علت سفر بیماران مناطق مرزی به استان های همجوار

64

1400/3/20

12:15


علت سفر بیماران مناطق مرزی به استان های همجوار

سلامت نیوز:نماینده مردم زاهدان در مجلس، گفت: بیماران به علت شرایط نامناسب نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی به استان‌های مجاور سفر می‌کنند


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،فداحسین مالکی، اظهار داشت: به علت شرایط نامناسب استان و عدم ظرفیت‌های لازم، بسیاری از بیماران این منطقه به استان‌های همجوار سفر می‌کنند و متأسفانه در بیمارستان‌ها چه از نظر تجهیزات و چه از نظر نیروی انسانی و پزشک مشکل داریم.


وی با اشاره به سفرهای بین شهری برای دسترسی به پزشک افزود: تلفات جاده‌ای به دلیل استاندارد نبودن جاده‌های داخل استان و حتی استان‌های مجاور، بسیار بالا است و این دست خسارات برای کسانی که به دلیل عدم دسترسی به خدمات پزشکی بالاجبار به استان‌هایی مثل کرمان، یزد یا خراسان جنوبی سفر می‌کنند، بسیار زیاد است.


نماینده مردم زاهدان عنوان کرد: ضعف مدیریت و وجود باندبازی‌های پیچیده در حوزه سلامت باعث شده است مردم نتوانند به خوبی از ظرفیت همین پزشکان محدود استفاده کنند و پزشکان این منطقه به استان‌های دیگر و خصوصاً شهر مشهد نقل مکان کنند. به همین دلایل بی اعتمادی مردم به شبکه سلامت در این منطقه بالا است.


مالکی با اشاره به پایین بودن سرانه پزشک در زاهدان، ادامه داد: تعداد پزشکان استان کم است و پراکندگی استان باعث تشدید نتایج این کمبود می‌شود و نیاز است ظرفیت‌های استان را ارتقا دهیم.


وی با اشاره به تأثیر مثبت افزایش ظرفیت پزشکی بر تأمین پزشک در مناطق محروم، افزود: مهم آن است که زمینه را برای پذیرش بر اساس نیاز استان فراهم کنیم و علاوه بر اینکه بومی گزینی داشته باشیم، باید زمینه را برای استفاده از نیروهای استان‌های دیگر نیز فراهم کنیم.


نماینده زاهدان با اشاره به وجود سه دانشگاه علوم‌پزشکی در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به رغم وجود این دانشگاه‌ها کمبودهای فراوانی در این حوزه مشاهده می‌شود که وزارت بهداشت باید با نگاهی ملی به دنبال برطرف کردن این نیازها باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو