۵ فیلم برتر ساموئل ال جکسون به انتخاب خودش

منبع: ایران آرت

124

1400/3/21

11:01


ساموئل ال جکسون در بسیاری از فیلم‌های معروف تارانتینو ایفای نقش کرده اما تنها یک فیلم تارانتینو به فهرست پنج فیلم برتر جکسون به انتخاب خودش راه پیدا کرده است.

ایران آرت: ساموئل ال. جکسون بیش از ۱۵۰ فیلم در کارنامه بازیگری خود دارد. از چندگانه‌های بزرگ سینمایی مانند "دنیای سینمایی مارول" گرفته تا "جنگ ستارگان". بسیاری از فیلم‌های به‌یادماندنی جکسون از جمله "قصه عامه‌پسند"، "جانگوی زنجیرگسسته"، "جکی براون" و "هشت نفرت‌انگیز" توسط "کوئنتین تارانتینو" کارگردانی شده‌اند. اما تنها یک فیلم تارانتینو به فهرست پنج فیلم برتر جکسون به انتخاب خودش راه پیدا می‌کند.

جکسون این هفته در مصاحبه با "استیون کولبر" پنج فیلم برتر با بازی خودش را فاش کرده است: "بوسه طولانی شب‌بخیر" به کارگردانی "رنی هارلین"، "وقتی برای کشتن" جوئل شوماخر، "جکی براون" تارانتینو، "ویولن قرمز" فرانسوا جرارد، و "یک هشت هفت" کوین رینولدز. جالب اینکه تمامی فیلم‌های منتخب او در دهه ۱۹۹۰ ساخته شده‌اند و "قصه عامه‌پسند" جایی در میان فهرست او ندارد.

به گزارش 30نما، اگرچه "جکی براون" فیلم محبوب جکسون در میان آثار تارانتینو است، اما شخصیت او در "جانگوی زنجیرگسسته" نقش محبوب اوست. جکسون در سال ۲۰۱۹ به مجله "اسکوایر" گفته بود که شخصیت "استیون"، برنده "کالوین جونیور کندی" با بازی "لئوناردو دی‌کاپریو"، بهترین شخصیتی است که در طول دوران بازیگری خود بازی کرده است.

جکسون در آن زمان گفته بود: "عاشق استیون لعنتی هستم. یعنی این آدم مزرعه لعنتی را می‌گرداند. کندی‌لند مزرعه لعنتی او بود. لئو آن بیرون با سیاه‌زنگی‌ها می‌جنگد و از این کارها می‌کند، و استریپ کلاب را می‌چرخاند. این آدم قبض‌ها را می‌نوسید. [استیون] حواسش هست که محصولات کاشته شوند. حواسش هست که برده‌ها فروخته شوند. او آن‌جا را می‌چرخاند… فرزندی از خودش ندارد چون وقتش را نداشته. اما لئو اساساً بچه اوست. و کندی‌لند دنیایش. کندی‌لند را می‌شناسد، او فقط [برده] دیگری است در مرزعه."

جکسون در پاسخ به این پرسش کولبر که آیا فیلم‌های خودش را دوباره نگاه می‌کند یا نه می‌گوید: "بعضی از بازیگران در این خصوص دروغ می‌گویند. فیلم‌های خودشان را نگاه می‌کنند. کسب‌وکار در مورد "مرا ببین" است… اگر شبکه‌ها را زیر و رو کنم و چیزی برای تماشا پیدا نکنم، یا اگر به دنبال چیز خاصی نباشم، دست نگه می‌دارم و می‌بینمش."

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو