طرز تهیه بستنی کیم زعفرانی

طرز تهیه بستنی کیم زعفرانی , دستور تهیه بستنی کیم زعفرانی

بستنی کیم یکی از انواع بستنی های مورد علاقه است که در خانه به راحتی قابل تهیه است. در این بستنی از ثعلب و بستنی ساز استفاده نشده است و از نشاسته ذرت و نشاسته گل برای بستن شیر و خامه استفاده می شود. این بستنی با کمترین زمان ممکن در خانه تهیه و حدود ۵ ساعت در فریزر قرار می گیرد تا بسته شود. در این بستنی از گلاب و زعفران و هل برای معطر کردن و خوشمزه کردن بستنی استفاده می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی کیم زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بستنی کیم زعفرانی
شیر۱ لیوان
نشاسته گل۱ قاشق غذا خوری سر خالی
نشاسته ذرت۱ قاشق غذا خوری سر خالی
شکرپنج قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق چای خوری
پودر هلنصف قاشق چای خوری
گلاب۴ قاشق غذا خوری
خامه۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه بستنی کیم زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه بستنی خوشمزه زعفرانی در ابتدای کار، یک قابلمه بر می داریم. سپس شیر سرد را درون آن می ریزیم. نشاسته ذرت و نشاسته گل را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا نشاسته ها کامل سرد شود. سپس شکر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس به خوبی  هم می زنیم و روی حرارت قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم. وقتی شیر کمی داغ شد، زعفران را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا به غلظت فرنی برشد. چند جوش بزند کافی است و نیاز نیست که بستنی مزه نشاسته به خود بگیرد.

مرحله سوم

سپس گلاب و هل را اضافه کرده و بعد از سه دقیقه از روی حرارت بر می داریم. سپس خامه را به آن می زنیم و داخل قالب چوب بستنی قرار می دهیم. مواد را در فریزر به مدت ۵ الی ۶ ساعت قرار می دهیم تا ببندد و سفت شود.