طرز تهیه نان زیره تابه ای

طرز تهیه نان زیره تابه ای , دستور پخت نان زیره تابه ای

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. نان زیره یک نان سنتی و کمی حجیم است که با زیره و زرد چوبه تهیه می شود. این نان با خمیر مایه به عمل می آید به همین دلیل بافت نرمو پفکی را به وجود می آورد. این نان نیاز به فر ندارد و در کمی روغن داغ سرخ می شود. این نان را می توان در کنار سالاد یا سوپ و یا به عنوان صبحانه یا عصرانه سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان زیره تابه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان زیره تابه ای
شیرنصف لیوان
پودر خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری
شکر۴ قاشق غذا خوری
روغن مایع یا کره۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
آرددو و نیم لیوان
زیره۱ قاشق مربا خوری
زردچوبه۱ قاشق چای خوری
نمککمی

طرز تهیه نان زیره تابه ای

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه زیره به صورت تابه ای در ابتدای کار، مایه خمیر و شیر ولرم و ۱ قاشق غذا خوری شکر را درون یک کاسه می ریزیم. سپس مخلوط کرده و درب کاسه را می بندیم تا خمیر مایه به عمل آید. حدود ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پف کند.

مرحله دوم

سپس در یک کاسه بقیه شکر و روغن مایع یا کره و تخم مرغ و زیره و زردچوبه و نمک را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا به خوبی ترکیب و یکدست شوند. سپس خمیر مایه عمل آمده را می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

طرز تهیه نان زیره تابه ای

در این مرحله آرد را کم کم اضافه کرده تا خمیر یک گوشه جمع شود. سپس کمی ورز می دهیم و درون یک کاسه قرار می دهیم. روی آن را سلفون می کشیم و حدود ۱ ساعت، زمان می دهیم تا استراحت کند و به عمل آید.

مرحله چهارم

سپس خمیر را به چانه های مساوی تقسیم می کنیم و چانه می کنیم. چانه ها را با دست یا وردنه باز کرده و درون سینی می چینیم و روی آن را می پوشانیم و مجدد نیم ساعت استراحت می دهیم. در ادامه تابه را با مقداری  روغن روی حرارت قرار می دهیم

مرحله پنجم

حالا کمی صبر می کنیم تا روغن داغ شود، سپس نان ها را دانه دانه درون روغن می اندازیم و سرخ می کنیم. بعد از این که کامل سرخ شد، روی یک حوله کاغذی قرار می دهیم تا روغن آن گرفته شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.