طرز تهیه سس دلسه دلچه

طرز تهیه سس دلسه دلچه , دستور پخت سس کارامل دولسه دلچه

سس دلسه دلچه یک سس غلیظ است که طعم کارامل دارد و در پخت انواع کیک و شیرینی و دسر مورد استفاده قرار می گیرد. می توان از شیر عسل های آماده استفاده کرد یا از روش خانگی که در دستور زیر بیان شده است و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است تهیه شود. ۴ لیوان شیر حدود یک و نیم لیوان سس می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس دلسه دلچه در ادامه با سایت آموزی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس دلسه دلچه
شیر۴ لیوان
شکر۱ لیوان
جوش شیرینیک چهارم قاشق چای خوری
آب۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه سس دلسه دلچه

مرحله اول

برای تهیه سس خوشمزه و مخصوص دلسه دلچه در ابتدای کار، یک قابلمه مناسب برداشته و شیر و شکر را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم ‌‌تا شکر حل شود. اما شیر نباید جوش آید و فقط کافی است شیر گرم شود.

مرحله دوم

جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و به شیر اضافه می کنیم. ممکن است به خاطر جوش شیرین، شیر کف کند و کمی بالا بیاید ولی دوباره به حالت قبل بر می گردد. کف روی آن را با قاشق چوبی جمع می کنیم و شعله را کم می کنیم.

طرز تهیه سس دلسه دلچه

حرارت را جوری تنظیم می کنیم که شیر قل بزند ولی جوش نیاید. گاهی با قاشق چوبی هم می زنیم تا ته نگیرد. بعد از یک ساعت رنگ آن شروع به تیره شدن می کند و کم کم به سمت غلیظ شدن پیش می رود. در اواخر پخت، یک سره باید هم بزنیم تا ته نگیرد و یکدست شود.

مرحله چهارم

سس روی دیواره ها را با سس داخل قابلمه نباید مخلوط کرد. سس نباید زیاد غلیظ شود وگرنه بعد از سرد شدن خیلی سفت می شود. وقتی ررنگ آن قهوه ای شد، یه کم از آن برداشته و می گذاریم خنک شود. اگر غلظت آن کافی بود از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.