مرگش شد‌. برادرم پدرم را در شرایط بسیار بدی قرار داده بود. او حتی به نان شبش هم محتاج شده بود. برادرم فکر می‌کردم چون بزرگ‌تر ما است پس همه اموال پدرم مال اوست و کسی حق ندارد او را بازخواست کند.

او درحالی‌که ابراز پشیمانی می‌کرد، گفت: رفتارهای برادرم باعث شد مادرم دق کند و از دنیا برود. او حتی پدرم را تهدید به قتل کرده بود. به‌ همین‌ دلیل به رویش چاقو کشیدم، اما قصد کشتن او را نداشتم. من فقط قصد ترساندن برادرم را داشتم می‌خواستم بداند کسی دیگر هم هست که زورش به او می‌رسد و نباید پدرم را اذیت کند. من هنوز به خاطر مرگ مادرم از دست او عصبانی بودم. قبول دارم ضربه زدم، اما ضربه‌ای که زدم به قصد کشتن نبود.

متهم ادامه داد: بچه‌های برادرم برای من درخواست قصاص کرده‌اند، من به آنها حق می‌دهم که ناراحت باشند و از اینکه چنین اتفاقی افتاده است بسیار ناراحتم. من درخواست بخشش از بچه‌های برادرم دارم و حاضرم هرطور که آنها می‌گویند جبران کنم. البته آنها خودشان می‌دانند که پدرشان چه کارهایی می‌کرد و اختلافی که بین ما و برادرم بود، بسیار قدیمی است. حتی چندبار سر این موضوع با همسر برادرم هم صحبت کردم، ولی کارهای برادرم قابل کنترل نبود.

مرد جوان به بازسازی صحنه جرم پرداخت و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به جرم او رسیدگی شود. این در حالی است که فرزندان قربانی برای عمویشان حکم قصاص خواسته‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو