طرز تهیه پلو بلغور با آدانا کباب

طرز تهیه پلو بلغور با آدانا کباب , دستور پخت پلو بلغور با آدانا کباب

برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. برنج های مخلوط یا قاطی پلو بسته به موادی که با آن مخلوط می شود متفاوت است. پلو بلغور یکی از این برنج ها است که با بلغور و مواد دیگر همراه با برنج تهیه می شود. این غذا در کنار کباب آدانا تهیه می شود. این کباب از گوشت چرخ کرده تهیه می شود که جزو غذاهای اصیل ترکیه محسوب می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو بلغور با آدانا کباب در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
چرخ گوشت۴۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پولبیبر (فلفل ترکیه)به مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
آب۳ لیوان
بلغور گندمیک و نیم لیوان
قرص مرغ۱ عدد
برنج۳ لیوان

طرز تهیه پلو بلغور با آدانا کباب

مرحله اول

برای تهیه بلغور پلوی خوشمزه و مخصوص به همراه آدانا کباب ترکیه ای ابتدا یکی از پیاز ها را به خوبی می شوییم، سپس پوست می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را هم شسته و قسمت های اضافی و تخمه های درونش را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به همراه پیاز درون غذا ساز یا مخلوط کن می ریزیم و چند پالس می زنیم تا ترکیب پیاز و فلفل دلمه ای به خوبی خرد و له شود. سپس آنرا از مخلوط کن خارج می کنیم و با فشار دست آب آن را می گیریم.

طرز تهیه پلو بلغور با آدانا کباب

در این مرحله ترکیب پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. نمک و فلفل سیاه و پولبیبر را به آن اضافه کرده و ورز می دهیم تا یکدست شود. سپس یکی دو ساعت درون یخچال می گذاریم تا مزه دار شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز باقیمانده را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله پنجم

حالا زردچوبه را به آن اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی آن خارج شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و پوره می کنیم، سپس به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم. وقتی که سرخ شد، رب گوجه را اضافه کرده و تفت می دهیم.

طرز تهیه پلو بلغور با آدانا کباب

در این مرحله آب و بلغور و قرص مرغ را درون آن می ریزیم و هم می زنیم. برنج هم اضافه کرده و می گذاریم تا آب آن کشیده شود. سپس دم کنی را روی برنج قرار داده و می گذاریم روی شعله پخش کن تا دم بکشد و پخته شود.

مرحله هفتم

گوشت چرخ کرده را هم به سیخ کشیده یا درون تابه با کمی روغن کباب می کنیم و روی برنج سرو می کنیم. یک سالاد را با پیاز خلالی و گوجه نگینی و جعفری خرد شده تهیه می کنیم. روی آن را سماق و آب لیمو ترش و روغن زیتون می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.