بهترین و محبوب ترین انیمیشن های سریالی برای بزرگسالان

بهترین و محبوب ترین انیمیشن های سریالی برای بزرگسالان


359

1400/3/21

01:06


معرفی انیمیشن های سریالی برتر دنیا برای بزرگسالان/ از انیمیشن کمدی ریک و مورتی و بوجک هورسمن تا سریال جدید عشق، مرگ و ربات‌ها

بهترین و محبوب ترین انیمیشن های سریالی برای بزرگسالان

۲ روز پیش
معرفی انیمیشن های سریالی برتر دنیا برای بزرگسالان/ از انیمیشن کمدی ریک و مورتی و بوجک هورسمن تا سریال جدید عشق، مرگ و ربات‌ها

بهترین و محبوب ترین انیمیشن های سریالی برای بزرگسالان

اختصاص سلام سینما - بسیاری از کارشناسان حوزه سینما و تلویزیون و همچنین بسیاری از منتفدان، انیمیشن را فراتر یک ژانر و بلکه یک مدیوم تصویری می‌دانند. آنها معتقدند که ظرفیت‌های صنعت انیمیشن به حدی است که باید آن را بطور جداگانه به رسمیت شناخت زیرا می‌تواند در مدیوم سینما و هم تلویزیون موفق باشد. جدای از آن انیمیشن‌ها علاوه بر ظرفیت جذب کودکان و نوجوانان به هنرهای تصویری، به راحتی می‌توانند توجه بزرگسالان را جلب کنند. شاید یکی از دلایل آن را بتوان حس نوستالژیک بزرگسالان نسبت به کارتون و انیمیشن دانست.

از این رو امروزه بسیاری از فعالان صنعت انیمیشن این ظرفیت را شناسایی کرده‌اند و بطور ویژه به دنبال جلب رضایت بزرگسالان رفته‌اند تا جایی که امروز شاهد انیمشین‌هایی هستیم که درجه‌بندی سنی آنها به دلیل وجود صحنه‌های خشونت‌آمیز و نامناسب، در رده‌ی R قرار گرفته‌اند. اینجا با ده انیمیشن از بهترین و محبوب‌ترین انیمیشن‌های سریالی برای بزرگسالان براساس امتیاز آنها در سایت IMDB آشنا ‌می‌شوید.

     1- ریک و مورتی(Rick and Morty)

ژانر: علمی تخیلی، کمدی

امتیاز: ۹,۲ (۳۹۲۷۳۵ رأی)

«ریک سانچز»، دانشمند نابغه‌ی دائم‌الخمری است که به‌تازگی در خانه‌ی دخترش، «بِث» که یک دامپزشک و جراح قلب اسب می‌باشد، اقامت گزیده ‌است. او اوقاتش را حول کار بر روی پروژه‌های محرمانه‌ی علمی بی‌شمارش و ماجراجویی‌های خطرناک در کهکشان‌ها به‌اتفاق نوه‌ی نوجوانش، «مورتی» می‌گذراند.

«ریک و مورتی»(Rick and Morty) به دلیل تلفیق ژانر علمی تخیلی با کمدی در قالب یک سریال کمدی موقعیت یا همان سیتکام،‌توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است و علاوه بر تحسین منتقدان، مخاطبان بی‌شماری دارد. این سریال برنده‌ی دو جایزه‌ی امی است.

بهترین انیمیشن‌های سریالی برای بزرگسالان-ریک و مورتی

 

2- حمله به تایتان(Attack on Titan)

ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی

امتیاز: ۹ (231352رأی)

۱۰۷ سال پیش غول‌هایی انسان‌مانند که آن‌ها را تایتان می‌نامند بشریت را وادار به زندگی در درون دیوارهایی بلند کرد. این دیوارها به صورت سه دایره هم مرکز هستند و به ترتیب با نام‌های ماریا، رز و سینا شناخته می‌شوند. صد سال است که انسان‌ها درون این دیوارها با آرامش زندگی کرده‌اند.

ناگهان روزی، غولی ۶۰ متری دیوار ماریا را سوراخ کرده و راه را برای ورود تایتان‌های دیگر فراهم می‌کند. با سقوط دیوار ماریا، بشریت بیشتر زمین‌های کشاورزی و شهرها و مردمش را از دست داده و دچار قحطی می‌شود.

«حمله به تایتان»(Attack on Titan) محبوب‌ترین سریال انیمه‌ به سبک مانگایی در جهان شناخته شده است تا جایی تا سال 2013، 38 میلیون نسخه از آن به فروش رسید و موفقیت تجاری بی‌نظیری را نیز به دست آورد.

بهترین انیمشن‌های سریالی برای بزرگسالان-حمله به تایتان

 

3- شکست‌ناپذیر(Invincible)

ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی

امتیاز: 8.8 (56252 رأی)

چگونه می‌توان به مولفه‌هایی در یک اثر تازه سینمایی یا سریالی دست یافت که از کلیشه‌ها به دور باشد؟ رسیدن به پاسخ این سؤال کمی دشوار به نظر می‌رسد چند مثال می‌توان برای آن زد که یکی از آنها قطعاً انیمیشن «شکست‌ناپذیر»(Invincible) است. قهرمان این سریال برخلاف اسمش شکست‌های مختلفی را تجربه می‌کند که منجر به مرگ او نمی‌شوند.

