رای گیری در سامانه رای شمار (rayshomar.ir)

منبع: دلگرم

48

1400/3/20

12:38


رای گیری در سامانه رای شمار (rayshomar.ir)

سامانه انتخابات و رای گیری رای شمار

سامانه رای شمار یک سامانه مبتنی برفضای اینترنت است که بر بستر بلاک چین پیاده سازی شده است. این سامانه از سرورهای قدرتمندی جهت محاسبات و ارائه سرویس رای گیری به مشتریان خود بهره می برد. احراز هویت و مخفی بودن هویت رای دهندگان، از مهمترین ویژگیهای اصلی و پایه ای این سامانه است.

برای ورود به سامانه رای شمار (rayshomar.ir) روی گزینه زیر کلیک کنید .

سامانه رای گیری رای شمار

سامانه رای شمار

سامانه رای شمار برای رای دهندگان امکانات و راه های زیادی جهت مشارکت در انتخابات در نظر گرفته که می توان به امکان استفاده از اپلیکیشن رای شمار، وب اپلیکیشن، همچنین صحفه وب اینترنتی و یا ایمیل اشاره نمود.

بدین ترتیب کاربران از هر طیفی می توانند در انتخابات مشارکت نمایند. پیشنهاد ما برای مشارکت امن، سریع و راحت استفاده از اپلیکیشن موبایلهای رای شمار است که به راحتی از طریق سایت های کافه بازار، گوگل پلی و خود وب سایت رای شمار قابل دریافت می باشد.

سامانه رای شمار rayshomar.ir گزارش نتیجه انتخابات را بصورت آنی و با لوگوی رای شمار و همچنین یک بارکد که اصالت رای گیری را از طریق سامانه رای شمار اثبات میکند در قالب یک صورتجلسه ارائه می نماید این صورتجلسه نشان و گواه سلامت برگزاری انتخابات از طریق یک نهاد بی طرف و اطمینان بخش انتخابات برگزار شده خواهد بود.

ر ای گیری در سیستم رای شمار

  1. برگزاری انتخابات بصورت کاملا آنلاین

    در این حالت سامانه رای شمار برای کلیه رای دهندگان که از قبل در سیستم معرفی و توسط مسئول برگزاری انتخابات احراز شده اند، یک پیامک دعوت نامه ارسال می نماید، رای دهندگان از طریق یکی از راه های نصب اپلیکیشن رای شمار، استفاده از وب اپلیکیشن یا صحفه وب اینترنتی، وارد صفحه انتخاب کاندیدا می شوند و مطابق با شرایط و ضوابط انتخابات مذکور، نامزدها و داوطلب های خود را انتخاب می کنند.
  2. برگزاری انتخابات بصورت ترکیب سنتی و سیستمی

    در این حالت ممکن است برای خیلی از سازمانها و نهاد ها مقبول تر باشد که انتخابات خود را از طریق تعرفه های چاپی بصورت دستی و آنلاین برگزار کنند! در این روش به تعداد اعضا و یا رای دهندگان تعرفه چاپی با نام و یا بی نام چاپ میشود و در اختیار رای دهندگان قرار می گیرد. این تعرفه ها بصورت تصادفی (Random) در اختیار رای دهندگان قرار میگیرد. رای دهندگان می توانند از طریق اسکن بارکد توسط گوشی همراه و یا مراجعه به پای کامپیوترهایی که به همین منظور از قبل تعبیه شده است ( تشبیه به صندوق رای ) و با وارد کردن کد شناسایی که در تعرفه چاپی در اختیارشان قرار گرفته، در انتخابات مشارکت می کنند.
  3. برگزاری انتخابات ترکیبی

    در این روش از ترکیب انتخابات بصورت آنلاین و حضوری استفاده میشود، بدین معنی که ممکن است در انتخاباتی تعدادی بصورت حضوری در جلسه رای گیری شرکت کنند و مابقی افراد که نمی توانند در جلسه رای گیری شرکت کنند می توانند بصورت آنلاین و غیر حضوری در انتخابات شرکت کنند که در این صورت لینک صفحه رای گیری به آدرس ایمیل و شماره موبایل همراه ایشان ارسال میگردد.

حفاظت از اطلاعات کاربران در رای شمار

سامانه رای شمار به منظور حفاظت از اطلاعات کاربران، کلیه داده های حساس را رمزنگاری میکند و این رمزنگاری از تکنولوژی Always Encryption بکار گرفته شده و در تمامی مراحل ثبت و مشاهده داده های حساس رمزنگاری شده است. علاوه بر این، تمامی رای های اخذ شده و همچنین مشخصات انتخابات روی بلاک چین اختصاصی "پارس مهر" ذخیره و نگهداری میگردد. و به کاربران اطمینان خاطر میدهد که از دستکاری رای ها و داده ها جلوگیری و غیر ممکن میکند.

سامانه ثبت رای ، رای شمار

احراز هویت دو مرحله ی در سامانه جهت ثبت رای اثبات صحت رای گیری را تضمین میکند، احراز اولیه از سمت برگزار کننده انتخابات از طریق سامانه رای شمار صورت میگرد و احراز دوم از طریق نصب اپلیکیشن سامانه رای شمار انجام میشود و فقط به کاربرانی اجازه مشارکت در رای گیری را می دهد که از قبل توسط برگزار کننده انتخابات مشخص و دعوت شده باشند. کلیه آرا ثبت شده در سامانه بصورت مخفی و رمزنگاری شده است و در هیچ مرحله ی امکان شناسایی رای های ثبت شده وجود ندارد .

اپلیکیشن رای شمار

اپلیکیشن رای شمار برای گوشی های اندروید ، نسخه وب اپلیکیشن مناسب برای همه نوع دستگاهها و همچنین مشارکت از طریق وب سایت و یا دریافت لینک مستقیم مشارکت از طریق پیامک، راحتی یک مشارکت سریع و حداکثری در انتخابات را برای کاربران فراهم میکند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو