شوراهای شهر از قانون تمکین کرده و داروخانه‌ها را موسسه پزشکی لحاظ کنند

73

1400/3/20

12:15


شوراهای شهر از قانون تمکین کرده و داروخانه‌ها را موسسه پزشکی لحاظ کنند

سلامت نیوز:نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به برخی مصوبات فراقانونی شوراهای شهر و شهرداری ها، گفت: درخواست مشخص ما از شوراهای شهر این است که از قانون تمکین کرده و طبق قانون داروخانه‌ها را هم جزو موسسات پزشکی در نظر گرفته و معافیت‌هایی که موسسات پزشکی برای عوارض شهرداری دارند، برای دارخانه‌ها هم در نظر بگیرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سیدعلی فاطمی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا و درخواست داروخانه‌داران از منتخبان شوراها، گفت: در زمینه عوارض کسب و پیشه برای موسسات پزشکی یا عوارض نصب تابلو، مصوباتی وجود دارد و احکامی را خود دیوان عدالت اداری در این زمینه صادر کرده است، اما برخی شوراهای شهرها و شهرداری‌ها به آن توجه نمی‌کنند.


وی افزود: این مصوبات در زمینه معافیت موسسات پزشکی از جمله داروخانه‌ها از پرداخت عوارض است. در عین حال می‌دانیم که مطب‌ها و موسسات پزشکی می‌توانند در اماکن غیرتجاری هم تاسیس شوند، اما بعضا برخی شهرداری‌ها از کار داروخانه‌ها ممانعت می‌کنند.


فاطمی تاکید کرد: ما انتظار داریم که در زمینه عوارض کسب و پیشه، عوارض نصب تابلو، عوارض مربوط به کاربری، بر اساس قانون و احکامی که از سوی دادگاه‌ها صادر شده، رفتار شود و رفتارهای فراقانونی در این حوزه‌ها از سوی شوراها و شهرداری‌ها اتفاق نیفتد.


وی گفت: شوراهای شهر می‌توانند در این زمینه‌ها کمک کنند. در حال حاضر در شهرهای مختلف در این حوزه‌ها شرایط و رفتارهای یکسانی وجود ندارد. برخی شهرها مصوبات شورای شهر یا شهرداری مغایر با قانون بوده که معمولا به موسسات پزشکی و داروخانه‌ها فشار وارد می‌کند. برخی شوراها هم بر اساس قانون برخورد می‌کنند و ما مشکلی نداریم.


فاطمی تاکید کرد: درخواست مشخص ما از شوراهای شهر این است که از قانون تمکین کرده و طبق قانون داروخانه‌ها را هم جزو موسسات پزشکی در نظر گرفته و معافیت‌هایی که موسسات پزشکی برای عوارض شهرداری دارند، برای دارخانه‌ها هم در نظر گرفته و بر اساس قانون به آن احترام بگذارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو