دیدنی های آرتوین شهر ترکیه ای توریست پذیر

دیدنی های آرتوین شهر ترکیه ای توریست پذیر


منبع: آرگا

125

1400/3/20

21:08


در این مطلب دیدنی های آرتوین را جهت معرفی انتخاب کرده ایم، آرتوین شهری واقع در کشور ترکیه دارای جاذبه های تاریخی و مذهبی و البته طبیعتی چشم نواز می باشد که از شما دعوت می کنیم برای آشنایی با این شهر همراه ما باشید.

ترکیه یکی از کشورهای اوراسیایی است که اغلب افراد یعنی ۸۰ درصد افراد با آن مختصر آشنایی دارند و یا حداقل نام آن را شنیده اند. این کشور مساحتی شکل مستطیلی دارد و دارای آب و هوایی تقریبا کوهستانی با بارندگی زیاد می باشد. از مورد توجه بودن ترکیه در زمینه های مختلف نظامی، ورزشی (فوتبال)، تولید کنندگی و صادرات محصولات زراعی و همچنین دارا بودن یکی از بهترین جاذبه های گردشگری می توان نام برد که شهر آنکارا پایتخت آن و سایر شهرهای ازمیر، استانبول، بورسا، آدانا، آنتالیا، آغری و آرتوین از جمله شهرهای گردشگر پذیر و پربازدید این کشور محسوب می شوند که هر یک از آنها نیز مملو از جاذبه های تاریخی بسیاری می باشد, در ادامه مطلب با دیدنی های آرتوین بیشتر آشنا می شوید.

این شهر در فاصله تقریبا ۳۰ کیلومتری دریای سیاه و در سمت شمال شرقی کشور ترکیه؛ بر روی یک تپه در مجاورت سد درینر که به رودخانه «نچوره» اشراف دارد واقع شده است. آب و هوای این شهر مدیترانه ای بوده که هر ساله در فلات کافکاسیر فستیوال فرهنگ و هنر اجرا می گردد و با این فستیوال مطرح می باشد. «کشتی گاو نر» پدیده ای است که سیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را میزبانی می کند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری آرتوین

آشنایی با دیدنی های آرتوین شهری ترکیه ای

این شهر یکی از شهرهای مهم و معروف ترکیه به شمار می رود که در سمت شمال شرقی ترکیه درست در مرز مشترک گرجستان و ترکیه و در جوار ساحل دریای سیاه واقع شده است, از مرکز این منطقه تا شهر ساحلی باتومی گرجستان زیر ۳ ساعت راه می باشد.

سفر به این شهر به افرادی که نسبتا فعال تر و ماجراجو, همچنین مایل هستند که زمان خویش را در دل طبیعت و جوار دریاچه های زیبا به سر ببرند, پیشنهاد می شود. آبادی های کوچک جای گرفته در قلب کوه های این شهر یکی از اصلی ترین فراهم کننده ی این طبیعت و بسترساز سفر توریست ها به شمار می روند که بیشتر آنها دارای هتل های خانگی و هتل های کوچک جهت استراحت هستند.

گفتنی است که شهرستان «بورچکا» واقع در آرتوین شامل ۳ آبگیر طبیعی است که بسیار مقبول علاقه مندان به طبیعت و عکاس های عزیز واقع شده است.

جاهای دیدنی شهر آرتون شامل قلعه آرتوین، قلعه دولیشان، صومعه ی ایشان، پل دو قلو، مسجد سارسی، فواره سِلِبی اِفِندی، آبشارهای مِنکونا، میدان تاریخی، مسجد صالح بِی، مسابقات قفقاز، آبشارهای منکونا و … می باشد.

معرفی جاذبه های دیدنی آرتوین

مکان های تاریخی و مذهبی آرتوین

در ادامه مطلب به معرفی ۶ تا از بهترین جاهای دیدنی، چشم نواز و بی نظیر آرتوین می پردازیم:

۱ – پل دو قلو

این پل همانطور که از نامش مشخص است ساخته شده از دو پل شکوهمند به جای مانده از قرن هجدهم میلادی در فاصله ی ۱۳ کیلومتری محل پیوند«اورتاکالار» در ناحیه «ارهوی»  می باشد که در ناحیه ی به هم رسیدن دو رودخانه «کامیلت» و «دویگونا» قرار گرفته است. 

آشنایی با جاذبه های گردشگری آرتوین

۲ – دژ لیوانا (آرتوین)

در محدوده آرتوین چایازی و در بزرگراه «ارزوم – سامسون» در بخش خروجی آرتوین و در روبروی پل آرتوین بر روی رودخانه «coruh» واقع گردید است، همچنین در بلندی ۷۰ متری از کف رودخانه به سنگ زیرین سخت اتصال یافته است. این دژ در سال ۹۳۷ قسمت ورودی آرتوین در کناره های رودخانه به وسیله ی حاکم باگرات تاسیس شد.

آشنایی با دیدنی های آرتوین

۳ -چشمه جلبی افندی

این چشمه که دربردارنده ی بناهای کلاسیک عثمانی می باشد در سال ۱۷۸۳ میلادی به وسیله ی یکی از ماموران اسما پادشاه به نام «جبلی افندی» تاسیس گردید که در حال حاضر تنها قسمتی از بنا باقی مانده است.

معرفی جاذبه های دیدنی آرتوین

۴ – صومعه ی ایشان

همانطور که مناظر زیبا و طبیعت بکر این شهر را بیان کردیم باید بگوییم که ورزش و تفریحاتی همچون قایق سواری، پیاده روی و کوهنوردی را با توجه به این مزیت می توانید تجربه کنید, اما بازدید از جاذبه های تاریخی قطعا صفایی دیگر دارد. صومعه تاریخی ایشان یکی از جاذبه های دیدنی آرتوین به شمار می رود که هر ساله جشنواره های هنر و فرهنگ قفقاز در آن به اجرا در می آید،

۵ – مسجد بالچی اوغلو

این بنای مذهبی در محدوده ی «بالچی اوغلو» قرار گرفته که دارای ۱ گورستان در سمت غرب و ۱ چشمه در سمت شرق می باشد؛ اتاق اصلی که به شکل مربع نقشه ریزی گردیده، مشمول یک مکان تجمع قدیمی به طور باز و بر روی ۴ پایه چوبی و ۱ مناره در سمت شمال غربی می باشد. این بنا از لحاظ طراحی خیلی ساده بوده که در حال حاضر جدای از محراب و مناره سنگی نمایی نوساخت دارد.

آشنایی با مکانهای توریستی آرتوین

۶ – مسجد صالح بِی

این مسجد با شکل مربع و ظاهری ساده در محله «Çayağzı Korzul» در قلب آرتوین واقع شده که در سال ۱۲۰۷ هجری شمسی (۱۷۹۲ میلادی) به وسیله ی صالح بیگ یکی از رئیسان سنقان لیوانا بنا گردید. مسجد نامبرده شامل ۱ ساختمان سه طبقه مسابقه قران ، ۱ مناره، ۱ چشمه باستانی در سمت شمال غربی و ۱ چشمه در سمت شرقی می باشد.

معرفی دیدنی های آرتوین

در این مطلب شما عزیزان را با دیدنی های آرتوین یکی از شهرهای معروف و کم نظیر ترکیه آشنا کردیم، امیدواریم با ارائه این مطلب توانسته باشیم توجه شما همراهان عزیز را به خود جلب کرده باشیم.

همچنین برای مشاهده مکان های دیدنی وان ترکیه و آشنایی با جاهای دیدنی استانبول، قونیه ترکیه و دیگر شهرها می توانید از مطالب گذشته بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو