طرز تهیه رولت گوشت آلمانی

طرز تهیه رولت گوشت آلمانی , دستور پخت رولت گوشت آلمانی

رولت گوشت آلمانی یک پیش غذا یا در مواردی یک وعده شام محسوب می شود که طعم خوبی دارد. در این غذا از گوشت را با بیکن و سس و خیار شور و پیاز استفاده می شود. این غذا بسیار شیک و مجلسی است و می تواند به عنوان یک فینگر فود، در مهمانی ها به عنوان عصرانه یا پیش غذا تهیه و سرو نمود. این غذا یک غذای سنتی آلمانی است که بین آلمانی ها طرفدار زیادی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت گوشت آلمانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم رولت گوشت آلمانی
استیک باریک گوشت گوساله۴۰۰ گرم
سس خردل۱ قاشق چایخوری
نمک و خیار شوربه مقدار لازم
بیکن۲ تا ۴ تکه
پیاز خلالی شده۱ عدد درشت
آب گوشتبه مقدار لازم
پیاز و هویج و کرفس خرد شدهبه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه رولت گوشت آلمانی

مرحله اول

برای تهیه رولت گوشت خوشمزه و مخصوص به روش آلمانی در ابتدای کار، تکه های گوشت را می کوبیم تا کاملا نازک شوند. در ادامه تکه های گوشت را روی یک پلاستیک پهن می کنیم. نمک و فلفل و سس خردل را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله خیار شور و بیکن (ورقه های گوشت بوقلمون یا مرغ ) را روی آن می گذاریم. در ادامه پیاز ها را روی قسمت خردلی قرار می دهیم. در ادامه تکه های گوشت ها را از قسمت باریک تر می پیچیم و به صورت رول شده جمع می کنیم.

مرحله سوم

رول پیچیده شده را به خلال دندان محکم می کنیم. یا با نخ آشپزی دور آن را می بندیم و گره می زنیم تا باز نشود. در آلمان از سوزن های باریک و بلند فلزی استفاده می کنند. در یک قابلمه کمی روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

رول ها را درون آن تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. رول ها را از روغن بیرون می آوریم و پیاز های خلالی و هویج و کرفس خرد شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس یک قاشق رب اضافه می کنیم و با مواد تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در دستور اصلی از شراب استفاده شده است. می توان به جای آن از یک لیوان آب انگور استفاده می کنیم. رول ها را به قابلمه برگردانده و به آن دو لیوان آب گوشت اضافه می کنیم تا جایی که روی رول ها را بپوشاند. سپس درب قابلمه را می بندیم.

مرحله ششم

سپس اجازه می دهیم تا با حرارت ملایم حدود یک ساعت بپزد و سس غلیظ شود. رول ها را با پوره سیب زمینی یا سیب زمینی آب پز یا بخار پز یا تنوری و سالاد سبزیجات یا ترشی کلم قرمز سرو می کنیم. آلمانی ها با کلم قرمز شیرین سرو می کنند.