«شکست‌ناپذیر»(Invincible) داستان بلوغ پسری نوجوان به نام «مارک گریسون» است. این سریال سختی‌ها، تراژدی‌ها و موفقیت‌های او و تبدیل‌اش از یک قهرمان تازه‌کار به جنگجوی کارآزموده و یکی از مهم‌ترین سلاح‌های زمین در جنگ با دشمنی بسیار قدرتمند است را دنبال می‌کند.

بهترین انیمیشن‌ها برای بزرگسالان-شکست‌ناپذیر

 

4- ساوت پارک(South Park)

ژانر: انیمیشن، کمدی

امتیاز: 8.7 (336788 رأی)

«ساوت پارک»(South Park) یکی دیگر از سریال‌های کمدی موقعیت است که پخش آن در دهه 90 آغاز شده است و همچنان قدرتمندانه ادامه دارد. فصل‌های اول این سریال درباره‌ی دو پسربچه 8 ساله و ماجراجویی‌های آنها در کلرادو بود. اما این سریال زمانی به جاودانگی رسید که شروع به شوخی کردن با وقایع روز کرد.

موضوع اصلی «ساوت پارک»(South Park) موضوعات سیاسی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی روز آمریکا است. این سریال با وجود ظاهر کودکانه‌اش در واقع مخصوص بزرگسالان است و صحنه‌های حاوی خشونت و مسائل نامناسب دیگری است که به هیچ وجه مناسب مخاطبان زیر 18 سال نیست.

بهترین انیمیشن‌ها برای بزرگسالان-ساوت پارک

 

5- بوجک هورسمن(BoJack Horseman)

ژانر: انیمیشن، کمدی، درام

امتیاز: 8.7 (119786 رأی)

«بوجک هورسمن»(BoJack Horseman) را شاید بتوان واقع‌گرایانه‌ترین سریال انیمیشن دانست که تاکنون روی آنتن رفته است. قطعاً قبل از این سریال، سریال‌های کارتونی زیادی برای  در ژانرهای درامف اکشن و کمدی ساخته شده بود اما «بوجک هورسمن»(BoJack Horseman) به مفاهیمی مثل افسردگی، ‌سوء استفاده و شکست پرداخته است که واقعاً مخصوص بزرگسالان است.

داستان سریال حول انسانی اسب نما به نام بوجک هورسمن متمرکز می‌باشد که در دهه هشتاد و نود میلادی ستاره سیتکام محبوبی به نام Horsin' Around بوده‌ است، اما سالها پس از کنسل شدن سریال را به بطالت گذرانده و اکنون تصمیم گرفته تا با نوشتن زندگی‌نامه‌اش به آن دوران باشکوه بازگردد، اما در این میان مصرف مشکلاتی وجود دارد که رسیدن به این هدف را دشوار کرده‌ است.

بهترین انیمیشن‌ها برای بزرگسالان-بوجک هورسمن

 

6- آرچر(Archer)

ژانر: انیمیشن، اکشن، کمدی

امتیاز: 8.6 (140070 رأی)

با شروع پخش «آرچر»(Archer) از سال 2009 در شبکه‌ی FX، بای یکی از جذاب‌ترین سریال‌های جاسوسی تاریخ تلویزیون روبرو شدیم که گروهی خبره از صداپیشگان را نیز در خود جای داده است. ساخت فصل جدید این سریال یعنی فصل یازدهم آن به دلیل پاندمی کرونا به تأخیر افتاد اما حتماً ساخته و پخش خواهد شد.

داستان «آرچر»(Archer) درباره یکی از نامتعارف‌ترین و ناامیدکننده‌ترین سرویس‌های جاسوسی خصوصی در دنیا است. جایی که «استرلینگ آرچر» به عنوان مأمور اصلی این سرویس جاسوسی باید با همکارانش که یکی از یکی عجیب‌تر هستند، ماموریت‌های معمولاً خنده‌دار «سرویس مخفی اطلاعات بین‌المللی»(که مخفف آن به شکل معنی‌داری ISIS یا داعش می‌شود) را به پایان برساند.

بهترین انیمیشن‌های سریالی برای بزرگسالان-آرچر

 

7-عشق، مرگ و ربات‌ها(Love, Death & Robots)

ژانر: انیمیشن، فیلم کوتاه، علمی تخیلی

امتیاز: 8.5 (114294 رأی)

«عشق،‌مرگ و ربات‌ها»(Love, Death & Robots) یک سریال آنتولوژی انیمیشن که توسط «تیم میلر» کارگردان «ددپول» و یک فیلمساز افسانه‌ای به نام «دیوید فینچر» برای کمپانی نتفلیکس تولید شده است. سازندگان این سریال دست به نوآوری‌های زیادی زده‌اند که مهم‌ترین آن را می‌توان ترکیب انیمیشن کوتاه با ژانر علمی تخیلی دانست.

هر قسمت از سریال «عشق،‌مرگ و ربات‌ها»(Love, Death & Robots) دارای داستانی مجزا و نویسنده و کارگردان‌های متفاوت می‌باشد. بنابراین شما با سریالی روبرو هستید که در هر قسمت می‌توانید ژانرهای متنوعی را با تماشای آن تجربه کنید. البته از «فینچر» و «میلر» نیز انتظاری جز این نباید داشته باشیم.

بهترین انیمیشن‌های سریالی برای بزرگسالان-عشق،مرگ و ربات‌ها

 

8- نئون جنسیس اوانجلین(Neon Genesis Evangelion)

ژانر: انیمیشن، اکشن، درام

امتیاز: 8.5 (53770 رأی)

«نئون جنسیس اوانجلین»(Neon Genesis Evangelion) که داستان آن در دنیای پساآخرالزمانی در ژاپن روایت می‌شود، یکی دیگر از بهترین و مثال‌زدنی‌ترین سریال‌های انیمیشن در تاریخ تلویزیون است. این سریال تمام قواعد ژانر خود را تغییر داد و باعث ظهور عصری جدید در انیمه‌های ژاپنی شد. «نئون جنسیس اوانجلین»(Neon Genesis Evangelion) یک نماد فرهنگی در ژاپن است.

داستان «نئون جنسیس اوانجلین»(Neon Genesis Evangelion) که در سال 2015 روایت می‌شود. در سال 2000 که پس از یک برخورد سرّی بین یک هیئت اعزامی و موجودی ناشناخته‌ به نام «فرشته» موجب یک فاجعه در کره زمین می‌گردد.

حالا در سال 2015 فرشته‌ها برگشته‌اند و پسری 14 ساله به نام «شینجی ایکاری» به شهری زیرزمینی واقع در زیر شهر توکیو مننقل میشود تا در یک آزمایشگاه پشتیبانی شده از طرف سازمان ملل متحد است حضور پیدا کند.

بهترین انیمیشن‌های سریالی برای بزرگسالان-نئون جنسیس اوانجلین

 

9- کسلوانیا(Castlevania)

ژانر: انیمیشن،‌ اکشن، ماجراجویی

امتیاز: 8.3 (47051 رأی)

از نگاه بسیاری از منتقدان، «کسلوانیا»(Castlevania) موفق‌ترین اثر اقتباسی از یک بازی ویدئویی در تاریخ سینما و تلویزیون است. اما شاید شایستگی‌های «کسلوانیا»(Castlevania) از این تعریف‌ها نیز بالاتر باشد. در دوره‌ای که می‌بینیم بازی‌های ویدئویی به سختی تبدیل به یک فیلم یا سریال موفق می‌شوند، «کسلوانیا»(Castlevania) حجت را بر همگان تمام کرده است.

دو فصل نخست مجموعه با الهام از بازی سال ۱۹۸۹ با نام «کسلوانیا ۳: نفرین دراکولا» ساخته شده ‌است و داستان آن حول محور «ترور بلمونت»، «آلوکارد» و «سایفا بلنادس» می‌گردد که به دفاع از شهر والاچیا در مقابل دراکولا و افراد زیر دست وی می‌پردازند.

بهترین انیمیشن‌های سریالی برای بزرگسالان

 

10- دهان بزرگ (Big Mouth)

ژان: انیمیشن،‌کمدی،‌ عاشقانه

امتیاز: 7.9 (59883 رأی)

«دهان بزرگ»(Big Mouth) یک کارتون گرافیکی محصول شرکت نتفلیکس است که به موضوعی بسیار جذاب و بدیع یعنی ویژگی‌های سن بلوغ در دوران نوجوانی می‌پردازد. این سریال درباره‌ی گروهی از پسران و دختران است که با مشکلات پیچیده‌ی احساسی و مسائل جدید درباره‌ی بدن خود مواجه می‌شوند. در کنار آنها دو غول هرمونی به نام «موریس» و «کانی» حضور دارند.

«دهان بزرگ»(Big Mouth) را می‌توان ترکیبی جذاب از ژانر کمدی و عاشقانه دانست که پیش از آن بی‌سابقه بوده است. این سریال در حین اینکه به طور خاص به مسائل نوجوانان می‌پردازد، اما بدلیل مضامین و محتوایی که در آن وجود دارد به هیچ عنوان مناسب مخاطبان زیر هجده سال نیست. برخی منتقدان اعتقاد دارند که «دهان بزرگ»(Big Mouth) برای آگاهی والدین از شرایط دوران بلوغ ساخته شده است.

بهترین انیمیشن‌های سریالی برای بزرگسالان-دهان بزرگ

 

منابع:

Paste, Many of Many, Collider, Wikipedia

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو